Tamara Kalinić (Glam & Glitter)

Dina Dončević 30.11.2022.

Najpopularniji brend, torbica i viralni trenuci koji su obilježili modu 2022. godine

Nakon dvije pandemijske godine, čini se kako je ove godine modna industrija živnula. Moda se ponovno počela konzumirati uživo, održavale su se revije i eventi te su influenceri putovali po svijetu s modnim brendovima, a ove promjene reflektirale su se i na krajnje potrošače i njihovo ponašanje.

Sve podatke vezane uz promjene i trendove u industriji prati modna i shopping platfmora Lyst koja broji više od 200 milijuna korisnika globalno te ih je uvrstila u ovogodišnji report “The Year in Fashion 2022“. Na temelju rezultata pretraživanja (čak onih i na Googleu), pregledima proizvoda, rezultatima prodaje i aktivnosti na društvenim mrežama, otkrili su koji su brendovi i proizvodi ove godine bili najtraženiji, a mi vam sve zanimljivosti donosimo u nastavku.

Brend godine

Iako je na početku godine djelovalo kako će rezultati biti upravo ovakvi, krajem godine brend Miu Miu kao da je malo izgubio na popularnosti. No, rezultati su nam dokazali suprotno jer je upravo ova talijanska kuća proglašena modnim brendom godine. Uspjeh mogu zahvaliti komadima čija se estetika naslanja na stil koji je bio in prije desetak godina – njihov set s mini suknjom postao je viralan do te mjere da je morao dobiti vlastiti Instagram profil, a ponovno su svi poludjeli za njihovim satenskim balerinkama. Popularnosti je doprinijela i torbica Wander koju obožava i Tamara Kalinić, a Miu Miu komade nosile su Bella Hadid, Sydney Sweeney i Rosalia, ikone generacije Z. Njihova revija za proljeće/ljeto 2023. imala je 23 milijuna pregleda na TikToku, a ovaj brend se upisivao u tražilicu 34 posto više ove godine.

Logo godine

O revivalu brenda Diesel pisali smo prije nekoliko mjeseci – kreativni direktor Glenn Martens najzaslužniji je za to što je brend postao ponovno popularan te što ga nose celebrity dame kao Rihanna, Dua Lipa i Kylie Jenner. Gotovo svi komadi ovog brenda koje su celebritiji nosili bile su obilježene logom brenda, poput 1DR torbice koja je odmah nakon lansiranja postala najtraženiji modni dodatak brenda i rasprodala se u rekordnom roku. Pretraživanja za tom torbicom porasla su za 248 posto, a Diesel je tako po prvi put završio na Lystovom popisu najhot brendova. Ova titula je samo kruna nevjerojatno uspješne godine Diesela i Martensa.

Cipele godine

Obožavali li ih ili mrzili, Birkenstock Boston natikače su najprodavaniji komad obuće u 2022. godini. Samo u prvih šest mjeseci godine potražnja za ovim natikačama narasla je za 593 posto, a u međuvremenu su se posvuda rasprodale, pa i završile na re-sale platformama na kojima se prodaju za dvostruko veću cijenu. Na Lystovom popisu pojavile su se pet puta u posljednje dvije godine, pa se čini da će ove klasične natikače koje nose Kendall Jenner, Kaia Gerber i Dakota Johnson još dugo biti in.

Torbica godine

Jednu od najpoželjnijih titula odnijela je, sasvim očekivano, Prada Re-Nylon Re-Edition 2000 torbica koja se nalazila na wishlisti svih modnih insajderica. Nije tajna da brend proživljava renesansu otkako su počeli kreirati komade nalik onima iz arhive, koristeći trokutasti logo i nylon, a ova je prestižna titula samo konačna potvrda toga. Jednostavna i praktična silueta odgoavara potrebama modernog vremena, a i uklapa se u stil inspiriran modom s početka milenija koji trenutačno vlada. Hashtag #pradanylonbag ima više od 4 milijuna pregleda na TikToku, a tijekom ljeta je potražnja za ovom torbicom narasla za 131 posto.

Viralni trenutak godine

Revija koja se svima urezala u pamćenje je ona brenda Coperni za proljeće/ljeto 2023. koja je kulminirala time da je pariška marka na pisti kreirala haljinu za Bellu Hadid pomoću spreja. Trenutak je postao viralan na društvenim mrežama, a brend je definitivno profitirao od toga jer se njihov naziv upisao u tražilicu 3000 posto više nego ranijih mjeseci, čime su postali najtraženiji brend modnog mjeseca.

Ipak, titulu modne revije godine je prema Lyst popisu odnio Balenciaga Couture show tijekom kojeg su u komadima brenda prošetale Nicole Kidman, Naomi Campbell i Kim Kardashian što je uzrokovalo to da je 24 sata nakon revije potražnja za Balenciaga Couture komadima narasla za 525 posto. Kim Kardashian se na Lystovom popisu pojavila još jednom, kao osvajačica red carpet trenutka godine zbog toga što se na Met Gala večeri pojavila u vintage haljini koju je Marilyn Monroe nosila kad je pjevala “Happy Birthday, Mr. President” američkom predsjedniku J.F. Kennedyju.

Brend na koji treba obratiti pozornost

Njihovu torbicu već su nabavile Gigi Hadid, Julia Fox i Dua Lipa, pa je njujorški brend Luar proglašen brendom na koji se treba obratiti pozornost. Modne insadjerice već su ga otkrile, a njihova signature Ana torbica jedan je od bestsellera brenda. Kreativni direktor Raul Lopez osvojio je CFDA nagradu za najboljeg američkog dizajnera modnih dodataka pa od njega i brenda možemo očekivati velike stvari.

No, kad su celebritiji u pitanju, lice na koje posebno treba obratiti pozornost je glumica Sydney Sweeney koja se probila ulogom u HBO-ovom serijalu Euforija. Postala je modna ikona generacije Z, a u njezinoj garderobi nalaze se komadi brendova kao što su Reformation, Saint Laurent, Rodarte, Tom Ford i drugi. Ipak, osoba koja je ove godine bila najutjecanija kad je u pitanju moda – jer je porast interesa za stvari koje ona isfura narasao čak za 1900 posto je manekenka Bella Hadid, koja je odnijela titulu “Power Dresser of the Year”.

Koji su se još brendovi, osobe i trenuci našli na Lyst godišnjem izvješću otkrijte na linku.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Instagram