MAGnificent Women: Ivana Petković Čevra, menadžerica u globalnoj beauty kompaniji, dokaz je da žene mogu sve

Powered by SHIFT by Porsche

Inspirativne žene, koje rade na sebi iznutra i izvana, visoko su pozicionirane i cijenjene u svojoj industriji te uspješno balansiraju između poslovnog i privatnog života, omiljene su nam sugovornice jer svojim primjerom ruše predrasudu da žene ne mogu imati sve.

Njihove karijere, ali i privatni uspjesi dokaz su da, uz odlučnost, organizaciju te podršku drugih uspješnih žena, mogu ostvariti sve svoje ciljeve, pa i karijere o kojima su sanjale od djetinjstva. Jedna od takvih žena je i Ivana Petković Čevra, menadžerica s dugogodišnjom karijerom u beauty industriji, koja se uspješno prilagođava svim promjenama kroz koje ta industrija prolazi, unatoč tome što promjene suštinski ne voli.

Što bi ipak voljela promijeniti u industriji u kojoj radi, čime bi se bavila da nije zadužena za luksuzne kozmetičke brendove kao što su Armani Beauty, Prada, Valentino i YSL Beauty, s kakvim se predrasudama i komentarima susretala tijekom karijere i što misli da bi svaka uspješna žena trebala imati za svakodnevnu naviku, otkrila nam je u intervjuu.

MagMe: Zaposleni ste na poziciji Luxe Couture Brands Engagement menadžerice za regiju Adria-Balkan L’Oreal Luxe grupacije. Radite u jednoj od najvećih beauty kompanija na svijetu, a i ranije ste zbog posla veliku pažnju posvećivali njezi. Koja je vaša definicija ljepote?

Ivana Petković Čevra: Za mene je ljepota prije svega profinjenost, elegancija…. Možda zvuči kao klišej da ljepota prije svega dolazi iznutra, ali ja zaista vjerujem da samo pakiranje bez sadržaja nije lijepo. Tako da cijenim sve ono što je autentično, iskreno, što je dobronamjerno… O ljepoti možemo pričati u različitim formama, osobno sam veliki esteta i volim sve što je lijepo, ali mislim da je najbitnija ona energija koja dolazi s onim što je lijepo.

MagMe: Postoji li neka predrasuda koju ste srušili u svojoj karijeri?

IPČ: Naše društvo je puno predrasuda i neke predrasude možda ni ne dopiru do mene pa mi je zapravo teško procijeniti što ljudi misle. Ono što često dobijem kao povratnu informaciju od kolegica je o uspješnosti balansiranja između poslovnog i privatnog života.

Mislim da ljudi imaju predrasude da jedno isključuje drugo, a ja smatram da žena danas može imati puno uloga i da ih sve može obavljati uspješno.

Uostalom, znam jako puno žena koje su uspješne u svojoj karijeri i koje su divne majke.

MagMe: Spomenuli ste ženske komentare, koji su u vašem slučaju bili pozitivni. Prije se često govorilo da je “žena ženi vuk”, no danas mediji poput nas u fokus stavljaju žensku solidarnost i međusobno osnaživanje. Postoji li neka žena koju biste izdvojili koja je utjecala na vaš razvoj?

IPČ: Mislim da je divno da mediji kao što je MagMe propagiraju temu o ženskoj solidarnosti zato što, kad se ženska snaga i energija ujedine, to može biti toliko produktivno i donijeti čarobne rezultate. Ja to stvarno vidim u poslovnom segmentu, u suradnji s kolegicama i svojim timom. Iz privatnog života, naravno, moja mama mi je najveći vjetar u leđa i podrška. Susretala sam se puno puta kroz život da je žena ženi vuk, ali žene koje su samoostvarene, koje su same na svojoj koži osjetile što znači kreirati svoj put, vjerovati u sebe, koje su samopouzdane – te žene zapravo i znaju pružiti podršku, ljubav i dobronamjernost drugima.

Po završetku ekonomskog fakulteta sam osnovala produkcijsku agenciju sa svojom partnericom – vlasništvo smo dijelile 50:50 i imale smo apsolutno povjerenje jedna u drugu. Gradile smo zajedno biznis, prekrasnu priču i bile si međusobna podrška te zajedno prolazile kroz sve uspone i padove, tako da sam kroz taj primjer osjetila žensku podršku. Nemam idole, ali me fasciniraju žene koje su samosvjesne, nježne, ali ujedno i jake te, prije svega, dobronamjerne.

