U današnje vrijeme gotovo svatko od nas mora se nositi sa stresom skoro svakoga dana. S obzirom da je stres neizbježan koje god metode koristili da ga izbjegnete, možda je najbolji recept za zdravi život taj da ga naučite reducirati onda kada se pojavi.

Slijede tri jednostavna trika za otpuštanje stresa.

  1. Nasmiješite se

Upravo je tako jednostavno i nedvosmisleno. Zamislite nešto što izmami osmijeh na vaše lice i prisilite se nasmijati. Ova metoda pali jer za tren mijenja kemiju psihe u vašoj glavi, što onda posljedično mijenja biokemijske procese u cijelom tijelu.

  1. Usmjerite se na proces dolaska do cilja

Vrijeme je da prebacite fokus s problema koji nastaju po putu do postizanja cilja na sreću koju bi izmamilo ostvarivanje vašeg cilja. Ako je ispred vas komplicirani zadatak, biste li bili sretni da ga uspijete riješiti? E to je emocija koje se morate prisjetiti u ovom trenutku. Bitno je da je zadržite u procesu ostvarenja cilja, jer je i put ka cilju dio u kojem treba uživati.

  1. Dišite duboko kako biste aktivirali tijelo

Pokrenite mišiće kako biste izbacili pritisak iz dijelova tijela koji mogu utjecati na živčani sistem. Bitno je osloboditi dijafragmu, kralježnicu i ramena od položaja u kojemu se nalazite. To se može učiniti na nekoliko načina. Ustanite ako sjedite, ispravite se, opustite ruke prema dolje i protresite tijelo te ramena. Na taj način oslobodit ćete i dijafragmu te omogućiti da prestanete disati plitko prsima već da iskoristite i dijafragmu za pravilno duboko disanje.

Napravite to kada se pojavi stres, a ako ga želite prevenirati, odličan korak je da to napravite tri puta u danu bez obzira osjećate li stres ili ne.

Ukoliko se bavite nekom fizičkom aktivnosti, ovaj dio možete napraviti i trčanjem tako da dok trčite, opustite ruke prema dolje i na taj način opustite ramena.

 

Želite li se pozabaviti i izvorom stresa, evo dodatnog MagMe Tipa – Zapitajte se: „Na što sam se odlučio/la fokusirati?“ i „Što poručujem sam/a sebi?“. Ukoliko je vaš stres proizvod nečega što uopće nije u vašem fokusu, lako ćete shvatiti da to oko čega se stresirate možda i nije vrijedno patnje. S druge strane, bitno je i uvidjeti na koji način sami sebe programirate – odnosno što poručujete sami sebi kada se za određenu situaciju pojavi stres – je li to možda situacija iz koje se trebate izvući ili probati se više ne pojaviti u njoj. Također, često se dešava da sami sebi namećemo stres iako možda za to nema potrebe. Ako sami sebi govorite da je nešto teško ili naporno, i tijelo reagira na tu situaciju. Počnite razmišljati o tome kakve poruke sami sebi šaljite i svedite neugodne situacije na minimum.