Žene u gastronomiji: Razgovorali smo s Verom Korak o privatnom poslovanju u doba pandemije

Obitelj Korak osnovala je vlastitu vinariju i restoran s ciljem promoviranja vlastitih vina i chefovskih, obiteljskih umijeća. Vlasnik Velimir prenio je vlastita umijeća na sina Bernarda, današnjeg chefa kuhinje koji je proglašen za jednog od najperspektivnijih chefova, sina Josipa te kćer Veru koja nam je u ovom razgovoru otkrila svoju perspektivu o poslovanju (u pandemiji) i viziju za budućnost. Što znači biti privatni poduzetnik u Hrvatskoj, biti smješten na kartu turističke ponude kontinentalne Hrvatske – sve to iz perspektive jedne žene – otkrila nam je Vera Korak.

U sklopu imanja nalaze se vinarija, restoran te prostor za sastanke i konferencije koji su renovirani 2019. godine, a smješteni su na temeljima obiteljske kuće koja je na imanju izgrađena 1900. godine. Boutique vinarija smještena na Plešivici ima sedam vinograda, a osim što se može uživati u vinu, posebnom iskustvu uživanja pridonose i jela koja sprema chef Bernard – namirnice koje koristi uzgajaju se na imanju, a u njegovom CV-ju stoje rad u Dubravnikom putu, Hiši Franko i Osteriji Francescana.

Zanimljiv je podatak iz 2019. godine koji se odnosi na svjetsku razinu gastronomije: od 3300 chefova iz 28 zemalja uvrštenih u prestižni Michelinov vodič tek 169 žena nagrađeno je čuvenim zvjezdicama.

Manje od šest posto.

Za isti posao slabije su plaćene od kolega, sporije napreduju, a uspon obično završi kada zasnuju obitelj. Možemo zaključiti da ni u Hrvatskoj nije drugačija slika u odnosu na svjetsko tržište. Svakako, ono što nam daje nadu su žene koje jesu dio postotka bilo da je riječ o pozicijama chefa kuhinje, vlasnice ili suvlasnice restorana i vinarije te visokopozicioniranih u hotelijerstvu, gastronomiji i vinogradarstvu općenito, a Vera Korak se nalazi među njima.

Bernard, Vera i Josip Korak s roditeljima

MagMe: Imaju li žene u gastronomiji ravnopravnu ulogu s muškim kolegama?

Vera Korak: Vjerujem da imaju. Imam tzv. “sljepilo spolova” pa ne važem takve stvari. Činjenica je da je danas sve više žena u gastronomiji kao i u drugim industrijama i da zasigurno pružaju određenu notu kreativnosti, odlučnosti, profinjenosti i elegancije koja se odlično nadopunjuje uz muške kolege. Ako pričamo o Korak gastronomskoj priči, žene su kod nas i više nego ravnopravne.

Žene su zadužene za vođenje cjelokupnog poslovanja, dok je muški dio zadužen za kreativnost.

MagMe: Smatrate li da je ženama teško opstati u privatnom sektoru kao privatni poduzetnik?

VK: Općenito je teško opstati kao privatni poduzetnik bez obzira na spol. Svjedoci smo velikih promjena, koje traže i promjene u načinu razmišljanja, ponašanja i pristupa radu, no takve promjene donose i nova rješenja, svježu perspektivu pa se sve svodi, na kraju, na izazov. A izazov je opstati. Moja želja za razvojem i povezivanjem osobina i vještina izazvala me na potez ulaska u privatno poduzetništvo, što se naposljetku pokazalo kao dobra odluka. Iskustvo i znanje koje sam akumulirala kroz njega, u mojem slučaju, puno mi je više donijelo nego da sam se odlučila raditi na samo jednoj poziciji unutar neke tvrtke.

MagMe: Kojim vještinama vas je naučio posao i čime se razlikuje u moru različite ponude?

VK: Oooh, ne znam u kojima nije! Izgradi te poprilično. Moja obitelj voli reći da sam ja “all in one” persona – menadžer, prodaja, grafički dizajner, digitalni marketingaš i slično, a onda kada je potrebno i konobar i food runner i sommelier i sezonski radnik u vinogradu i customer service na Internetu… Još jedino nisam proizvođač vina i kuhar, ali to jesu moja braća pa smo upotpunjeni!

