Petra Biberica 01.02.2016.

KAKO PAZITI NA SVOJE ZDRAVLJE U UREDU

Sve više nas je opterećeno svakodnevnicom iza četiri zida bez svijetla i svježeg zraka te s malo stvarne ljudske interakcije. No, neke stvari možemo promijeniti da bi nam bilo bolje. Da, istina je da ne možemo izbjeći činjenicu kako se dobar dio dana nalazimo odcjepljeni od ostatka svijeta, bez obzira na to što smo postali nikad umreženiji zahvaljujući internetu i društvenim mrežama. No, također je istina da nije sve tako crno jer je većina stvar perspektive. Evo nekoliko načina da si poboljšate svakodnevnicu.

ured3

Organizirajte se. Sve počinje s dobrom organizacijom. Počistite svoj radni stol, neka se na njemu ne nađu zastarjeli postedi koji vam više ne trebaju. Papiri, fascikli i sve ostalo što možda koristite na dnevnoj bazi može imati svoje mjesto. U ovom zadatku pruža se mnogo prostora i za to da si radnu okolinu opremite stvarčicama koje vam se sviđaju, poput Ikeinih kutija za pohranu papira i fascikala te vaza i biljaka do posudica za olovke iz Amelie. Također, svakoga si jutra ispišite svoje zadatke za tekući dan na jedno mjesto i križajte obavljeno. Ne samo da vam ništa neće promaknuti, već ćete se i pri ispunjenju zadatka osjećati mnogo bolje.

ured5

Ne ručajte za svojim radnim mjestom. Na poslu često jedemo za kompjuterom ne bismo li uštedili vrijeme i uspjeli ispoštovati određene rokove koje možda imamo. No to ne samo da nije zdravo već se niti malo psihički ne odmaramo na takvoj vrsti pauze. Oslobodite si vremena za kvalitetan ručak te ostavite posao iza sebe u to malo vremena koliko vam treba da pojedete. Isključite se kao da posao ne postoji – opustite se, nemojte misliti na daljnja zaduženja i jednostavno uživajte, svijet neće stati.

Izađite iz ureda. Jednom u danu odlučite napraviti pauzu da biste prošetali i udahnuli svježeg zraka. To ne mora biti duga šetnja ili slično, dovoljno je da protegnete noge i ulovite koju zraku sunca. Ukoliko si možete priuštiti nešto dulju pauzu, pozovite prijatelja neka vam se pridruži i na taj način maksimalno odmaknite misli od problema na poslu.

Povećajte osobni kontakt. Novo doba tehnologije sa sobom nosi i dosta prednosti. S aplikacijama kao što su Skype ili Face Time osobni kontakt s poslovnim partnerima i suradnicima može biti puno kvalitetniji. Savjetujemo vam da se služite ovim alatima jer je osobniji pristup puno učinkovitiji s obzirom da se tada vaše moći uvjeravanja mogu intenzivirati, a i smanjuje se mogućnost da previdite određene informacije.

Pri izlasku iz ureda se isključite. U redu, znamo da sada možda razmišljamo utopijski, no bitno je uspostaviti ravnotežu između privatnog i poslovnog života. Ne morate ići toliko drastično da odete offline u potpunosti, ali umjesto da u cijelom ostatku dana redom odgovarate na mailove čim oni pristignu, možda bi bilo bolje da se spojite svakoga dana u približno slično vrijeme na pola sata. Tako ćete u kratkome roku uspjeti obaviti sve što morate te ćete ostatak vremena moći provesti u miru radeći samo one stvari koje volite.

Najbitnije od svega jest da ne zaboravite da radimo kako bismo uživali, ne živimo da bismo radili.

ured6