Ostavština Daniela Leeja i nova “nova Bottega”

U trenutku dok se čitav svijet bavi onime što će ostati od talijanske marke Bottega Veneta, nakon neočekivanog odlaska njezinog kreativnog direktora Daniela Leeja, možda bi se kreatoru trebala odati počast za jedan od najvećih revivala u povijesti mode, prije nego pretpostavljati o tome što će nakon odlaska od kojeg se još modna industrija nije oporavio (barem mi nismo).

Iako u službenoj izjavi stoji kako je donesena zajednička odluka vodstva Keringa, konglomerata koji stoji iza modne kuće i kreativnog direktora, u insajderskim krugovima, još otkako je zauzeo tu poziciju, kruži priča kako je Lee težak suradnik. Nije to nikakva novost u svijetu mode, najveći genijalci najčešće su bili teški za rad (pritom ih njihova genijalnost nimalo ne ispričava za nepristojnost), ali to im je nekako prolazilo. Većinom zato što su, baš kao i u slučaju Leeja, bili i moneymakeri.

Daniel Lee

Konglomerat Kering u sklopu kojeg se nalazi Bottega Veneta, u trećem je kvartalu ove godine 363.4 milijuna eura, a dobar dio tog kolača otpadao je na modne dodatke s potpisom talijanske kuće. U trećem kvartalu ove godine, prihodi Bottege Venete narasli su za 8.9 posto, a tijekom 2020. godine, dok je prodaja ostatka luksuznih brendova padala, ona talijanske marke je rasla. No, usprkos tome, Daniel Lee nije samo torbica. Ime Daniela Leeja će se u budućnosti navoditi kao primjer dizajnera koji je od zaboravljene kuće – koja je, naravno, i prije njega imala vrhnusku kožu, besprijekornu izradu i vjernu klijentelu – napravio najpoznatiji modni brend u protekle tri godine.

Iako je svoju poziciju osigurao nevjerojatnom prodajom i time da je modnu kuću vratio na “mapu” te je dobila naziv “new Bottega”, ne treba zaboraviti na to da su Leejeve kreacije ne samo komercijalno uspješne, već je za njih pokupio i nagrade (2019. godine na British Fashion Awardsima Bottega Veneta je osvojila rekordne četiri) te je hvaljen od strane struke. Uzeo je ono najbolje iz arhive kuće te je od toga napravio modele koji su ekstremno traženi u današnje doba, ne oduzimajući time kući na kvaliteti i renomeu.

Minimalizam, seksepil i moderna vizija koju je unio u modnu kuću, stavlja njegovu eru u toj kući na razini one za kojom ljubiteljice mode dan danas pate, a to je era Phoebe Philo u Celineu. I nije ni čudo, s obzirom da je Lee, između ostalog, dugo radio i u timu Philo, a svoj je talent brusio i u Maison Margieli, Balenciagi i Donni Karan. Lee je, po svemu sudeći, ekstremno talentiran, ali toskična atmosfera koja je navodno vladala u Bottegi za njegove vladavine mu je ipak presudila. To svakako neće oduzeti od onoga što je Lee napravio za kuću i slodobno možemo reći da mu zamjene – nema. U modni rječnik uspio je unijeti i “Bottega zelenu” boju, nijansu koja vlada svijetom luskuznih modnih dodataka i odjeće već sezonama.

Iz Keringa su izjavili kako će novo kreativno vodstvo biti najavljeno uskoro, a tko god on, ona ili oni bili, u ruke će dobiti “gotov proizvod”, kuću čije torbice, cipele i odjeća ne silaze s liste najpopularnijih. Sve je započelo The Pouch clutchem koji je bio prvi komad koji je Lee predstavio putem službenog Instagram profila kuće koji je naknadno obrisan (korak koji su brojni brendovi naknadno iskopirali), a uslijedile su Stretch sandale s remenčićima.

