kako se pokrenuti

Kako se pokrenuti kad vam se baš i ne da

Ima nekih zadataka koje ostavljamo za zadnji dan, nekih poziva na koje ne odgovaramo do zadnjeg trenutka pristojnosti i nekih osobnih ciljeva za koje uspješno nalazimo izlike i odgađamo ih. Zvuči li vam ovo poznato?
Dok odgađamo rješavanje stvari na listi, osjećamo stres i pritisak jer su cijelo vrijeme negdje u pozadini i znamo da nas tek čekaju. Koliko bi samo manje krivnje, stresa i frustracije osjećali kad bi samo sve te stvari odradili u pravo vrijeme, odnosno kad ne bi odgađali.

Teško se pokrenuti kad nam se ne da i kad imamo mogućnost odgađanja “za sutra” i lako je naći opravdanje zašto je to u redu odgoditi, ali izvršavanje zadataka na vrijeme može pozitivno utjecati na nas na više načina. Kad vodimo računa o izvršavanju na vrijeme, stječemo kontrolu nad životom i dajemo si prostora za slobodno vrijeme bez briga o tome što tek trebamo napraviti.

Odredite vrijeme za rješavanje “sitnica”

Ako u tjednu ili u mjesecu odredite vrijeme koje ćete provesti rješavajući “sitnica”, smanjit ćete pritisak razmišljajući o njima na poslu ili u pokretu. Naručivanje na preglede, odgovaranje na privatne mailove, plaćanje režija, nabavka stvari za kućanstvo – sve su to poslovi koje možete riješiti u jedno slobodno jutro ili ih razvlačiti danima i stvarati si stres. Idealno bi bilo voditi popis manjih zadataka, odrediti nekoliko sati u tjednu ili mjesecu koje možete posvetiti popisu i riješiti sve u kratkom roku.

Napravite popis

Koristite planiranje “ako-onda”

Kod aktivnosti koje su dosadne, teške ili neugodne, najbolje je koristiti uvjetovano planiranje. Da zaista imamo volje odraditi te aktivnosti, vjerojatno biso ih riješili odmah i baš zato se dobro poslužiti metodom “ako-onda”, sličnoj “if-then” funkciji u Excelu. To će izgledati otprilike ovako – “ako do petka ne dobijem odgovor, onda ću poslati mail podsjetnik” ili “ako se do srijede ne pokrenem oko eseja koji moram predati do nedjelje, onda ću u četvrtak odvojiti cijelo popodne za esej kako ne bih o tome brinula za vikend.”

Tko kaže da se morate osjećati kao da vam se da?

U većini slučajeva odgađamo nešto jer nam se ne da. Na primjer, imam stvarno veliku želju izgubiti nekoliko kilograma i steći kondiciju trčanjem, jedva sam čekala upisati teretanu i kupiti fora trenirke, ali kad se treba pokrenuti i otići nakon posla, na hladan i kišni dan, jednostavno mi se ne da. Pa odgađam dok mi ne dođe da to napravim.

Samo zato što nam se nešto ne da, ne znači da ne želimo da se to dogodi. Upravo zato, ako ste zaista posvećeni tome i želite biti ustrajni, za početak je dobro prihvatiti da vam neće uvijek motivacija biti najviša, ali da se potrebno pokrenuti. Ne trebate puni motivacije na hladan kišan dan juriti u teretanu, ali prebacite sklopku u glavi i recite si da iako vam se ne da, odlučujete to napraviti zbog niza razloga za koje znate da stoje iza toga.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Pinterest

Shopping cart
There are no products in the cart!
Continue shopping
0