Tenniscore je vladajući trend ljeta, a jedan brend je definirao tu estetiku. Donosimo sve detalje, kao i ideje kako je uklopiti u svoj stil
Ako bismo morali odabrati sport koju uz sebe veže eleganciju, nedvojbeno je da bi to bio tenis. I ne samo zbog elegantnih pokreta, udaraca i doživljaja igre, već i zbog odjevnih kombinacija uz koje inače, da je riječ o bilo kojem drugom sportu, ne bismo vezali pridjev profinjenosti. Međutim, tenis je nešto drugo, to je sport koji je uz sebe vuče bogatu povijest tradicionalnog odijevanja, a ponekad su ta pravila i dan danas nužna, unatoč tome što su započeta još u prvoj polovici prošlog stoljeća.
Nedavno se na travnatim terenima nedaleko od Londona odigrao jedan od najvećih Grand Slam turnira Wimbledon, na kojem se svi igrači moraju držati pravilno propisanih pravila da na teren smiju ući jedino odjeveni u bijelu boju. Od igrača koji se doimaju sofisticirano do gledatelja koji na tenis dolaze u odijelima i čiji su se outfiti secirali još danima poslije. To je ta nepobitna elegancija koju tenis vuče uz sebe, a tribine Wimbledona ovih su danas postale poput street stylea za vrijeme Tjedana mode u svjetskim metropolama. No, što je to točno tenniscore estetika koju posljednjih mjeseci viđamo gotovo svugdje?
Paleta boja bijele, bež, žute i zelene koja se prostire kroz plisirane suknje, haljine, pletene polo majice pa sve do dijamantnih tennis narukvica koje trenutačno u ponudi imaju gotovo svi brendovi nakita, ono su što posljednjih mjeseci viđamo kao dominantan modni trend van terena.
Naime, tenniscore estetiku prigrlili su brojni obožavatelji mode koje sport i ne zanima toliko, no koji pritom u takvom načinu sportskog odijevanja pronalaze puno više od sporta. Sve do toga da je tenis pritom i sve popularniji sport, a to samo dokazuje koliko moda definira i neke druge, naizgled nepovezane industrije.
Unatoč tome što je odijevanje za tenis van sportskih okvira u brojnim kolekcijama nesportskih brendova prisutno i dulje od ove godine, nedvojbeno je da su glumica Zendaya i film “Challengers” velikim dijelom odgovorna za popularizaciju tenniscore estetike. Glumica na velikom platnu tumači bivšu uspješnu tenisačicu i trenericu, a taj je uradak proglašen najvećim uspjehom ove godine.
View this post on Instagram
Utjecaj ovog filma prelio se izvan velikog platna na modu, ponajviše i zbog toga što je, promovirajući film, Zendaya nosila outfite nalik onima koje je nosila u filmu, ali je tenniscore u tom slučaju odveden na višu, luksuzniju i elegantniju razinu. Nosila je elegantnije verzije teniskih outfita kostimografa filma i dizajnera brenda Loewe, Jonathana Andersona, a svijet nije mogao prestati pričati o tome.
View this post on Instagram
Lik Tashi Duncan u teniskim suknjama, koji glumica tumači u filmu i Zendaya, na crvenom tepihu odjevena u štikle s teniskim lopticama, postali su jedno i, uz to, zaštitno lice tenniscore estetike. Dokaz tomu je i činjenica da je upravo ta glumica predstavljena kao ambasadorica švicarskog sportskog brenda ON, a to je uloga koju bi, puno logičnije, trebala nositi neka sportašica. No, Zendaya je postala Tashi, pa je tako zasjala i u kampanji tog brenda uz jednog od najvećih tenisača ikad – Rogera Federera.
No, nisu nam samo Zendaya, njezin stilist Law Roach i modna kuća Loewe servirali ovaj trend. Brojni brendovi (koje smo uvijek vezali uz modu, a ne sport) u posljednjih nekoliko mjeseci, predstavljaju komade osmišljene za teren, no i one dovoljno chic da u njima možete šetati i van njih.
Brend Sporty & Rich definirao je tenisku eleganciju posljednjih sezona, posebice uz suradnju s brendom Prince, inače davnim obožavanim brendom teniske odjeće. U Chanel i Celine kolekcijama možete pronaći luksuzne torbe za reket, Miu Miu je predstavio komade inspirirane tim sportom na modnoj pisti za sezonu proljeće/ljeto 2024., Brunello Cuccinelli lansirao je čitavu capsule kolekciju posvećenu tenisu – a riječ je o nekim od najvećih i najluksuznijih modnih kuća koje do sad nisu imale neku ozbiljnu poveznicu s tim sportom.
Brojni su high street brendovi kao što su Mango i Zara u svoje kolekciju uvrstili ženske odjevne komade za tenis, ponajviše plisirane suknje i haljine, a čini se i da svaki brend nakita trenutačno u svojoj ponudi ima legendarnu tennis narukvicu koja je naziv dobila zbog američke sportašice Chris Evert – tijekom igra ispala joj je dijamantna narukvica te je zatražila pauzu kako bi je našla na terenu.
View this post on Instagram
Lako je za zaključiti iz svega, da su tenis, luksuz i moda bili i ranije isprepleteni, no unatoč tome što brojni brendovi danas mogu biti predstavnici tenniscore esetetike, samo je jedan brend zaslužan za nastanak ovog brenda – Lacoste. Samo će Lacoste ostati epitom teniskog stila i odijevanja, kao i njegov osnivač, vizionar, dizajner i tenisač René Lacoste.
