Gucci je nedavno pokrenuo Do It Yourself projekt u svom dućanu u Milanu. Traper, svilene ili kožne jakne od sada mogu biti personalizirane prema željama kupca, a u obzir dolaze razni uzorci, oblici i fontovi slova koja se mogu naknadno postaviti na kupljeni predmet.

Osim odjevnih predmeta, moguće je personalizirati i torbe te cipele. Popularna Dionysus torba od sada na sebi može imati postavljene usne, ptice, pčele, leptire, guštere, tigrove, zmije ili ruže, a moguće je odabrati i monogram slova kako bi torba u potpunosti pripadala vama. Usluga će uskoro postati dostupna u dućanima diljem svijeta.

gallery-1464261907-gucci-diy-handbag-service

U skladi s ovim DIY projektom, Gucci od svoje nove kolekcije za proljeće/ljeto 2017. nudi mogućnost personalizacije gotovo cijele kolekcije, tako da kupac može birati i između različitih materijala i detalja koji će biti upotrebljeni za izradu jakne, sakoa ili kaputa.

Gucci je također najavio i mogućnost izrade personalizirane obuće. Tako će unisex bijele tenisice od sada biti ukrašene prema želji kupca koji može birati želi li da tenisice imaju njegove inicijale, dok na cipele prema želji idu kopče zlatne ili srebrne boje, te mogućnost stavljanja inicijala prema izboru.

gucci-diy-milan-2-1800x1198

Iako personaliziranim dizajnerskim komadima odjeće moda ide korak dalje čak i od šivanja po mjeri, ipak moramo imati na umu da u ovoj konkretnoj situaciji kupac nema vlasništvo niti autorska prava na dizajn koji je osmislio za personalizaciju, već oni ostaju u vlasništvu modne kuće.

gucci-diy-milan-1-1800x1197

Gucci je ovim projektom dublje zagrebao u postojeći svijet personalizacije, međutim svakako nije prvi. Bergdorf Goodman je prije pune tri godine izbacio Manolo Blahnik Custom BB Boutique koji je omogućio kupcima da stvore svoje Manolice, slijedio ga je Salvatore Ferragamo sa svojim Vara modelom, te je u konačnici i Jimmy Choo prošle godine izbacio paletu cipela koje kupci mogu prilagoditi svom ukusu.

Ovaj nagli porast personalizacije modnih predmeta svakako je odraz sve veće želje kupaca da uz luksuz i kvalitetu dobiju i određenu dozu posebnosti,  jer koliko god brendova postojalo, na kraju nekako svi nose iste komade odjeće i time gube na ekskluzivi. Također, velik broj luksuznih predmeta ima svoju jeftiniju inačicu u high-street ponudi, te se DIY projektima navedeno pokušava izbjeći. Vremena u kojima je vrhunac personalizacije dolazio u obliku inicijala na Louis Vuitton torbi definitivno su prošlost, a bit će zanimljivo promatrati koliko daleko će ovaj DIY trend otići u pokušaju da svi budemo posebni i hoće li se razvijati na uštrb osnovnog dizajna brenda.