Iva Marušić 22.05.2025.

Kako je COS postao prvi high street brend među 10 najpopularnijih na svijetu?

Zamislite da gledate listu najtraženijih modnih brendova na svijetu i među modnim gigantima poput kuća Prada, Miu Miu i Loewe ugledate COS! To se upravo i dogodilo u prvom kvartalu 2025. godine, jer se prema The Lyst Indexu, COS našao na impresivnom šestom mjestu, što je skok od čak 11 pozicija u odnosu na prethodni kvartal. Ovim je COS postao prvi high street brend u povijesti koji se našao u top 10, listi koja je do sad bila rezervirana isključivo za luksuzne modne kuće.

Lyst Index predstavlja kvartalno rangiranje najpopularnijih brendova i komada u svijetu mode, a koje se temelji na analizi pretraživanja, prodaje i angažmana na društvenim mrežama. Radi se o iznimno relevantnom pokazatelju (ne)uspjeha globalnih modnih brendova, a ulazak high street brenda u sami vrh ljestvice nije prošao nezapaženo.

Dodatan pokazatelj popularnosti brenda bio je plasman hlača brenda COS, modela Barrel Leg koji se također našao među 10 najtraženijih proizvoda u kvartalu, i to na visokom šestom mjestu. Ovi podaci signaliziraju snažnu promjenu u percepciji modne publike i dokazuju da osjećaj luksuza više nije definiran samo cijenom.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by LYST (@lyst)

Ovaj švedski brend, koji je u vlasništvu grupacije Hennes & Mauritz, od samih je početaka gradio svoj identitet na minimalističkoj estetici, svevremenskim krojevima i funkcionalnosti. Filozofija brenda podrazumijeva dizajn koji nadilazi sve trendove, dugovječne komade izrađene od kvalitetnih materijala te gotovo uvijek, neutralnu paletu boja. A čini se da upravo takva posvećenost jednostavnosti i dugotrajnosti, ima veću težinu nego ikada ranije.

Stoga, ovaj iznenadan, ali zaslužen skok na ljestvici najpopularnijih brendova označava važan trenutak u svijetu mode. Kako ističe i sam Lyst, COS je ostvario “proboj u brendiranju masovne mode” i dokazao da nije nužno pripadati luksuznoj kategoriji kako bi se brend percipirao luksuznim.

Uspjeh COS-a ukazuje na demokratizaciju luksuza i dokazuje da taj pojam više ne označava nužno visoku cijenu i ekskluzivnost. Luksuz se sad povezuje s osjećajem sofisticiranosti, promišljenim dizajnom i održivim pristupom. U tom je smislu, COS uspio ponuditi luksuzan osjećaj bez uobičajene cijene luksuza, i to na globalnoj razini.

Isto tako, uspjeh brenda COS, ne označava kraj luksuznih brendova, već otvara vrata novoj eri u kojoj se brišu granice između luksuzne mode i high street kolekcija. COS je percipiran kao luksuzan zahvaljujući svojih vrijednostima i estetskom izrazu, no sigurno je da i brojni drugi high street brendovi kreću u ovom smjeru i brendiraju se poput luksuznih.

Ipak, ono što je ponajviše doprinijelo ovom značajnom usjehu je strategija švedskog brenda. Naime, početkom godine predstavljena je kolekcija za proljeće/ljeto 2025. godine s kampanjom čije je glavno lice bio slavni glumac Adrien Brody. Samo nekoliko tjedana kasnije, COS je debitirao s kolekcijom parfema “COS Perfumery”. Ono što je pojačalo ovaj osjećaj luskuza je činjenica da je COS poput velikih modnih kuća započeo i s predstavljanjem kolekcija kroz modne revije, čija atmosfera djeluje kao da se radi o renomiranoj kući.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by COS (@cosstores)

U konačnici, uspjeh prvog high street brenda koji se našao na ovoj značajnoj listi je početak transformacije modne industrije. Ono što možemo zaključiti jest da moda postaje inkluzivnija, kreativnija i manje vezana za statusne simbole. COS je postavio novi standard čime se stvara neka nova definicija luksuza.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: COS, Instagram