Veganski proizvodi za ljepotu bez dvojbe su jedna od najbrže rastućih kategorija beauty industrije. Sve više brendova odlučuje se na dodatan trud kako bi kupcima omogućili proizvode koji nisu testirani na životinjama i koji ne sadrže sastojke životinjskog podrijetla.

Ono što je bitno razlikovati jest deklaraciju da nešto nije testirano na životinjama te veganski proizvod. Ako je neki proizvod veganski znači da ne sadrži sastojke životinjskog podrijetla, no ako nije naznačeno, ne znači i da nije testiran na životinjama. Drugim riječima, moguće je da je veganski proizvod testiran na životinjama, kao što je moguće i da proizvod koji nije testiran na životinjama nije veganski.

Veganstvo, koje je do prije par godina smatrano malom nišom, danas je mainstream. Kako se otvaraju brojni veganski restorani, a veganska hrana postaje sve dostupnija, bilo je samo pitanja vremena kada će i beauty svijet početi uočavati potrebu za drugačijim pristupom u kreiraju proizvoda i njihovoj formulaciji.

Samo u 2018. godini potražnja za veganskim beauty proizvodima porasla je za 750%.

Naravno da, kako su nam informacije postale dostupne jednim klikom, sve smo osviješteniji o tome što točno sadrže proizvodi koje stavljamo na kožu pa pazimo da su primijenjene metode održive za okoliš. Zato su čak i najveće kompanije primorane razmisliti i implementirati novije metode. Izbora je više nego ikad, i najlakše je okrenuti se drugom brendu koji stoji iza načela u koja vjerujemo.

Etički konzumerizam najviše potiče potrebu za veganskim beauty proizvodima. Grand View Research došao je do nevjerojatne brojke – do 2025. godine svjetsko tržište veganske kozmetike će dosegnuti vrtoglavih 20.8 milijardi američkih dolara. Millennialsi i generacija Z koji čine dvije trećine kupaca na svijetu, a čija je generacija znatno osvještenija prilikom odabira, paze na to da proizvodi nisu testirani na životinjama i da je emisija ugljikovog dioksida prilikom kreiranja proizvoda što manja. Ako je ikada osvještenost o zagađenju planeta bila jaka, onda je to upravo sada. No čak i ostatak kupaca počinje više razmišljati i uzimati u obzir prava životinja te dobru kvalitetu sastojaka. Današnji kupci ne žele koristiti proizvode čije sastojke ne razumiju jer su puni kemikalija i toksina, već radije biraju one na prirodnoj bazi.

Sve su glasniji zahtjevi kupaca da ne žele proizvode testirane na životinjama, koji su donedavno u velikoj većini slučajeva bili stvarnost.
Najčešći sastojci koji su životinjskog podrijetla u kozmetici su med, pčelinji vosak, lanolin (dobiven iz masnoća vune), skvalen (dobiven iz ulja jetre morskog psa), karmin (dobiven iz zdrobljenih buba), želatina (iz kosti krava ili svinja), alantoin (iz kravljeg urina)… Iako nabrojeni sastojci nisu štetni za ljude, zašto ih ne bismo izbjegli?

Naravno, ako je nešto pod oznakom vegansko, ne znači nužno da je zdravo. Proizvod i dalje može sadržavati štetne sastojke, i zato je izrazito bitno obratiti pozornost na njih i čitati deklaracije. Idući korak u beauty industriji trebao bi biti otklanjanje svih loših sastojaka, samo što nije lako uvijek naći alternative, a sam proces zahtijeva puno uloženog vremena, truda i novca.

Estée Lauder i Revlon prestali su testirati proizvode na životinjama prije 30 godina. Unilever, koji pod svojim krovom okuplja Dove, Axe, Dermalogicu i mnoge druge tek je nedavno najavio da radi na prestanku testiranja na životinjama na svim svojim proizvodima. Ako i niste do sada ciljano kupovali vegansku kozmetiku, u kupaonici sigurno imate barem nekoliko veganskih proizvoda, a da toga niste ni svjesni. Da, toliko je jak pritisak na beauty industriju.
Budućnost beauty industrije je definitivno veganska i bez testiranja na životinjama, pa iako neki igrači još uvijek nisu shvatili važnost i utjecaj veganstva do sada, stvari se polako mijenjaju na bolje. Ako ništa drugo, ovo je jedan od boljih trendova koji ostvaruje zavidne rezultate.