Ako imaš volju i strast prema nečemu što radiš, priskrbit ćete sami sebi znanje i iskustvo jer nema jače sile od vas samih. Recimo, svoj prvi privatni posao sam razvijala u digitalnom obliku, što mi danas iznimno puno znači u razvoju obiteljskog posla, s obzirom na to da moja obitelj do sada nije ulagala u tu vrstu prodaje i marketinga, što je naravno za to vrijeme bilo u redu, ali danas više nije.

MagMe: Imate li savjet za mlade žene u svijetu turizma, hotelijerstva ili gastronomije?

VK: Teško mi je dati savjet jer je moja situacija u svijetu eno-gastro-mice-event turizma privilegirana. Kvalitetne temelje napravili su moji roditelji, pa je na braći i meni to sada održavati i unaprjeđivati. Tako da bi mogla možda dati savjet kako funkcionirati u obiteljskom poslu? Puno komunikacije i uvažavanja suprotnih mišljenja, s dozom neodstupanja od vlastitih. Skromnost, snaga i ne odustajanje u teškim situacijama i postavljanje granica su neke ključne riječi.

MagMe: U kojem smjeru ide Vaša turistička ponuda u budućnosti?

VK: Nastavit ćemo raditi na usvajanju novih ideja u koje vjerujemo. Bogatit ćemo ponudu kompletnog imanja, u čijem sklopu je vinarija, novootvoreni fine dining restoran i vrhunski high-end konferencijski dio. Sama vinarija skoro svake godine na tržištu predstavlja novitete, kako u podrumarstvu, tako i u vinima u sinergiji s prirodom i tradicijom. Cilj nam je također kreirati i vlastiti “Wine club” za naše najvjernije kupce kako bi dobili dublji uvid u naša vina, online degustacije pa čak i u zajedničko kušanje nekih godina kojih više nema na tržištu ili trenutne godine kojih nema općenito na tržištu zbog izrazito limitiranih količina.

MagMe: Što je pandemija promijenila u Vašem poslovanju?

VK: Ništa, osim što nas je trenutačno zatvorila, kao i naše partnere. U vinariji smo uvidjeli potrebu za nekim novim granama direktne prodaje, stoga smo se odlučili kreirati vlastiti webshop kako bi se približili našim kupcima iz cijele Hrvatske i Europske unije. Više o tome možete pogledati na našem webshopu.

A za restoran, na našoj nenadmašnoj terasi, dok ne otvorimo u cijelosti, osmislili smo “Wine tasting” koji je popraćen potencijalnim jelima proljetnog menija u obliku zalogaja gdje naši gosti mogu dobiti ekskluzivni uvid u ono što slijedi. Za rezervacije mogu se obratiti na email: [email protected] ili na broj telefona 099 2764 204.

MagMe: Koji je recept za dugogodišnji uspjeh jednog obiteljskog poslovanja?

VK: To pitanje je više za mog tatu, mamu i brata Josipa koji su u ovom obiteljskom poslu od samih početaka. Mislim da bi odgovorili da je u radu, ne odustajanju i slušanju žena – spas!

U razgovoru s Verom Korak, mogli smo zaključiti da je, “sljepilo spolova” uspješan način za funkcioniranje u poduzetništvu. No, svakako bi nas rast učešća žena u turističkoj ponudi Hrvatske obradovao.

Hoće li to biti kroz obiteljski posao, svježe razvijeni vlastiti obrt ili slično, manje je važno. Turistička ponuda u Hrvatskoj ne bi bila ista bez višegodišnjih generacija žena koje su marljivo djelovale u lokalnom okruženju, podižući generacije koje danas predstavljaju ono najbolje što nudimo svijetu. Obitelj Korak je dobar primjer koji potvrđuje tezu i neka bude da je, citirajući Veru, u ženama spas!

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici. 

Tekst: Ana Ageljić

Fotografije: Korak Winery

Shopping cart
There are no products in the cart!
Continue shopping
0