Tara Petrović 29.09.2025.

Kako se jedan od najpopularnijih gradskih automobila snašao u off-road avanturi

Vožnja automobila za mene nije samo dolazak od točke A do točke B. To je osjećaj, ritual, bijeg od gradskog ritma, obveza i misli, odnosno jedna vrsta terapije. Već godinama biram SUV modele jer mi je kod automobila najvažnije da je udoban, siguran, ali i brz kad zatreba. Kao veliki obožavatelj automobilske marke Porsche i njihovog ikoničnog modela 911 (pogotovo Targe), drago mi je bilo što sam mogla voziti ne samo tu jurilicu, već i novi Macan, no ipak je za moje potrebe idealan veći SUV – Porsche Cayenne E-Hybrid Coupé.

U gradskim prigodama smo već imali prilike voziti Porsche Cayenne S Coupé, no ovog puta sam u Porsche Centru Zagreb dobila priliku isprobati model Cayenne E-Hybrid Coupé s dodatnim stavkama opreme iz Porsche Exclusive Manufacture programa.

Porsche Cayenne E-Hybrid Coupé je sinonim za luksuzni SUV, i postao je jedan od omiljenih gradskih automobila kojim je lako upravljati i u najužim gradskim ulicama bez obzira na veličinu, ali htjela sam vidjeti kako se ponaša na zahtjevnijem terenu i izvesti ga na vikend izlet na Platak.

Već prvi pogled na ovaj model izaziva emociju, ekskluzivna Montego plava metalik boja reflektira svjetlost, nebo, planine, a kromirani detalji naglašavaju taj sportski izgled. Iznutra oduševljava panoramski krov, karbonski elementi, sjedala s kontrastnim prošivom i GT grijani sportski upravljač s karbonskim mat umetkom.

Kad sjednem, osjećam se kao da sam kročila u prostor koji je kombinacija luksuza sa sportskim karakterom, ali na jedan suptilan način, dovoljno praktičan za svakodnevicu.

Hibridni pogon kombinira električni motor i snažni benzinski V6, pa se osjećaj na cesti mijenja u trenu, iz elegantnog, tihog hibrida u pravi sportski automobil koji se s lakoćom penje uz brdo. Upravljanje je precizno, stabilnost impresivna, a udobnost na zavidnoj razini, čak i na neravnim šumskim stazama prepunima kamenja i šljunka.

 

Ovaj model je plug-in hibrid, s mogućnošću vožnje na struju do ≈ 74 km (WLTP). To znači da u gradu, pri svakodnevnim obavezama, mogu koristiti gotovo isključivo električni mod i ne razmišljati o potrošnji i emisijama.

Iako je njegova težina veća od 2,5 tona, ovaj model je iznimno snažan tako da se težina niti ne osjeti zahvaljujući adaptivnom zračnom ovjesu (PASM) i upravljanju stražnjom osovinom. Ima 470 KS i 346 kW s pogonom na sva četiri kotača, a ubrzanje  do 100 km/h postiže u samo 4,9 sekunde.

Vožnja u prirodi za mene je terapija, a za mene je idealna destinacija nakon posla Sljeme, dok vikendom volim pobjeći i na Platak ili, pak, na još udaljenije destinacije. Kada ostavim gradski asfalt iza sebe, osjećam da počinje reset i svaki novi zavoj donosi mi poseban mir.

Cayenne E-Hybrid Coupé izvana izgleda sportski, ali unutra ima obilje mjesta za vozača, putnike i prtljagu. To je važno onima koji žive poput mene, tijekom tjedna u gradu, a vikendom na putovanjima. Stražnja sjedala su udobna i prilagođena dugim vožnjama, a svaki suputnik ima dovoljno prostora za noge i ramena, dok je prostrani prtljažnik bio dovoljan za sve naše torbe i opremu.

Off-road teren prema Platku znači vožnju kroz šumu i vijugave puteve od makadama. To je teritorij na kojem ovaj automobil pokazuje svoju pravu narav i koji je savršen za prebacivanje na Offroad način vožnje.

Adaptivni ovjes podiže vozilo, teren odmah postaje manje zahtjevan, a upravljanje stražnjom osovinom daje nevjerojatnu agilnost u zavoju. Doslovno sam osjetila kako se automobil prilagođava terenu, na dijelovima makadama i kamenja, prodrmana površina testira ovjes, šasiju i težinu, ali unutrašnjost ostaje mirna i komforna.

Iako uživam u vožnji kroz prirodu, obožavam i zastati na mjestu s kojeg imam pogled. Na Sljemenu je to uvijek vidikovac kod žičare s kojeg vidim cijeli Zagreb, a na Platku je taj trenutak bio još posebniji jer sam pred sobom vidjela cijeli Kvarner.

Uz pogled na zelene padine, oblake i more u daljini, miris šume i Porsche Cayenne E-Hybrid Coupé pokraj mene, imala sam osjećaj kao da se nalazim u nekom filmu. U tom trenutku to prestaje biti samo automobil, već simbol luksuza koji obogaćuje taj trenutak posebnim emocijama.


Porsche Cayenne E-Hybrid Coupé je puno više od statusnog simbola. To je vozilo koje omogućuje istinsko uživanje u vožnji, bilo da se radi o gradskoj vožnji ili bijegu u prirodu te je savršen izbor za one koji traže slobodu, snagu i estetiku.

 

Cayenne E-Hybrid Coupé (WLTP): Kombinirana ponderirana potrošnja goriva: 4,5 – 4,0 l/100 km; Kombinirana potrošnja goriva s ispražnjenom baterijom: 10,5 – 9,8 l/100 km; Kombinirana ponderirana potrošnja električne energije: 19,7 – 19,0 kWh/100 km; Kombinirane ponderirane emisije CO₂: 101 – 89 g/km; Kombinirana ponderirana klasa CO₂: C – B; Klasa CO₂ s ispražnjenom baterijom: G; Status 09/2025.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Matej Dokić