Iva Marušić 11.04.2024.

TikTok Notes, nova aplikacija koja započinje rivalstvo s Instagramom

Dominantna društvena mreža TikTok ovih je dana započela s testiranjem nove aplikacije. Naime, TikTok Notes, aplikacija je za dijeljenje fotografija i teksta koja izrazito nalikuje drugoj dominantnoj platformi, Instagramu. Unatoč tome što je TikTok posljednjih godina najsnažnija i najkorištenija društvena mreža upravo zbog porasta trenda objavljivanja videa, čini se da se sad okreće prema drugom mediju. Očekuje li nas revival objavljivanja fotografija?

TikTok je ovaj novitet svojim korisnica najavio uz obavijest koja korisnicima stiže prilikom dijeljenja objava s fotografijama s obaviješću da će iste te fotografije uskoro biti objavljenje na platformi pod nazivom TikTok Notes (međutim, dostupna je opcija isključivanja za dijeljenje između platforma).

Trenutačno se na internetskoj stranici notes.tiktok.com nalazi nefunkcionalni klik “otvori aplikaciju” iznad kojeg stoje objave u stilu fotografija i opisa, i ne možemo ne primijetiti da se radi o gotovo identičnom izgledu kao onom na Instagramu. Međutim, platforma TikTok, prema BBC-ju, još nije dovršila dizajn aplikacije Notes, niti je potvrđen datum lansiranja.

Fotografije se doduše, već odavno mogu dijeliti na TikToku, no u formi u kojoj se izmjenjuju jedna za drugom. To međutim nije idealna opcija jer je jasno vidljivo da je TikTok osmišljen upravo zbog formata videozapisa. Ipak, prema stranici Modern Retail, TikTok je u posljednje vrijeme potaknuo brojne brendove da povećaju dijeljenje takav tip objava, koje nalikuju Instagram Carouselu, pritom obećavajući da će te objave dobiti tri puta više komentara i bit će više dijeljene nego videoobjave.

Takvu je strategiju kineska platforma definitivno započela kako bi, onda kad lansira Notes, lakše privukla što veći broj korisnika i time označila najveću konkurenciju Instagramu. No podsjetimo da TikTok nije platforma koja započinje ovo rivalstvo, s obzirom na to da je Instagram 2020. godine pokrenuo “Instagram Reels” i tako potaknuo korisnike da kratke videozapise mogu dijeliti i na toj mreži.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Velvet Dynasty (@velvetdynasty)

U konačnici, nije posve jasno zašto TikTok kreće u ovaj pothvat s obzirom na to da se etablirao kao najveći div društvenih mreža za videozapise. Ovakav pothvat ne mora nužno značiti da će se trendovi dijeljenja videa promijeniti, već da možda TikTok želi svojom novom uslugom uključiti i korisnike koji se možda se osjećaju ugodno prilikom snimanja videozapisa. Ostaje nam samo za pričekati dok ne saznamo hoće li ovo biti još jedna u nizu aplikacija koja na kraju neće zaživjeti poput aplikacije BeReal, čija popularnost nije dugo izdržala.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Instagram