Razgovarali smo s Andrianom Gazić, Hrvaticom koja radi kao osobni stilist na Farfetchu

Modna industrija se polako vraća u normalu, što su nam pokazale nedavno održane revije na Tjednima mode u Milanu, Londonu i Parizu, a oporavku modne industrije svjedoči iz prvih redova i naša sugovornica, Andriana Gazić koja je zaposlena kao osobna stilistica u najvećoj e-commerce platformi s luksuznim brendovima – Farfetchu.

Iako ne pripada u skupinu onih koji od malih nogu maštaju o radu u svijetu mode, okruženi najnovijim dizajnerskim it komadima, Gazić je svojim radom i stavom itekako uspješno izgradila karijeru, baš kao da je to planirala od djetinjstva. Kao osobni stilist klijentima pomaže u odabiru komada kojima mogu upotpuniti svoju garderobu, šalje mailove u kojima mogu pronaći inspiraciju, posjećuje dizajnere i revije, a ima priliku i odrediti tko će biti pozvan na koju reviju ili event. Uza sve to, a pogotovo užurban život u Londonu, vikende ipak posvećuje obitelji, a tijekom tjedna ispunjava i neobične želje svojih klijentica.

Pruža li život u Ujedinjenom Kraljevstvu više mogućnosti nego onaj u Hrvatskoj, što je najbitnije imati za uspješnu karijeru u modnoj industriji, koji su brendovi najpopularniji u ovoj regiji te koji će to biti vodeći trendovi aktualne sezone, otkrila nam je u intervjuu.

MagMe: Zaposleni ste na poziciji Private Client Stylist u online retaileru Farfetch. Koji bi bio opis vašeg posla i kako je raditi za jednu uhodanu modnu silu?

Andriana Gazić: Farfetch Private Client odjel podijeljen je na regije, a ja trenutno radim kao osobni stilist nekolicini top klijenata s područja Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine, Mađarske, Slovenije i Njemačke. Svaki dan je drugačiji, pogotovo u vrijeme revija i predstavljanja novih kolekcija. Volim brzinu kojom se napreduje i radi. Moj posao je komunicirati s klijentima, planirati kako alocirati budžre za darivanja poput rođendana i posebnih prigoda, imam priliku odabrati tko će posjetiti koju reviju ili biti pozvan na određeni event, kreiram inspo editorijale koje putem maila šaljem klijentima s najnovijim trendovima i must have komadima, pratim da sve pošiljke uredno stignu do adrese klijenta, odlazim na trunkshow prezentacije modnih kuća te imam priliku prva saznati koji proizvodi će biti popularni u nadolazećoj sezoni. Prije nekoliko dana sam se vratila iz Pariza gdje sam imala priliku posjetiti nekoliko showrooma i revija te sam s klijenticom bila gošća u privatnom klubu Annabel’s gdje je održana humanitarna gala večera za održavanje Amazonske prašume.

Najzanimljivije mi je kada s klijentom radim wardrobe refresh. To izgleda tako da zajedno zavirimo u njezin ili njegov ormar virtualno ili uživo te raspravljamo o outfitima, kreiramo mix & match opcije te predlažem neke ključne komade koji nedostaju u njihovoj kolekciji. Moram reći da me Farfetch kao kompanija iz dana u dan pozitivno iznenađuje – timovi su zbilja rasprostranjeni diljem svijeta, ali svi su toliko predani svojoj ulozi u mreži i uvijek dostupni putem Slack kanala, kojeg najviše koristimo za internu komunikaciju.

Humanitarna večera Annabel’s

MagMe: Kako je došlo do zaposlenja u Farfetchu?

AG: Prije gotovo pet godina doselila sam se u London, sasvim neplanirano te dobila posao u najluksuznijoj modnoj kući Harrods, kao brend menadžer francuske modne kuće Isabel Marant. Ostvarila sam izvrsne rezultate te bila prepoznata i od strane Harrodsa i Isabel Marant tima te su mi za nešto manje od godine dana rada ponudili poziciju supervisora pet brendova – Isabel Marant, Off-White, Acne, Alexandar Wang & Faith Connexion, u jednoj prostoriji Harrodsa.