MagMe: U takvom smo se okruženju, ostvarenih, uspješnih i samopouzdanih žena našli i na Porsche Experience x MAGnificent Women’s Dayu, u kojem ste sudjelovali. Kako biste opisali to iskustvo?

IPČ: Divno, baš je bila jedna mala intimna grupa, krasnih žena odnosno mladih djevojaka, ostvarenih, samosvjesnih… Tu je i prekrasna organizacija od strane MagMe portala i Porschea. Bila je to zaista divna energija i bilo mi je jako zanimljivo iskustvo upoznati neke nove osobe koje su toliko pozitivne. Stvarno sam zahvalna.

MagMe: Jeste li možda primijetili neku zajedničku osobinu ili naviku svih uspješnih žena s kojima ste se susreli i proveli vrijeme?

IPČ: Čini mi se da su zaista sve jako posložene, da su determinirane, da imaju strategiju i viziju. Rekla bih da je tajna u dobroj organizaciji vremena i prioritiziranju, neovisno o ulogama u kojima se nalaze. Tu je i disciplina, jer bez discipline ni ne možemo provesti ono što smo si zacrtali.

MagMe: Dugi niz godina radite u beauty industriji. Što biste bili da niste beauty menadžerica?

IPČ:  Što se tiče beauty industrije u kojoj radim, ja sam orijentirana na luksuzni segment i zaista kada sam se zapošljavala u kompaniji L’Oreal odmah sam se usmjerila prema luksuznim brendovima, a ne prema mass market brendovima. Da nisam u ovoj industriji vjerojatno bi radila u premium industriji za neki drugi brend jer je to ono što volim, obraćam pozornost na detalje i jako mi je bitna usluga i komunikacija.

No, moram priznati da jako volim psihologiju, završila sam MBA u ekonomiji i cijelo vrijeme mi se vrzma po glavi i da bi htjela upisati i doktorat vezan uz psihologiju i ponašanje potrošača. Nadam se da će biti vremena da to i realiziram te objedinim ovo što radim i pronađem neku novu prizmu i nišu kroz taj psihološki aspekt.

MagMe: Što se tiče komunikacije prema potrošačima, beauty industrija se od početka vaše karijere promijenila i iznimno se okrenula inkluzivnosti. Postoji li još nešto što biste vi voljeli da je naglašeno ili nešto što biste promijenili u industriji?

IPČ: Moram priznati da je L’Oreal kao kompanija predvodnik trendova – sa svim promjenama koje su se počele događati u posljednjih par godina, brend se izvrsno nosi. Inkluzivnost je po meni više socijalni trend, jer nikad nisam ni procjenjivala ljude po seksualnoj orijentaciji ili rasi, nego po njihovim vrijednostima i kvalitetama. L’Oreal je kao kompanija usmjeren jako na društveno odgovorno poslovanje, na umjetnu inteligenciju i u skladu je s trendovima.

Ono što bi ja voljela vidjeti i što bi voljela promijeniti u beauty industriji je da se ljudi vrate individualizaciji.

Danas je u zamahu estetska i korektivna medicina i imam dojam da se žene sve više ukalupljuju i nalikuju jedna na drugu. Kod mene više rezonira aspekt holističkog pristupa te filozofija da ljepota dolazi iznutra i smatram da je divno stariti na prirodan način i sačuvati crte lice, ali da ih kroz njegu što više održavamo. Više sam za isticanje i njegovanje prirodne ljepote nego za pokušaje ukalupljivanja u neke standarde ljepote.

MagMe: Kad smo kod individualizacije, rekli smo da se beauty industrija promijenila, a kako ste se vi promijenili od početka karijere?

IPČ: Nekad je zapravo jako teško napraviti samorefleksiju jer mislim da ako radiš na sebi, onda mijenjaš svoja uvjerenja i razmišljenja na dnevnoj, nekad tjednoj ili mjesečnoj bazi. Promatram se kao zbir iskustava i svega što sam doživjela kroz život. Određena iskustva te mijenjaju i uče nečemu, ali ne mislim da sam se zapravo promijenila po pitanju onih temeljnih vrijednosti koje su mi roditelji usadili i to je neka moja baza, moj temelj i nešto što primijenjujem u svim aspektima života. A sve stvari koje me iskustveno izazivaju ili mijenjaju idu u smjeru otvaranja novih vidika. Promijenila sam se u prioritiziranju, jer nas različite životne uloge mijenjaju, ali sve ljudske vrijednosti koje su mi roditelji usadili, držim jednako visoko na listi prioriteta kao i prije.

