Diesel je ponovno popularan, a za sve je zaslužan kreativni direktor Glenn Martens

Danas je započeo Tjedan mode u Milanu, a revija koja je imala čast otvoriti jedno od najvažnijih modnih događanja na svijetu vjerojatno nije ona koju ste očekivali, osim ako zaista požrtvovno ne pratite modu. Naime, milanski modni tjedan otvorila je revija brenda Diesel, koju je dizajnirao kreativni direktor Glenn Martens.

Kylie Jenner

Modni dizajner koji stoji i iza brenda Y/Project prije gotovo dvije godine imenovan je kreativnim direktorom u posrnulom talijanskom brendu globalno poznatom po traperu i odvažnim reklamnim kampanjama. I u njega donio pravu revoluciju. Već se početkom ove godine, kada je njegove komade nosila manekenka i glumica Julia Fox na spoju s glazbenikom Kanyeom Westom, počelo šuškati o tome da će biti proglašen najuspješnijim dizajnerom u 2022., a potvrda uspjeha je bila i da su se komadima brenda Diesel na Instagramu pohvalile Rihanna, Kylie Jenner, Dua Lipa i druge svjetske zvijezde.

Kulminacija je bila danas kada je Diesel – ne Bottega Veneta, Prada, Fendi, Versace ili Gucci – otvorio milanski Tjedan mode, na krilima toga da je za drugi kvartal u 2022. godini prema istraživanju Lysta završio na listi top 10 najhot brendova (smjestio se na deveto mjesto, ispred Burberryja).

Julia Fox u Diesel kampanji

Belgijski dizajner započeo je svoju karijeru radeći za kreatora Jeana Paula Gaultiera, odmah po završetku Royal Academy of Fine Arts u Antwerpenu. Spletom okolnosti postao je i kreativni direktor Y/Project brenda, a njegov rad u tom brendu učinio ga je jednim od najuzbudljivijih i najtraženijih kreatora na tržištu – Gaultier ga je pozvao da gostuje kao kreativni direktor na jednoj kolekciji, Y/Project je sve uspješniji, a sada je i Diesel pod njegovom paskom doživio revival.

Nicole Kidman u magazinu “Perfect”

Za kolekcije modnog brenda Y/Project Martens je koristio odbačeni traper ili bi prenamijenio stare komade od trapera, a Diesel je očito primijetio njegov rad s tim materijalom. Ono na čemu je talijanski brend stvorio ime je upravo kvalitetan traper, a Martens je primijenio sve kvalitete brena Y/Project i prenio na Diesel, koji sad koristi deadstock traper za kreiranje novih komada.

Traper look je, naravno, otvorio današnju reviju za sezonu proljeće/ljeto 2023. godine. Top i hlače od ispranog trapera odredili su ton čitave revije, inspiriran vladajućom Y2K estetikom, a komadi koje je kreativni direktor poslao na pistu bili su inspirirani podjednako motociklizom, kao i couture odjećom. Dominacija trapera na pisti sasvim je očekivana s obzirom na to da je to forte Diesela, no svaki look predstavio je traper u novom ruhu. Riječ je zaista o materijalu koji se može koristiti za gotovo sve odjevne komade, ne samo traperice, ali i onom koji se može predstaviti u različitim bojama te nositi u svim prigodama – mogućnosti s traperom su neiscrpne, a Martens je, čini se, odlučio sve ih isprobati.

Ženski i muški modeli hodali su pistom od glave do pete odjeveni u traper, a posebno su upečatljivi bili kaputi, cargo hlače te hibrid traperica i čizama. Dašak bikerskog štiha Martens je dao komadima od kože, ultrakratka minica od krokodilske kože bila je jedan od highlighta u tom segmentu. Na pisti su se pojavile i kreacije inspirirane military stilom, kao i satenski te metalik komadi namijenjeni večernjim izlascima (video s revije možete pogledati na linku).

Osim što je vratio dozu uzbuđenja na Diesel pistu, tijekom razdoblja u kojem je postao kreativni direktor, Martens je vratio je i reklamne kampanje, koje su ponekad bile i provokativne. Da je provokacija ono što želi pokazao je i pozivnicom na reviju koja je stigla u obliku staklenog seksualnog pomagala.

Kreirao i prvu must have torbicu brenda – 1DR, koja se ističe logom brenda u obliku slova D. Torbica pomiruje stil s početka milenija s futurizmom i svevremenskim izgledom, a predstavlja odmak od modnih dodataka koje je brend inače nudio. Odmak je vidljiv i u načinu poslovanja jer je Martens, sa svojim timom i novoimenovanim CEO-om brenda Eraldom Polettom, uložio snage u to da talijanska marka postane sustainable, koristi manje vode i kemikalija prilikom kreiranja traper komada te da potiče cirkularnu ekonomiju kroz second hand program kojeg su pokrenuli.

Moderna era Diesela, brenda s bogatim naslijeđem koji postoji od 1978. godine, svakako je potpomognuta činjenicom da je na cijeni estetika iz razdoblja u kojem je talijanska marka uživala najveći uspjeh, ali puno toga ostaje na imenovanju Martensa bez čije bi energije Diesel ostao zaboravljen.

Fotografije: Instagram

Shopping cart
There are no products in the cart!
Continue shopping
0