Kada su me kontaktirali iz Keringa, da bi me htjeli zaposliti na poziciji Women’s Ready-to-wear Experta bila sam iznimno ponosna. Balenciaga mi je dala priliku raditi s klijentima diljem svijeta te sam vrlo postigla najbolje rezultate na globalnoj razini. Imala sam priliku odabrati koje klijentice će biti gošće Balenciage u Parizu na Tjednu mode kada se predstavljala kolekcija za proljeće/ljeo 2020. godine te sam s klijenticama provela četiri nezaboravna dana. Tada sam shvatila da je to put u kojem želim graditi svoju karijeru te se posvetiti samo odabranim klijentima i priuštiti im nezaboravna iskustva.

Ubrzo nakon toga svijet je zahvatila pandemija te je Balenciaga pokrenula project HUB. Po prvi put bazirana u uredu, bila sam jako zadovoljna što sam dio e-commerce svijeta te sam shvatila koliko su mogućnosti veće u online svijetu. Nisam ni slutila da će me samo nekoliko mjeseci kasnije Farfetch, najveća e-commerce platforma u modnoj industriji, kontaktirati.

MagMe: Što biste rekli koje su bile najvažnije stvari po kojima ste baš vi odabrani za tu poziciju te što biste na temelju svojeg iskustva preporučili drugima koji žele raditi u Farfetchu?

AG: Mislim da je moja situacija bila zaista specifična, s obzirom na to da su tražili nekoga tko priča hrvatski jezik i živi u Londonu, a ima iskustva u modnoj industriji. U Londonu je općenito iskustvo više cijenjeno nego sama diploma, a kad radiš nešto što voliš i s osmjehom na licu, lako se izdvojiš iz mase. Tim Farfetcha me pronašao putem LinkedIn platforme te bih svakome preporučila da održavaju redovito poslovni profil i objavljuju postove vezane uz posao ili industriju u kojoj rade.

MagMe: Je li rad u modnoj industriji zaista onako nemilosrdan kako to prikazuju mediji i filmovi?

AG: Mislim da nigdje nema mjesta za pogreške, a modna industrija je specifična jer je u pitanju nečiji izgled. Pratiti trendove moraš, ali kao stilist trebaš znati i stvarati trendove te nekada riskirati. Neki od mojih klijenata su i javne osobe te zbilja puno vremena ulažemo u stvaranje novih modnih kombinacija i pratimo tko je što nosio kako se ne bi dogodilo da se na istom događanju pojave dvije osobe jednako odjevene. Iako je London velik grad, što se tiče luksuzne modne industrije, to je zapravo mali krug ljudi te moraš uvijek ostati u dobrom odnosu s bivšim kolegama i poslodavcima, jer nikad ne znaš kada ćeš ih opet trebati. Upravo mi je taj iskren i kvalitetan odnos koji njegujem s kolegama pomogao da brzo napredujem.

MagMe: Jeste li oduvijek željeli raditi u modnoj industriji?

AG: Prije desetak godina, prolazila sam pored izloga Maria Concept storea u Zagrebu te sam ugledala predivnu Givenchy Antigona torbicu ljubičaste boje. Mislim da je to bio prvi put – barem koliko se sjećam – da sam poželjela dizajnerski komad, s obzirom na to da ne dolazim iz obitelji koja je takve komade kupovala. Tada sam počela sve više i više istraživati kolekcije, dizajnere i njihove priče, te sam planirala na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu upisati smjer modnog marketinga.

MagMe: Da ne radite u modnoj industriji, čime biste se bavili?

AG: Iz obitelji sam u kojoj su gotovo svi učitelji – majka, baka i djed, teta… Logično je da sam kao dijete zato obožavala duga ljeta i praznike s roditeljima. Prilikom odabira fakulteta Učiteljski mi je bio jedan od izbora, ali me baš majka uvjerila kako to nije put za mene te mi je sada drago što me odgovorila od tog poteza. Zanimljivo, suprug mi je profesor matematike, tako da sam ipak ostala vezana uz obrazovni sustav.

MagMe: Kako izgleda jedan Vaš radni dan?

