Kako se riješiti stresa u samo nekoliko minuta

Više od 70 posto odraslih je u posljednjih godinu dana osjetilo visoke razine stresa koje su utjecale na funkcioniranje i obavljanje zadataka. To su rezultati najnovijih britanskih istraživanja krajem 2021. godine, kao i činjenica da zbog količine stresa gotovo 50 posto ispitanika ima problema s prehranom (jedu previše ili premalo), ali i da osjećaju sve veću potrebu za alkoholom i duhanskim proizvodima.

Kada stres stisne, nalazimo najbliža i najlakša rješenja koja to zapravo nisu. Alkohol, cigarete, nezdrava prehrana i slatkiši, to su sve alati koji su najbliži, ali i najštetniji. Ona samo prikrivaju simptome, a razina stresa se u tijelu održava na jednoj zavidnoj razini koja nas dugoročno umara i slabi.

Ne mora biti riječ samo o stresu koji se javlja kod drastičnih situacija kojima svjedočimo posljednjih godina poput pandemije, potresa ili rata. Stres se događa svima, u svakodnevnim situacijama, često kada očekivanja koja postavljamo (mi ili okolina) ne budu zadovoljena.

Često su najbolja rješenja ona najjednostavnija, tako da umjesto da posežete za raznim pomagalima u borbi protiv stresa, dovoljno je osvijestiti kada stresna situacija dolazi ili kreirati svoju rutinu u danu, te u samo nekoliko minuta pomoći sebi riješiti se stresa.

Disanje

Duboko disanje je ključna tehnika za smirenje i prakticira se najviše u meditacijama i prilikom stresnih situacija. Kad vam netko savjetuje “duboko diši”, možda ne zna što se pritom događa u hormonalnoj slici, ali zna da će disanje pomoći.

Dubokim disanjem povećavamo lučenje oksitocina te smanjujemo adrenalin i kortizol koji nas drže napetima. Oksitocin je hormon povezivanja, razumijevanja i djeluje iznimno opuštajuće.

Meditacija

Meditacija dokazano pomaže u nošenju sa stresom, upravljanje emocijama i pozitivan stav, tako da je najbolje započeti dan upravo uz meditaciju. Meditirati se može na razne načine, a za početnike svakako savjetujemo vođene meditacije.

Propitkivanje

Ključ propitkivanja nije u postavljanju pitanja drugima, već sebi. Samo zato što razmišljate o nečemu, ne znači da je to istina. Kada osjetite stres zbog nečega, postavite si pitanje – “je li ova misao istinita?” Ako niste u potpunosti sigurni da je istinita, jednostavno pustite tu misao. Zahvalite svom umu što ste došli do te misli i krenite dalje, tako ćete naći izlaz iz negativnih misli.

Tehniku propitkivanja misli popularizirala je Byron Katie koja zagovara ono što ona naziva “velikim uništenjem”. Njezino iskustvo i istraživanje pokazuju da postoji moć u priznavanju, a ne u potiskivanju negativnih misli. Umjesto da pokušavamo zanemariti nešto za što vjerujemo da je istina, ispitivanje nam omogućuje da svoje misli vidimo “licem u lice” i da ih diskreditiramo jer su neistinite.

Prisutnost

Budite prisutni u trenutku, tako je jednostavno. Kad radite nešto, radite samo to. Ako gledate TV, gledajte TV, nemojte usput razmišljati o situacijama s posla ili surfati. Kada jedete, posvetite se hrani.

Kada se posvetite jednoj stvari u jednom trenutku znači da živite to iskustvo te samim time smanjujete stres koji često nastaje prebacivanjem fokusa i brige o drugoj aktivnosti dok smo u prvoj.

Najbolje je krenuti polako, jer se stresa ne možemo riješiti stvaranjem novog pritiska ili stresa. Često krenemo u promjenu toliko naglo da svu energiju uložimo u nju, što je pogrešno u ovoj situaciji. Ključno je raditi manje nego što želite – ako ste odredili disati tri minute, dišite dvije minute. Započnite s tri duboka udisaja kad sjednete za stol, već to će donijeti neki pomak. Ako si odredite cijeli dan prisutnosti, probajte prvi dan taj zadatak primijeniti samo na jednom sastanku ili pozivu.

Ostavite sebi prostora da želite napredovati i razviti kvalitetnu naviku te tako pristupiti rješavanju stresa bez stresa.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Instagram, Pinterest

Shopping cart
There are no products in the cart!
Continue shopping
0