Prirodni suplementi za ublažavanje anksioznosti

Anksioznost je stanje modernog društva, pojam o kojem se danas razgovara glasnije nego ikada. Zbog ogromne količine stresa uzorkovane poslom, nezdravim međuljudskim odnosima, društvenim mrežama, pandemijom i općenito brigom o sebi i drugima, brojni pate od anksioznosti.

Društvene mreže često su okarakterizirane kao glavnim krivcem za anksioznost kod mladih koji se osjećaju nedovoljno uspješni ili ostvareni dok prate tuđe, nerealne “Instagram stvarnosti”. Prema procjeni Svjetske zdravstvene organizacije 2017. godine, 264 milijuna odraslih širom svijeta osjeća neki oblik anksioznosti. Žene su tome sklonije od muškaraca – 63 posto žena pati od nekog oblika anksioznosti, dok je broj muškaraca gotovo upola manji, 37 posto.

Što je anksioznost?

 

Anksioznost je odgovor tijela na brigu i strah. Naravno, to je vrlo širok pojam jer postoji čitav spektar načina kako anksioznost utječe na ljude. Anksioznost mnogima utječe na nesmetano obavljanje dnevnih obaveza. Simptomi mogu uključivati nemir, osjećaj da ste na rubu živaca, umor, poteškoće u koncentraciji i napetost mišića. Anksioznost utječe na svakoga na različit način, a može dovesti i do napadaja panike te intenzivnog straha koji svoj vrhunac može doseći u samo nekoliko minuta.

Kako prirodnim putem ublažiti anksioznost?

Najbolji način rješavanja anksioznosti je kontinuirana suradnja sa stručnjakom za mentalno zdravlje. Ono što će također pomoći su i meditacija, vježbanje, druženje i podrška bliskih ljudi, boravak u prirodi, šetnja s psom… Prehrana također može utjecati na raspoloženje – zeleno, lisnato povrće poput kelja i špinata bogato je magnezijem i vitaminima B. Preporučljivo je jesti i kvinoju i proso. zeleni čaj kao izvor teina i propolis. Isto tako, neki vitamini i biljni dodaci prehrani posebno se preporučuju za vrijeme pojačanog stresa te kako biste uspješno ublažili anksioznost.

Valerijana

Valerijana kapi

Biljka valerijane sinonim je za smirenje. Djeluje kao biljni sedativ što su dokazale brojne studije. U narodnoj medicini koristi se od 15. stoljeća, a nalazimo je u obliku čaja, tinktura, tableta ili kapsula. Istraživanje je otkrilo da su specifične kiseline, nazvane po samoj biljci, nazvane valeriane kiseline, posebno odgovorne za inhibiciju i regulaciju aktivnosti moždanih neurona.

Pasiflora

Pasiflora prirodni ekstrakt

Pasiflora djeluje protiv nervoze, nemira, nesanice i tjeskobe. Karakteristična je po tome što nema sedirajući efekt kao valerijana, a pomaže u situacijama kada se osoba često budi po noći i teško zaspi. Dostupna je u obliku tinkture i tableta.

Bachove kapi

 

Bachove kapi

Bachove kapi čini 38 cvjetnih esencija koje pomažu uravnotežiti emocije i negativna mentalna stanja. Liječnik Edward Bach vjerovao je kako su biljke s razlogom na našem svijetu i da mogu imati izuzetan utjecaj na naše psihičko zdravlje i emocije. Utvrdio je sedam psihičkih stanja i emocija koje mogu negativno utjecati na nas: strah, nesigurnost, usamljenost, obeshrabrenost, nezainteresiranost, pretjerana briga za druge i preosjetljivost. Bachove kapi su blaga alternativa jačim lijekovima, a djeluju protiv depresije, anksioznosti i fobija. Pomažu uspostaviti ravnotežu u organizmu jer ga potiču na liječenje samoga sebe.

Ashwagandha

Ashwagandha K-66 Forte tablete

Ashwagandha je prastari ayurvedski sastojak te jedna od ključnih dodatka prehrani za poboljšanje raspoloženja. Ashwagandha se smatra adaptogenom, prirodnom tvari koja pomaže uravnotežiti tjelesne reakcije na stres. Podiže raspoloženje, potiče miran san i opuštanje. Nekoliko je istraživanja povezalo pozitivan utjecaj ashwagandhe na kortizol, hormon stresa.

Magnezij

Kalcij, magnezij i cink kapsule 

Magnezij prirodno opušta mišiće što pomaže kod borbe protiv anksioznosti. Opušta živčani sustav i mineral koji pomaže kod straha, razdražljivosti i nemira. Magnezij stabilizira raspoloženje te potiče stanje mira iznutra. Za opuštanje, koristite ga u kombinaciji s kalcijem jer jedan bez drugoga neće imati toliko jak učinak.

Vitamini B kompleksa

Vitamin B kompleks 

Vitamini B-kompleksa uključuju tiamin (vitamin B1), riboflavin (vitamin B2), niacin (vitamin B3), pantotensku kiselinu (vitamin B5), piridoksin (vitamin B6), biotin, folnu kiselinu i kobalamine (vitamin B12), koji igraju ulogu u održavanju raspoloženja podignutim i stabilnim. Reduciraju stres i tjeskobu, a odlično funkcioniraju u kombinaciji s magnezijem.

Prije uporabe suplemenata posavjetujte se sa svojim liječnikom ili ljekarnikom koji će vam ponuditi stručan savjet i preporuku.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici. 

Fotografije: @sophiachang, tvornicazdravehrane.hr, bioterra.hr