MagMe: Kako se nosite s promjenama, smatrate li da ste dobri u tome?

IPČ: Zapravo, ja bih rekla da me nitko ne pita! Ne znam imam li uopće mogućnost birati da se ne nosim s promjenama! Ja sam baš “jarčevski” tip koji ne voli promjene i u ranim 20-ima rekla bih da sam stvarno mrzila promjene, koliko god je moj život bio intenzivan i ispunjen putovanjima, modelingom i studiranjem. Iskonski stvarno nisam voljela te promjene, a danas, kao što sam rekla, nitko me ni ne pita. Imam osjećaj da se vrijeme toliko ubrzalo da se nešto što se inače događalo u roku od dva mjeseca, danas proživljavamo u tjedan dana. Baš bih voljela da nastupi malo mirniji period, da nije uvijek strka i panika, da život nije toliko intenzivan. Mislim da nije to samo moja percepcija ovog razdoblja nego jednostavno živimo u takvom tranzitnom vremenu.

MagMe: S obzirom na to da ne volite promjene, sigurno postoje neke navike koje redovito njegujete. Koje su tri navike koje uspješne poslovne žene poput vas imaju u svojoj svakodnevici?

IPČ: Dobar time management, odnosno organizacija vremena, disciplina i predvidljivost, odnosno planiranje “one step ahead”.

MagMe: Zaduženi ste za luksuzne brendove kao što su Giorgio Armani, Prada, Valentino i Yves Saint Laurent. Znamo da luksuz dolazi s nešto višom cijenom, a što po vašem stručnom mišljenju opravdava tu cijenu?

IPČ: Visokokvalitetni i učinkoviti sastojci, zatim krajnji performans, odnosno vidljivost u kvaliteti uporabe tog proizvoda i – iskustvo. Kada kažem iskustvo, mislim na sveobuhvatno iskustvo. Znači ako smo zaista spremni potrošiti veću količinu novaca na neki proizvod, onda se to odnosi i na samu uslugu koju premium brend nosi sa sobom, ali i postbuying u vidu da je zapravo ta krajnja usluga pristupačna potrošaču u bilo kojem segmentu.

MagMe: Najbolje putovanje u životu?

IPČ: Spomenut ću posljednje – Zanzibar.

MagMe: Omiljeno mjesto za druženje uz kavu u Zagrebu?

IPČ: Hotel Republika i Kavana Lav.

MagMe: Armani beauty proizvod koji nije popularan, a vi smatrate da treba biti?

IPČ: Primer.

MagMe: Skincare ili makeup?

IPČ: Skincare.

MagMe: Jedna riječ koja opisuje Porsche Experience MAGnificent Women’s Day iskustvo?

IPČ: Magnifique!

MagMe: Omiljeni Porsche model?

IPČ: Cayenne.

MagMe: TikTok ili Instagram?

IPČ: Instagram.

MagMe: Omiljeni odjevni predmet?

IPČ: Traperice.

MagMe: Skriveni talent?

IPČ: Kuhanje, ali i pjevanje.

MagMe: Work from home ili ured?

IPČ: Kombinacija!

MagMe: Ispred objektiva ili rad u korporaciji?

IPČ: Kombinacija!

MagMe: Najdraži beauty proizvod?

IPČ: Parfem.

MagMe: Korektor ili maskara?

IPČ: Korektor

MagMe: Glam ili casual?

IPČ: Casual chic.

MagMe: Talijanska ili francuska estetika?

IPČ: Talijanska.

MagMe: Moda ili beauty?

IPČ: Beauty!

 

SHIFT by Porsche inicijativa kreirana je s namjerom da inspirira žene i potakne ih da nadahnu zajednicu pojedinaca vođenih snovima, kako bi napravili promjenu za buduće generacije mladih liderica. SHIFT inicijativa okuplja žene koje ambasadorice koje potiču promjene, inspiriraju, dijele svoje priče i mijenjaju perspektivu za budućnost. Inicijativu globalne kompanije Porsche koja posebnu pažnju posvećuje poticanju promjena i projekt MAGnificent Women spaja zajednički cilj – promicanje ženske jednakosti i međusobnog osnaživanja.

Fotografije: Marina Rendulić

Video: Kiwi produkcija

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0