Naučite se utješiti sami

Stresan dan na poslu, svađa s partnerom, dug tjedan, bolest bližnjih, situacija u svijetu… Kad se nakupi toga, svatko ima svoj način za utjehu, a najčešće posežemo za slatkišima (općenito, hranom) ili alkoholom. Čaša vina ne može naškoditi, ali što kada nije dovoljna? Kada je problem ipak dublji, nervozni smo, nesigurni i potrebna je utjeha? Kako se onda utješiti?

Ponekad ni ne znamo u čemu je problem, samo se ne osjećamo dobro, pod stresom smo i ne postoji jedan konkretan problem koji bismo krenuli “secirati”. U redu je imati svoju fazu, trenutak u kojem jednostavno niste svoji, a nije potrebna ni tuđa utjeha ili tapšanje, bitno je proći kroz taj proces tuge ili stresa.

Priznavanje osjećaja tuge, stresa ili, čak, depresije, može biti iznimno olakšavajuće. Osvještavanje stanja je ponekad pola rješenja problema, ali nekad si treba i dopustiti da to “odradimo”. Počnite svakako s osjećajem da je ok biti loše, da je sad vrijeme za sebe i da ćemo sebe, utjehu i opuštanje staviti u prvi plan.

Kako se utješiti? Postoji barem 100 načina, a ovo su samo neki od njih.

Dozvolite sebi da se osjećate loše. Emocije su tu s razlogom, nemojte se osjećati krivo jer se osjećate loše. Svaki pas ima svoj dan, stvarno je skroz ok ne biti ok i uživati u tome.

Nemojte analizirati, nije važno što je bilo, samo se fokusirajte na sebe i mir. Previše analize može naštetiti u smislu da ćemo se zapetljati u razmišljanju što smo mogli drukčije. Možda se i moglo nešto napraviti drukčije, ali sad je za to kasno. Iz nekog razloga ste tu gdje jeste. Nemojte nikad žaliti za nečim jer ne postoje pogreške, samo lekcije koje su nas oblikovale.

Slobodno pričajte sa sobom, u redu je sebi izdijeliti što nas ide. U redu je i konzultirati se sa sobom, i hrabriti samu sebe. Većinom je to unutarnji glas, ali kad krene nizbrdo često se artikulira. “Možeš ti to, nije to tako strašno!”, “Tko zna zbog čega je ovo dobro za mene, što ću novo naučiti…” – vodite dijalog sami sa sobom, a u tome vam mogu pomoći i pozitivne poruke na društvenim mrežama.

Zatvorite oči i zamislite svoje omiljeno mjesto i vrijeme, osjetite temperaturu, mirise, čujte zvukove koje čujete kad ste tamo. Prizovite svoj mali raj. Meditacijom, pozitivnim mislima i vizualizacijom možemo postići najviše. I tuga i sreća su u konačnici stanje uma, a sami njime upravljamo.

Pijte puno vode ili čaja, zamislite kako vas sva tekućina koja prođe kroz vaše tijelo čisti. Iznimno je važno paziti na hidratizaciju dok prolazimo kroz stresnu situaciju, a neki čajevi poput kamilice, zelenog čaja ili mente imaju umirujuće djelovanje.

Navijte glazbu kako god vam odgovara, na najjače, u autu ili po cijeloj. Slušanje glasne glazbe, plesanje i skakanje mogu izbaciti višak energije i ljutnju, dok slušanje umirujuće ili ambijentalne glazbe može pomoći u smirivanju.

Otiđite u šetnju prirodom bez mobitela i zaista uživajte u okolišu. Koliko puta hodamo prirodom nesvjesni onog što nas okružuje, tipkajući ili pričajući na mobitel? Šetnja šumom bez mobitela može zvučati kao loša priča iz prošlog stoljeća, ali može biti iznimno oslobađajuća i umirujuća.

Zamotajte se u deku u mračnoj sobi i gledajte najdraže filmove (ovo su samo neki od naslova koji su ove godine navršili 30 godina i sigurno će vas vratiti u djetinjstvo). Koliko god zvuči kao klišej, to je s razlogom jer – djeluje! Umatanjem u dekicu dobivamo osjećaj ugode i utjehe kao kod zagrljaja, a toplina dodatno opušta. Bilo koje pokrivalo mekane teksture poput deke ili popluna će pomoći u opuštanju.

Napravite wellness tretman kod kuće, u potpunosti se posvetite svom izgledu od glave do pete. Duga kupka, maske za kosu i lice, tretmani za stopala i ruke, piling cijelog tijela, depilacija, manikura… Upotrijebite sve što imate!

Upalite mirisne svijeće, one zaista opuštaju i umiruju. Jednak efekt imat će i difuzori s mirisnim uljima.

Vježbajte, trčite, rastežite se, radite jogu… Bilo kakva fizička aktivnost i pokretanje tijela pomažu s tugom i stresom. Što se bolje osjećamo u vlastitom tijelu, to smo bolje u glavi.

Igrajte se s ljubimcem, očistite cijelu kuću, pospremite ormar – to mogu biti izvrsni distraktori za loše raspoloženje.

Sjetite se da nema dana bez noći, ljeta bez zime i tako dalje, a samim time nema ni sreće bez tuge. Svakako ćete opet cijeniti osjećaj sreće i potpunosti kad izađete iz ovog stanja. Ali dok se nalazite u njemu, pokušajte ipak malo uživati, iskoristite tugu ili stres kao izliku da sve podredite sebi i odradite to onako kako spada, naučite kako se utješiti s puno suza i brige o sebi, jer nema veće moći od toga da same sebe utješimo ili dovedemo u red!

Fotografije: Pinterest