AG: Farfetch ima fleksibilnu politiku rada što znači da dva dana u tjednu po vlastitom odabiru radim iz ureda, dok ostale dane sam većinom ili na eventima, ili u gradu s klijentima, ili jednostavno doma. Prvi puta u karijeri imam slobodne vikende i jako sam zahvalna na tome, s obzirom na to da je prije to bila rijetkost. Suprug i ja dajemo sve od sebe kako bismo vikendom stvarali posebne obiteljske trenutke te često obilazimo dječje zabavne parkove poput Peppa Pig svijeta, Disneylanda i sličnog.

MagMe: Kakav je život u Londonu u usporedbi sa Zagrebom?

AG: Sretna sam što moje kćeri maju priliku odrasti u multikulturalnom okruženju i što će poštivati sve običaje i kulture, a ne iščuđavati se i upirati prstom u drugačije. London je jako ubrzan te nema mjesta spontanosti. Uvijek sve treba bookirati unaprijed, uključujući restorane, kazališne predstave i slično, a za popularna mjesta liste čekanja su i po mjesec dana. London je izvrsno povezan sa svim ostalim gradovima diljem svijeta pa je kultura putovanja puno popularnija nego u Hrvatskoj, iako i Hrvati vole putovati. Kada sam se tek doselila, nisam mogla prihvatiti da nemam vremena sjesti i popiti kavu. Sve je to-go i užurbano te mi je to najviše nedostajalo, u usporedbi sa životom u Zagrebu.

MagMe: Odijevaju li se bolje Hrvatice ili Britanke?

AG: Britanke imaju specifičan stil odijevanja koji nije popularan u svijetu modne industrije te se može vidjeti u tv showovima kao što su “Love Island” ili “The Only Way Is Essex”. U Londonu su vrlo popularne klijentice s Bliskog Istoka čiji stil odijevanja ruši sve predrasude. Svakodnevno dokazuju kako su baš one stručnjakinje za visoku modu te ih se često može vidjeti u luksuznim kvartovima poput Knightsbridgea i Belgravije. Hrvatice njeguju odličan stil te sam jako ponosna na modne odabire svojih klijentica. Ono što zasigurno mogu reći je da Hrvatice prate trendove i vrlo ih dobro nose, te su i u Londonu i u svijetu prepoznate kao lijepe žene s odličnim stilom.

MagMe: Jeste li imali nekih “ludih” zahtjeva od klijentica?

AG: Jedna od smješnijih situacija bila je kada sam radila u Balenciaginom uredu u sklopu projekta HUB u vrijeme lockdowna. Tada sam imala digitalni pristup worldwide skladištima i trgovinama Balenciage, a torbica koju je klijentica naručila je bila locirana u Harrodsu. Klijentica je torbicu odmah kupila, ali nas je zamolila da bude zapakirana u staru kutiju, bez Harrods logotipa, tako da njezina svekrva ne vidi kako joj još jedan paket stiže na adresu. S obzirom na to da moramo poštovati pravila pakiranja, bilo vrlo teško uvjeriti kolege da koriste staru kutiju i da ne prate proceduru pakiranja, ali smo ipak uspjeli!

MagMe: Kako je pandemija utjecala na retail industriju, kada su u pitanju luksuzni modni brendovi?

MagMe: Osjetno se smanjila proizvodnja kolekcija, te sada, kada je sve otvoreno i navike shoppinga se vraćaju na staro, često se dogodi da su željeni proizvodi rasprodani, baš zato što se količina proizvodnje smanjila i ne očekuje se restock kao prije jer se već radi na nadolazećim kolekcijama.

MagMe: S obzirom na to da u Hrvatskoj nema luksuznih modnih brendova, niti ureda svjetskih retailera poput Farfetcha, kako biste zadovoljili svoju strast za modom?

MagMe: Hrvatska je napokon priznata kao modna metropola te vjerujem da ćemo uskoro vidjeti sve više luksuznih brendova na našem području. Nedavno je i Dior lansirao webshop s dostavom u Hrvatsku, što je izvrstan odgovor na potražnju proizvoda. Dok sam živjela u Zagrebu, često bi putovala te obavljala shopping u Parizu, Beču, Milanu… Mislim da takav lifestyle Hrvatima odgovara te je shopping uvijek dobar izgovor za neko novo putovanje. Farfetch trenutno nudi opciju “Fashion Concierge” koja, uz stiliste, pomaže privatnim klijentima pri pronalasku proizvoda koji su rijetki, limitirani ili ih je teško pronaći te ih također dostavlja u Hrvatsku.