René Lacoste bio je jedan od najuspješnijih francuskih tenisača, no njegova je karijera doživjela još veći uzlet i nakon one teniske. Prozvali su ga krokodilom zbog njegove iznimne upornosti na terenu i on se tim nadimkom okoristio. Zamolio je svoga prijatelja i dizajnera Roberta Georgea da mu prišije krokodila na bijelom sakou kojeg je nosio prilikom svakog izlaska na teren. Tad je počela priča o poznatom logotipu krokodila.
Tradicionalna teniska odjeća s početka 20. stoljeća više je izgledala kao svečana odjeća za evente visokog društva, a ne tek kao odjeća koja je trebala služiti sportašima, biti jednostavna i funkcionalna. Duge košulje, kravate i hlače pune dužine bile su “idealna” oprema za igranje. No, tad najbolji igrač na svijetu, Lacoste, redefinirao je tenisku odjeću učinivši je jednostavnijom.
Nekoliko godina nakon završetka karijere, 1933. godine, osnovao je tvrtku Lacoste Company, službeno poznatu kao La Chemise Lacoste. Prvi proizvod bila je revolucionarna pique pletena polo majica. Bila je to majica s teksturiranim pamučnim pletivom, mekanim ovratnikom i kraćim rukavima, što je predviđeno da onome koji je nosi omogući pokretnost, prozračnost na terenu i lakši osjećaj – sve to i danas predstavlja kultna majica pique-polo.
Naziv je dobila zbog tkanine od koje je izrađena, petit pique. Petit je francuska riječ za “malo”, dok se pique odnosi na stil tkanja koji se obično koristi s pamučnom pređom, a karakteriziraju ga izdignuta paralelna užad ili geometrijski dizajn u tkanini. Ukratko, Lacoste je svoju inovativnost predstavio funkcionalnom, no i dalje elegantnom majicom, kakvu je tenis želio te se ujedno predstavio tržištu kao prvi brend koji je postavio logo na svoj odjevni predmet.
View this post on Instagram
Lacoste od tad definira tenisko odijevanje, no jednako je tako kroz godine nerijetko i izlazio iz samih okvira sporta i mode. Ipak, tenis je uvijek ostao u srži brenda koji je i bio je glavni etos. Da Lacoste mora i dalje promicati i slaviti svoju bogatu arhivu, dokazala je nova kreativna direktorica brenda, Grkinja Pelagia Kolotouros, koja je brend ove sezone, nakon mnogo godina, vratila na raspored Tjedna mode u Parizu i prije nekoliko mjeseci predstavila svoju prvu kolekciju za brend na glavnom terenu na kojem se svakog svibnja i lipnja igra Roland Garros.
Brend je odavanje počasti arhivi predstavio i svojom novom kolekcijom mirisa koja je inspirirana upravo slavno polo-pique majicom. Kolekcija mirisa nosi isto ime kao i legendarna polo majica iz Lacostea: L.12.12. L je oznaka za Lacoste, 1 za interni kod jedinstvene tkanine za polo petit piqué, 2 za šifru kroja kratkih rukava i 12 za konačnu verziju polo majice koju je odabrao René Lacoste.
Bočica i vanjsko pakiranje imaju legendarni motiv petit piqué, koji predstavlja polo tkaninu. Svaka bočica također je ukrašena autentičnim Lacoste krokodilskim amblemom, kao i polo majica. U kolekciji se nalazi četiri muška i tri ženska mirisa. Muškim mirisima dominiraju drvenaste, snažne, senzualne i kožnate note, dok ženskim mirisima dominiraju cvjetne i drvenaste note koje će se savršeno uklopiti u svaki outfit inspiriran tenniscore estetikom.
L.12.12 Rose Eau de Parfum, inspiriran kultnom polo majicom, otkriva samouvjerenu i agilnu ženstvenost svojom cvjetno-voćnim mirisom. Energizirajuća zelena mandarina i svježa esencija mente miješaju se s obavijajućim mošusom i slatkom ružom, kulminirajući u osjećaju pokreta i elegancije.
L.12.12 Noir Eau de Toilette budi sjećanja na tople ljetne noći. Hvatajući duh Lacostea, ovaj suvremeni fougere miris sadrži osvježavajuće note hladne lubenice, bosiljka, lavande i verbene, završene senzualnom tamnom čokoladom, cashmeranom i pačulijem. Ovo je istinski ljetni uniseks miris, dok će se L.12.12. Blanc Eau de Parfum svidjeti onima koje vole muške parfeme, s intenzivnim drvenastim aromatičnim mirisom. Oštar miris limete i esencije eukaliptusa stapaju se sa sočnom borovinom i bogatom cedrovinom, kulminirajući osjećajem profinjene ugode. Bočicu krasi tamno sivi krokodil koji označava koncentraciju Eau de Parfum, jer je miris dostupan i u verziji toaletne vode.
Sve se redom radi o mirisima koji na savršen način nadopunjuju prču brenda kroz svježe, jedinstvene, a pritom i ne previše teške mirise koji se nadovezuju na elegantne odjevne komade i mogu se nositi u igri, ali i izvan nje.
Lacoste je time dokazao da DNA svojeg brenda, koji je niknuo iz sporta, uspješno može prenijeti ne samo na modne piste na kojima je i dalje relevantan, već i u svijet ljepote!
Tenniscore je vladajući trend ovog ljeta, i tako će i ostati. U suštini, riječ je o klasičnim komadima koje svatko može uvrstiti u svoj stil. Ako ovog ljeta želite tenniscore estetikom oplemeniti svoj ormar, u galeriji iznad donosimo vam komade iz svijeta mode, ljepote i sporta koje možete kupiti, a u nastavku i prijedloge za tri outfita s kojima možete ukomponirati ovaj trend u svoj stil!
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: Instagram, Lacoste, Zara, Mango, Tory Burch, Miu Miu, Sporty & Rich, Loewe, Casablanca, Sandro