Već su ta dva komada bila dovoljna da modne insajderice i influencerice polude za “novom Bottegom”, a zatim je Lee nizao hit za hitom – “oživio” je intrecciato način pletenja kože i provukao ga kroz sve nove modele, lansirao je robusne gležnjače Log, natikače Lido, torbicu Padded Cassette, sandale Stretch s mrežom, torbicu Arco, sandale Spiral od zmijske kože, a potom su uslijedile Tire i Puddle gležnjače, torba Point te Jodie, it torbica trenutka. Imati toliko komercijalno uspješnih modnih dodataka veliki je uspjeh, a Lee nije ostao dužan niti u ready-to-wear kategoriji, koja je ipak malo ostala u sjeni.

Naglasak je i tu ostao na vrhunskoj izradi, jednostavnosti i komadima lišenima loga, a na reviji u Detroitu, održanoj prije manje od mjesec dana koju ćemo pamtiti kao posljednje predstavljanje kolekcije koju je kreirao Lee, predstavljeni su teksturirani komadi koji su pokazivali perfekciju izrade svojstvenu za Bottegu, večernji komadi optočeni kristalićima, haljine s izrezima, elegantno pletivo, kaputi ukrašeni atraktivnim detaljima…

Pa prije nego se prepustimo predviđanjima o tome gdje će Lee sad grijati stolicu i raditi do kasno u noć i tko će ga zamijeniti, 35-godišnjem britanskom dizajneru treba se odati počast za sve što je napravio za jednu modnu kuću u svoje tri godine kreativnog vodstva. Za razliku od njegovih kolega Lee nije trebao dizati hype oko komada putem objava na Instagramu ili, pak, slavnih prijatelja, nije morao ići u totalnu ekstravaganciju ili street wear stil da svijetu privukao pozornost na modele koje kreira, a opet je u svemu tome uspio – dizajnom koji je ponajprije bio minimalistički, elegantan, atraktivan i koje su poželjele imati baš sve žene na svijetu, ne samo pripadnice svijeta slavnih i za to bi se, usprkos “sold out” natpisima, svesrdno potrudile. Ništa ih nije moglo spriječiti da dođu do svojeg primjerka neke od torbi i cipela koje su nosile potpis Danijela Leeja, koje su imale svježinu nove ere, a bile poduprte bogatim naslijeđem talijanske modne marke. U Bottegine redove donio je nove, mlađe klijentice, a da pritom nije odbio stare.

Brend je u potpunosti transformirao te ga pretvorio u brend koji nakon transformacije raste, tako da se njegov odlazak gleda kao negativan za modnu kuću Bottega Veneta. Prema onome što tvrde insajderi industrije, naslijedit će ga Matthieu Blazy, direktor dizajna koji se talijanskoj marki pridružio prošle godine, a prethodno je radio pod Rafom Simonsom u Calvinu Kleinu. Blazy je, navodno, nakratko i napustio Bottegu, ali je nagovoren da se vrati, vrlo vjerojatno zato da bi postao novi kreativni direktor i lakše vodio dizajnerski tim koji ga već poznajte.

A što se Leeja tiče, već se neko vrijeme bruji da je Riccardo Tisci jednom nogom na izlasku iz modne kuće Burberry, a iako se u kuloarima pričalo i o tome da bi ga mogla zamijeniti Phoebe Philo (koja je ipak najavila da osniva vlastiti modni brend), logičnije je da na njegovo mjesto dođe britanski dizajner, možda baš netko poput glavnog junaka ovog teksta. Priča ovog kreatora jedna je od najuzbudljivijih u posljednjih nekoliko godina i svakako vrijedna praćenja – na krilima uspjeha svoje vizije za kuću Bottega Veneta, Daniel Lee bi mogao nanizati još fantastičnih uspjeha. A mi ih jedva čekamo pratiti!

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Instagram (@newbottega)

Shopping cart
There are no products in the cart!
Continue shopping
0