Tara Grbčić 18.07.2020. MagMe Classics

MagMe Classics: Bottega Veneta

Bottega Veneta, brend koji je postavio novi standard luksuza, proglašen je brendom godine za 2019., a s obzirom na kultni status koji uživa na svjetskoj sceni, slobodno možemo reći da se radi o modnom klasiku.

Talijanska modna kuća Bottega Veneta, osnovana je 1966. godine u Vicenzi u talijanskoj pokrajini Veneto. Osnivači Michele Taddei i Renzo Zengiaro su razvijali brend zajedničkim snagama uz Lauru Moltedo koja je kasnije preuzela vodstvo zajedno sa suprugom Vittoriom.

Bottega Veneta u prijevodu znači “Venecijanski dućan”, te je jedan od rijetkih luksuznih brendova koji ne nosi ime osnivača.

U samim počecima radili su isključivo s kožom te razvili karakterističan dizajn kožnog tkanja pod nazivom Intrecciato. Kako su šivaće mašine šezdesetih godina teško podnosile materijale od kože, bili su prisiljeni koristiti samo najfiniju kožu kako bi igle mogle proći kroz nju. Posebnim slaganjem kožnih materijala, dobili su na potrebnoj čvrstoći i upravo tako je i nastao uzorak Intrecciato, kasnije zaštitni znak brenda.

Uslijedila je kampanja “Kada su Vaši vlastiti inicijali dovoljni” kojom su promovirali vlastitu diskreciju i nenametljivost brenda i koja je ostala moto do danas. Zanimljivo je da je Bottega Veneta, za razliku od većine brendova,  nema logo, već svoju prepoznatljivost temelji na mekanoj ovčjoj koži, vezu i načinu izrade.

Nakon iznimno jakih osamdesetih godina, u devedesetima je popularnost brenda pala. Uslijedila je kupnja od strane Gucci Group grupacije 2001. godine te je za kreativnog direktora postavljen Tomas Maier uz kojeg je Bottega Veneta opet došla do ormara mnogih poznatih.

2005. godine predstavljen je prvi ready-to-wear show, a godinu kasnije prva muška kolekcija.

Te godine Bottega Veneta otvara i školu Scuola della Pelletteria kako bi se u njoj mogli školovati budući majstori za obradu i šivanje kože.

Bottega Veneta danas u svojoj ponudi ima mušku i žensku odjeću i obuću, prtljage, torbe, naočale, kolekciju za dom i parfeme, a zajednički nazivnih je jednostavnost i estetika.

Brend je ipak prepoznat najviše po svojim modelima torbi- Cabat, Veneta i Knot koje su rađene Intrecciato tehnikom.

Veneta model

Izrada Cabat modela Intrecciato tehnikom.

Cabat, proljeće/ljeto 2015.

Knot model, kreiran 1978, do sada je predstavljen u toliko verzija i različitih materijala da je 2014. u St.Tropezu održana retrospektivna izložba s preko 300 verzija.

Knot model

2018. napravljen je veliki zaokret kada je na mjesto kreativnog direktora Tomasa Maiera stigao bivši direktor iz Célinea, Daniel Lee koji je brend u godinu dana doveo do 4 dobitne nominacije na Britain Fashion Awards dodjeli od kojih su najvažnije nagrade za dizajnera godine i brend godine.

Lauren 1980.

Drugi poznati modeli torbi su Lauren 1980, nazvana po Lauren Hutton koja je nosila ovu torbu u filmu Američki žigolo i The Pouch koja je stvorena pod dizajnerskom palicom novog kreativnog direktora Daniela Leeja, a danas je jedan od najpopularnijih modela torbi na svijetu.

The Pouch model