Sunce i more odličan su odmor za um, no naše se tijelo umara na visokim temperaturama i s pojačanom aktivnosti kretanja ljeti. Osim što je važno unositi velike količine tekućine, dobro je obratiti pozornost na namirnice koje će nam pomoći održati razinu energije kako bismo zaista napunili baterije. MagMe donosi prijedlog namirnica koje će vam u tome pomoći.

  1. Suhe smokve

Smokve su savršeno ljetno voće prozvane jednom od najzdravijih namirnica svijeta. Suhe smokve sadrže minerale, vitamine i antioksidanse, a na 100 grama imaju samo 74 kalorije za razliku od svježih koje broje 249 kalorija. Suhe smokve odličan su izvor kalcija, bakra, kalija, mangana, željeza, selena i cinka. Zahvaljujući bogatstvu vitamina i minerala pozitivno djeluju na rad srca, jačanje kostiju i kontrolu tjelesne težine. Suhe smokve odličan su snack koji može poslužiti kao međuobrok.

Dried-Figs-Fruit

  1. Ananas

Ananas sadrži malo kalorija, puno vlakana i velike količine vode te jako brzo daje osjećaj sitosti. Vlakna pospješuju rad probave i sagorijevanje kalorija. Sadrži bromelain- probavni enzim, mangan koji pomaže u razvoju kostiju, veliku količinu vitamina C i A, ali i beta karotene koji čuvaju vid. Ananas uvijek jedite svjež ili svježe ocijeđen, onaj iz konzerve ili staklenke gubi vrijedna svojstva.

Pineapple_p

  1. Banane

Banane su prepune vlakana koja su ljeti potrebna za čišćenje organizma. Sadrže škrob, vrstu ugljikohidrata koja utažuje glad, a jedna banana ima svega stotinjak kalorija. Vitamin C iz količine jedne banane zadovoljava 15% dnevne preporučene količine, a vitamin C je ujedno i važan antioksidans kao i proivođač kolagena u tijelu. Banane sadrže hormon serotonin, poznat kao i hormon sreće.

  1. Jogurt

Jogurt je bogat magnezijem koji je bitan za oslobađanje energije. Također je bogat kalcijem koji je ključan za normalno funkcioniranje organizma. Kada osjetite umor popijte šalicu jogurta, možete naribati bademe ili lješnjake kao dodatak u napitak.

  1. Kajenske papričice

Paprike su bogate mnogim hranjivim tvarima, uključujući beta karotene, karotenoide za oči –  lutein i zeaksantin, te vitamine A i C. Navodno konzumacija crvenih čili paprika podiže razine endorfina- hormona za dobro raspoloženje. Ljute papričice odlično djeluju na metabolizam, pojačavaju sagorijevanje masti i kalorija, te dokazano smanjuju razinu inzulina nakon obroka.

Cayenne-Pepper

  1. Zeleni čaj

Iako je ljeti tijelu potreban hladan napitak, čaj je jedan od ljetnih napitaka koji će vas najbolje okrijepiti i utažiti žeđ održavajući tijelo na postojećoj temperaturi. Zeleni čaj sadrži kofein koji povećava budnost i stimulira. Antioksidansi u zelenom čaju jači sui efikasniji od vitamina C i E, a samim time imaju anti-ageing efekt. Koristi se i za mršavljenje jer djeluje na metabolizam, te za poboljšanje koncentracije. Zeleni čaj možete piti tokom cijelog dana, čak i navečer ako želite da ljetne noći traju duže.

  1. Lubenica

Lubenica je velikom broju ljudi najdraže ljetno voće, a našem organizmu pomaže na više načina. Lubenica štiti kožu od sunčevih zraka, sprečava dehidraciju, topi masnoće i celulit te jača kosti i imunitet. Iznimno je bogata vitaminima A i C, B6 i B1, likopenom i beta karotenom, te magnezijem i kalijem.

a4cc467a-6a9b-4b02-956d-019bc86752d7

  1. Losos

Losos je bogat omega 3 masnim kiselinama, smanjuje razinu kolesterola i rizik od nastanka srčanih bolesti. Također je bogat proteinima, vitaminima B6, niacinom i riboflavinom, koji se pretvaraju u energiju. Pojedite porciju lososa i salate od špinata ili smeđe riže kako biste dobili obrok pun energije.

salmon_wide-99a4215134a578926fa1dd5a3a106b9a2c6795ef-s6-c30-600x336

  1. Kukuruz

Svježi kukuruz je isključivo ljetna hrana, a jedemo ga kuhanog ili pečenog. Iako se sastoji pretežno od škroba, odličan je nemasni izvor energije, na 100 grama kukuruza dobijemo 360 kalorija. Kukuruz je i ljekovit, pomaže u detoksikaciji i izlučivanju tekućina. Odlično se slaže sa svim vrstama mesa i ribom, a može se konzumirati i samostalno.

  1. Zobene pahuljice

Zobene pahuljice klasičan su doručak pun energije tijekom cijele godine, pa tako i ljeti. Sadrže beta- glukan i visokovrijedna vlakna topiva u vodi zbog kojih se preporučaju. Energetska vrijednost im je dosta visoka, na 100 grama imaju 350 kalorija te su stoga odlična hrana za energiju tokom cijelog dana.