Svima se dogodi dan ili period u kojem ćemo više uživati u hrani i slasticama, a ako se nakon takvog “cheat” perioda osjećate loše ili napuhano, niste jedini.

Kako je iza nas dug period u kojem smo imali priliku cijele dane jesti i kuhati , povratak na posao ili u rutinu može biti dobra prilika da napravimo detox i krenemo osvježeni u novi radni tempo.

Iako naše tijelo u sebi već posjeduje prirodan mehanizam za čišćenje, svakako ćemo se bolje osjećati i dodatno pomoći svom metabolizmu kroz detox, a ako nemate tjedan dana vremena da prilagođavate svoju prehranu, vježbanje i ostalo čišćenju iznutra, donosimo kako to najučinkovitije postići u 24 sata!

  1. Naspavajte se. Puno.

Neke dane se tješimo da je 4 sata sna sasvim dovoljno jer smo naviknuti tako funkcionirati, a često nalazimo izlike kako bi otišli kasno spavati ili zaspali na kauču pa se prebacujemo usred noći u krevet. Neredovit ili nedovoljan san negativno utječe na naše zdravlje i raspoloženje. Kako bi započeli detox, bilo bi dobro priuštiti si 10 sati sna s obzirom da se naš organizam pročićava od toksina dok spavamo. Pripazite da je soba primjerene temperature, odnosno da nije previše vruće i da ima zraka.

2. Pijte vodu

Čim se probudite ujutro popijte vode, pogotovo nakon 10 sati sna tijelo će trebati ostati hidratizirano. Vodu pijte i kroz dan, a u nju možete dodati i malo cijeđenog limuna čime pomažete radu metabolizma i dodajete vitamin c. Preporučeni unos je između 2 i 3 litre u danu, no tijekom detoksikacije potrebno je povećati unos vode čak i do 3 i pol litre.

3. Rastežite se

Svakih sat vremena pronađite mjesta kako bi se rastegnuli kao da ste se tek probudili. Rastezanje tijela će smanjiti umor u tijelu, povećati protok krvi kroz mišiće i povećati otkucaje srca pritom sagorijevajući kalorije.

4. Odradite kardio trening

Bilo da se radi o brzom hodanju ili trčanju, kretanje tijela je iznimno važan korak u detoksikaciji. Ključ je u tome da se tijelo pokrene i da se otkucaji srca ubrzaju. Na taj način poboljšat ćemo cirkulaciju i dovesti kisik i nutrijente u organizam čime će povećati njegovu učinkovitost.

5. Smoothie, shake ili cijeđeni sok kao obrok

Pripremite si zdravi obrok u čaši i pritom možete odabrati zdrave namirnice koje najviše volite. Odlučite se za smoothie od šumskog voća u kombinaciji s jogurtom i zobi, zeleni shake od špinata ili pak naranče i grejp- izbor je na vama.

6. Posjetite saunu

Ako je ikako moguće, otiđite u saunu u obližnji hotel ili wellness. Samo 20 minuta u finskoj sauni ima višestruke benefite u procesu detoksikacije.  Boravkom u sauni se opuštaju mišići, nestaju napetosti, pojačava se imunitet, poboljšava cirkulacija, a znojenjem izlaze nečistoće i toksini.

7. Nagradite se

Za dobar i kvalitetan detox, potrebna je i miran um. Nagradite se nečim što vas čini sretnima i opuštenima. To može biti duga kupka, dobar film, slušanje glazbe,… čak i kockica čokolade. Tokom detox dana poanta nije da si zabranimo stvari koje nas vesele, već da se posvetimo onima koje nam čine dobro i sebi!