Nedostatak sna utječe na kožu! Evo kako si pomoći kad se ne naspavate…

Beauty sleep ne nosi bez razloga taj naziv. Nedostatak sna može stvoriti niz problema kada je u pitanju zdravlje – utječe na raspoloženje, nezdrave prehrambene navike, može oslabiti imunološki sustav te utjecati na stanje kože. Ako ne odradite san od osam sati, koža može početi brže stariti. Samo jedna noć lošeg sna dovoljna je za poticanje staničnog starenja kod starijih odraslih osoba. Kako nedostatak sna utječe na kožu pitanje je kojim smo se danas pozabavili, a sve o tome pročitajte u nastavku.

Korelacija hormona i sna 

Korelacija nedostatka sna i izgleda kože događa se zbog povećane razine kortizola, upalnih procesa, razine vlage i stresa u koži te posezanja za nezdravom hranom. San je hrana za mozak, tijelo i kožu, pa ako ne spavate dovoljno, sve to ostaje bez hrane. Tijekom sna tijelo radi na uklanjanju mrtvih krvnih stanica i mrtvih moždanih stanica te čisti puteve kako bi nove krvne i moždane stanice mogle zamijeniti stare. Mozak se rješava 60 posto više toksina kada se pravilno “naspava”, a to doprinosi osjećaju svježine i odmornosti, a koža dobiva prirodan sjaj.

Razina kortizola prirodno se smanjuje tijekom sna, što je dobro – niža razina kortizola omogućuje koži da se regenerira i zaštiti. Učestale visoke razine kortizola, osim što ometaju organizam u pravilnom radu, uzrokuju izbijanje akni. Isto tako, kada je kortizol povišen dolazi do razgradnje kolagena i elastičnog tkiva, a to znači da koža brže stari. Uz to nedostatak sna utječe i na manju proizvodnju hormona rasta koji potiče proizvodnju stanica, zbog čega koža nije dovoljno snažna. Nedostatak vremena za stvaranje novih, svježih stanica ubrzava proces starenja i stvaranja bora, a tu se kao idealni saveznici pojavljuju proizvodi s retinolom koji će stimulirati proizvodnju kolagena i utjecati na smanjenje bora.

Kako se riješiti crvenila i podočnjaka?


Zbog nedostatka sna, koža će biti dehidrirana, sklona crvenilu te izbijanju prištića. Uz to, razina vlage u koži bit će poremećena, a smanjit će se i pH vrijednost tena zbog čega koža može izgledati sivo i staro. Tamni podočnjaci jedan su od čestih pokazatelja nedostatka sna, kao i beživotna i blijeda koža kroz koju se jače vide krvne žilice ispod površine kože. Ako se, pak, mučite s nedostatkom sjaja, serum s vitaminom C nadoknadit će nekoliko sati izgubljenog sna.

Nedostatak sna također može uzrokovati nakupljanje tekućine ispod očiju, odnosno natečenost – podočnjaci ispod očiju mogu  biti i sjene nastale zbog natečenih kapaka. Kako biste umanjili jutarnju natečenost, nosite masku preko očiju dok spavate kako bi smanjili trljanje očiju o jastuk i zatezanje kože. Također, podignite glavu na jastuku kako se tekućina ne bi skupljala u području očiju. Hladan oblog pomoći će u smanjenju natečenosti, a podočnjake možete prekriti dobrim korektorom koji se nanosi na kožu u obliku obrnutog trokuta, a ne samo ispod donjeg kapka – tako ćete prekriti veće područje i otvoriti pogled. Otečenost će smanjiti i masaža lica, za što predlažemo masažu lica, gua shu i rolere.

Uz to, i posteljina, odnosno jastučnice na kojima spavate mogu imati utjecaja na stanje kože – zato je svila materijal koji se preporučuje za ljepotu i zdravlje kože. Bilo kakva tvrđa tkanina više će povlačiti i rastezati kožu prilikom spavanja.

Stres, u kombinaciji s nedostatkom sna, uzrokovat će i pojavu nepravilnosti na koži i suhoću. Vježbanje u kasnim popodnevnim satima, između 17 i 19 sati potaknut će stvaranje endorfina koji pomažu u smanjenju stresa pa ćete biti umorniji prilikom odlaska u krevet i bolje spavati. Ako niste raspoloženi za vježbanje, kratka meditacija opustit će vas i potaknuti na stanje smirenosti i opuštenosti prije spavanja, a koža će vam biti zahvalna ujutro!

Fotografije: @face.silk, @111skin