Hoće li Daniel Lee uspjeti oživjeti Burberry kao što je to učinio s kućom Bottega Veneta?

Stigao je i dan koji se u modnom svijetu s velikim nestrpljenjem očekivao, dan u kojem ćemo napokon saznati što je to Daniel Lee, jedan od omiljenih modnih kreatora današnjice zamislio za britansku kuću Burberry – u sklopu revije za sezonu jesen/zima 2023. koja je sinoć održana u sklopu Tjedna mode u Londonu. Lee je postao kreativni direktor britanske kuće nakon što je napustio istu poziciju u talijanskom brendu Bottega Veneta, a fama koja se stvorila oko ovog nesumnjivo talentiranog dizajnera jedina je koja je konkurirala onoj koja prati kreatoricu Phoebe Philo – s kojom je Lee usko surađivao dok je bila kreativna direktorica Celinea, kao direktor ready-to-wear linije.

Vizuali Burberry kampanje s novim logom

Lee se posebno iskazao u segmentu modnih dodataka – kreirao je daleko najpopularnije modele talijanske kuće poput The Pouch i Jodie, no njegov je utjecaj bio puno veći od samih komada jer je brend doživio comeback kakav se ne viđa često. Upravo je zato bio i angažiran za kreativnu ulogu u brendu kojem je revival prijeko potreban. No, je li u tome uspio? Bilo bi zaista previše očekivati da netko u prvoj kolekciji za brend bogatog naslijeđa u potpunosti “okrene ploču”, a i uvriježena je činjenica u modnoj industriji da je druga revija, odnosno kolekcija prikazana na njoj, ona u kojoj novoimenovani kreativni direktor u punom sjaju otkriva svoj pravi smjer za brend.

To ne znači da je Lee podbacio nego samo na pisti nije servirao ono što se od njega očekivalo, a zašto i bi, kada radi za brend čija se estetika u potpunosti razlikuje od one brenda za koji je prethodno radio. U modnim kuloarima se pričalo kako je Lee osoba koja voli imati prste u svakom kreativnom segmentu brenda, ne samo onome što se šalje na pistu ili prodaje u dućanima, pa se može naslutiti i da je sudjelovao u odabiru nove tipografije – koja izlazi iz okvira populanih Sans Serif logotipova koje koriste Saint Laurent, Balenciaga, Balmain i, donedavno, Burberry te lansiranju nove verzije loga s motivom “Equestrian Knight” koji je korišten na početku 20. stoljeća, a koji nosi zastavu s natpisom “Prorsum” što na latinskom znači “naprijed”.  Zvuči simbolično, zar ne?

Novu eru brenda je tako odlučio obilježiti s tradicionalnim motivima: motivom viteza konjanika na logu, a predimenzioniranom verzijom Burberry uzorka, koji se koristi od 20-ih godina prošlog stoljeća, na pisti. Uz taj uzorak, u novoj kolekciji za sezonu jesen/zima 2023. prisutan je i uzorak engleske ruže, ponovno jedan od tradicionalnih simbola za kuću koja korijene vuče iz Velike Britanije, baš kao i uzorak patke. Čudio vas takav uzorak na komadima luksuzne modne kuće ili ne, treba imati na umu da je Lee  Britanac te je upotrijebio aluzije na svoje podrijetlo i na naslijeđe britanske kuće na zanimljiv i drugačiji način.

Muški i ženski komadi koje je poslao na pistu, pogotovo prva dva looka, kad se ogole od detalja od umjetnog krzna i predimezionirane siluete, istinski su britanski, Burberry i funkcionalni – riječ je o balonerima koji su diljem svijeta obožavani zbog svoje izdržljivosti i svevremenskog dizajna.

ea54b00fd0c7da4a696185d3f7e9ceaa_3346fd385bbf185304974b6c4373ffcaeb6f_3346c9335f6201b9ab15d862664ddd94f6b1_334687ee43fd1233950c4da7f3767282dd3f_33465efbdaa3d944b733b8c6c20836a6d835_33462c0ef3d049679c7b30b3ef70a07c17f0_33469047eb4df06a7cea648797438967b10a_3346bcc68b52cf41f689525e38fbef06950f_3346a75ade4feecac19205ce45cd9f17a2e8_33463f4f5d63b6e383183b9ed52f13899402_334665d30c9e9bd091bb5cbf21a6c9f5140b_33469457d0140a6693869c24ac781ab41dda_334682b48fac86d0054720f30920949e75cb_3346a0edeb346e58637cfd8c051730731744_334618339cbdd06e3550b0677d989c8f34b6_3346ef92ec7ea459d94c01cae044f27e978a_3346528262ad6f5378583580a5276afe7055_3346b177b5530e559fccc3cd9c993f9f485b_3346bbe23246f8a12c1f2e6cde2b79399d92_3346c6ac2646a1d432f7f1180d1027c3c02e_3346cb3b626d7f72ad39ac34457e14ed0282_3346ccfd57202f27644e5b02bc7c297013b7_33460dd633f0622655a6e2e8c1f17c915b30_334698d608f9406ca1f95e7f7d5c17b94d1c_3346191749be03c235b4367303e5be50cf9b_3346975a3f72207819ba613d184d0e2ff48e_33461b074ce1f54724c99c725a07b1f0c7f4_334687be630451857cfe407a0bdc9d79c1b2_334681d6e03284dfd0f7d031346566ffd865_33461ebb10379c57452ca959d14d849485ed_3346ad83cba24b969128490a82580d59fff2_33463ffb8ae7a4345132e1c358274f092248_3346065e78482facca9e6720bbb0b7dfee2a_3346c300485e3b0b0070f1b4491dda826469_3346c63b4192968e057bf6ce788b88085c3b_3346fb818844b75674ce38336827cd548406_3346c5fa064b47118c93a6665fcf5dca030f_334643b57230b652b6a3a67b15d93d731f1d_33469701736ebad5b22dfd932b33cc58df46_334658e02439f87d544e911e7ad9cf6dcb8f_334634af93d6c43310490915d65c69a31b52_33463dd6e29bdb8b499e1e6bef910a590cdb_3346e2fbc6557ec63094ff665fc17e143b20_3346a2df1fcd6c03f661a728b993d34ac51a_334677c45cf103941854bc8a996a91497627_3346fa5565d27b9d6f7a6dde5cedef94cdab_3346a21c7d0ab37072e9a43bb110c1148af5_3346adc74b83f5eb5b17db5851bbf30d69f7_33461b600fe29756e6a50dac23c7c0d886e5_3346d53eae6610ae4e6eef44a3a407f9c936_334683b2cf62a9552d7a8b8f1c3875323731_3346d2eb426b4e9d5f306e0424afcfc6f13f_3346

Uz oversized siluetu, dodao je Burberry komadima i boje – žutu, ljubičastu, crvenu, no pogotovo se istaknula jarkoplava boja (kakav je i logo na društvenim mrežama), što može značiti da nas očekuje fenomen “Bottega Veneta zelene” u obliku “Burberry plave”. Burberry Daniela Leeja je moderan pristup tradicionalnom i britanskom, a u ulozi kreativnog direktora ove modne kuće, mogao bi postati još cijenjeniji nego što je jer nam se čini da se samo zagrijava. Uz to što je tu modnu kuću uveo u novo poglavlje,  s promjenom loga i odabirom nove it boje, vjerojatno je nametnuo i nove trendove koji će utjecati i na druge modne kuće.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Burberry

Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0