MagMe: Mislite li da su život i uvjeti rada bolji u Ujedinjenom Kraljevstvu nego u Hrvatskoj?

AG: Prilike su u Ujedinjenom Kraljevstvu definitivno veće te je širi raspon karijera nego u Hrvatskoj. Ono za što sa sigurnošću mogu tvrditi da je bolje je zaštita zaposlenika. Nakon što odradiš probni rok, zaštićen si te je vrlo teško dobiti otkaz, osim ako je zaista riječ o izvanrednoj situaciji. Mjesta za napredak ima jer te nitko ne pita koliko godina imaš, nego što si sve do sada napravio, a dobri rezultati govore više nego broj godina iskustva.

Kao majka dvije djevojčice i žena koja je bila dva puta na porodiljnom dopustu, mogu priznati da su me kompanije u kojima sam radila ugodno iznenadile, pa čak i unaprijedile za vrijeme trudnoće. U Hrvatskoj ne bih mogla ni pomisliti da ću s 22 godine kupiti kuću, a u Londonu, sa suprugom, sam uspjela i u tome! Tip sam osobe koja uvijek nešto radi i nalazi načine i raznorazne kombinacije te smatram da si svatko stvara prilike bez obzira na mjesto stanovanja pa tako mislim da je uspjeh u Hrvatskoj itekako moguć.

MagMe: Što biste savjetovali onima koji žele karijeru poput vaše?

AG: Nekada treba slušati svoj instinkt i napraviti nešto što vam zbilja može promijeniti život. Za mene je to bila odluka ostati u Londonu, iako me čekao upis treće godine fakulteta u Zagrebu, posao, prijatelji i obitelj. Pronađite branšu koja vas iskreno ispunjava i napravite sve što je u vašoj moći da vas drugi primijete. Nitko se neće izboriti za vas kao vi sami. Tako sam i ja, pa sam nakon prvog posla i dobrih radnih navika, pokazala kakav sam radnik, što su svi primijetili i preporučili me dalje. Prvi pravi korak je najteži i najbitniji.

MagMe: Koji su ključni trendovi ove jeseni?

AG: Definitivno mokasinke s glomaznim đonom poput Pradinih, opuštena ženska odijela u kombinaciji s tenisicama poput New Balance 550 ili Nike Air Jordan 1 modea te sam trenutačno primijetila povratak ljubičaste boje u kolekcijama i iridescent modnih detalja, primjerice u kolekcijama talijnaske marke Bottega Veneta te u nadolazećem dropu komada Mach & Mach brenda.

MagMe: Koji su brendovi u posljednje vrijeme najtraženiji na Farfetchu?

AG: Sve ovisi o regiji, ali s toliko bogatom ponudom, klijenti mogu naći sve što žele od svojih omiljenih modnih brendova.

MagMe: Što Vaše klijentice najviše traže ove sezone?

AG: Moje klijentice obožavaju slojevito odijevanje, baš kao i ja te kombiniranjei igranje različitih tekstura koje je uvijek zabavno. Trenutno su popularne kašmir veste i kardigani poput onih iz Khaite kolekcije te Gia Borghini čizme do koljena – to su modeli koji se penju na vrh kupovnih lista.

MagMe: Kojih ćete 5 komada Vi nositi ove jeseni?

AG: Svakako i dalje Bottega Veneta torbice koje su apsolutni must have, a s obzirom na to da je u Londonu popularno nositi natikače i u jesen, nedavno sam kupila nove Hermès u predivnoj zelenoj boji za zatvorenim prstima. Trenutačno obožavam oversized jakne brenda Frankie Shop i moj novi go-to komad su Maison Margiela traperice.

MagMe: Koga smatrate najbolje odjevenim ženama na svijetu?

AG: Upravo sam se vratila iz Pariza, definitivno bih rekla da Parižanke imaju modu u malom prstu. S tolikom lakoćom odijevanja uspijevaju izdvojiti se iz mase, te prate moto “less is more”, koji njima tako dobro pristaje. Pariz me uvijek iznova inspirira te upravo planiram jedan wardrobe refresh napraviti i u svojem ormaru.

Fotografije: Privatni arhiv

Shopping cart
There are no products in the cart!
Continue shopping
0