Kako je “ružna” moda postala unosna moda
Izraz ugly fashion ne zvuči jako negativno, dapače čak zvuči šik, drukčije, fora,… Kada kažemo “ružna moda” možda nam na prvu na pamet ne padnu neki od odjevnih komada koje u tom trenu nosimo, no velike su šanse da bar u ormaru imamo neki od komada koji spadaju pod ugly fashion.
Oduvijek je u modnom svijetu bilo odjevnih predmeta koji nisu ugodni oku, prolazili su, no nisu dugo trajali. U posljednje vrijeme trend je postao općeprihvaćen, ali i unosan! Gucci torbica oko struka (populatno zvane pederuše) koje smo prije mogli vidjeti samo na izgubljenim turistima danas nose četvrtinu prodaje torbi na stranici Net-a-Porter. Balenciagine glomazne tenisice rasprodaju se u nekoliko sekundi, a do prije nekoliko godina bi se mama derala na nas da s takvim tenisicama uđemo u kuću.
Zbog čega su ovakvi odjevni komadi baš sada postali toliko traženi? Ne samo da donose brend, već su i praktični, fukncionalni i prije svega udobni!
Prva “pošast” kojoj smo se čudili, pa se zarazili dok se muškarci i dalje zgražaju definitivno su UGG-sice, Birkenstockice i Crocsice. Danas čak i muškarci nose sve navedeno. Zarade ovih kompanija se samo povećavaju svake godine iako su im mnogi predviđali propast.
Udobnost je postala ključna i računica je jednostavna- torbu oko struka ne trebam nositi u ruci, tenisice su udobnije od štikli, a ako imaju debelu petu produžit će mi noge, ako su masivne djelovat ću mršavije, a traperice visokog struka ne spadaju i mogu nositi udobno rublje jer se ne vidi.
Ovaj trend dovodi do sve većeg broja suradnji ovakvih brendova poput Crocsa ili Birkenstocka s luksuznim dizajnerskim brendovima jer s ena taj način povezuju dva nespojiva svijeta i jedan drugom dižu vrijednost. Ovakve suradnje su najčešće na obući pa tako možemo kupiti Balenciaga Crocsice, Vetements i Reebok nude tenisice inspirirane serijom “Stranger Things”, ili pak čizme koje su rijetko nosive, iz suradnje Vetementsa i Manola Blahnika. Zahvaljujući ovakvim suradnjama, kupac može po nižoj cijeni kupiti dizajnerski komad, dok dizajneri imaju priliku doprijeti do one publike koja bi im inače bila teško dostupna. Win-win!
Birkenstock je svoj uspon počeo 2012. godine kada je u potpunosti promjenio poslovni model i odlučio se predstaviti kao ružna ali udobna ortopedska obuća. Iako je kompanija imala niske prihode i slabu prodaju, od 2012. brojke su krenule na bolje, a samo u prošloj godini bilježi prodaju od 800 milijuna dolara. Crocs ne želi potvrditi da je ovakav tip suradnji povećao rezultate kompanije, no svakako j eproizvode učinio dostupnijima s obzirom da se Crocsice sada prodaju i na modnim stranicama kao što su Farfetch ili MatchesFashion.com.
Trendu “ružne mode” svakako pomaže i veliki povratak devedesetih u modni svijet. Zanimljiv je primjer Levis’ traperica koje su postale iznimno tražene kako se pojavio trend mom ili dad širih traperica. U posljednjih nekoliko godina žene su počele masovno kupovati vintage muške 501 traperice da se Levis’ priklonio potražnji i u ponudu uvrstio novi model ženskih traperica Wedgie, traperice s visokim strukom koje više laskaju ženskoj figuri. Ovime je kompanija pokazala kako se agilno postaviti u brzim promjenama trendova a i povećati dobit kompanije.
Torbice oko struka zapravo su nasljeđe devedesetih, cipele “na špic” smo godinama nazivali ružnima, danas je teško pronaći one zaobljene… A uz sve to, logomanija kao dio trenda sve je prisutnija.
Poanta priče je- udobno prolazi, i to je divno. Dok god se netko osjeća lijepo u nečemu što je udobno, poanta modne priče je postignuta, a veselimo se vremenima u kojima će sve više luksuznih i high street brendova kao prvi kriterij dizajniranja nove kolekcije navesti: udobno, ali i lijepo! Win-win, ali za sve!