Hoće li Balenciaga ove godine imati najpopularnije torbice?
Modna kuća Balenciaga se posljednjih godina nalazi pri samom vrhu ljestvice popularnosti luksuznih brendova te konstantno izaziva snažne emocije ljubitelja mode i pratitelja brenda. Kreativni direktor Demna Gvasalia majstor je PR-a te svake sezone pogodi formulu po kojoj (p)ostaje Balenciaga brend o kojem svi pričaju.
Kada sam početkom 2019. godine dobila posao u flagship dućanu brenda Balenciaga u Londonu, ta je modna kuća bila najpopularnija opcija za kupovinu luksuznih tenisica. Prisjećam se redova svaki put kada bi izašla nova boja Triple S tenisica, a one limitirane, u kričavo zelenoj boji, uspjela je tada uhvatiti i Borna Kotromanić.
Vizija brenda bila je fokusirati se na razvoj ready-to-wear odjela, ali i povećati selekciju torbica. Do tada, najtraženija torbica bila je kultna Balenicaga City u svim veličinama, od mini do – city veličine. No, Gvasalia nije mogao prihvatiti činjenicu da nije dizajnirao kultnu torbicu brenda te je konstantno ulagao sve napore u razvoj savršene zamjene tog ikoničnog modela.
U jesen 2019. godine brend je lansirao Balenciaga Hourglass torbicu vizualno i formom veoma različitu od City modela – krasile su je snažna struktura i sasvim drugačiji oblika od torbica koje su se tada mogle pronaći na tržištu. Sjećam se reakcija, emocija i nezadovoljstva koje je nova linija modnih dodataka izazvala. Kada je napokon kolekcija stigla u trgovine, prodaja je uspijevala najviše na azijskom tržištu (to je najčešće slučaj sa svim novim modelima modnih brendova).
Odmah sam poželjela narančastu, krokodilsku verziju Hourglass torbice, ali nisam bila sigurna je li to dobra investicija. Samo dva tjedna kasnije, nakon što su Kylie Jenner i Hailey Bieber pokazale koliko im se sviđa najnoviji modni dodatak, rasprodali smo sve boje svih veličina Hourglass torbica u Ujedinjenom Kraljevstu te hitno slali mailove proizvodnji i kolegama iz drugih zemalja da pripreme novu pošiljku. Jedna od mojih stalnih klijentica, Izabel Kovačić, uspjela je na vrijeme kupiti baš tu torbicu savršene nijanse narančaste boje i opravdati status trendseterice.
Nakon uspjeha Hourglass modela, Gvasalia je u nekoliko navrata pokušao stvoriti hype oko novijih modela modnih dodataka, no bezuspješno sve do digitalnog predstavljanja Pre-Fall ’21. kolekcije. Tada je kreativni direktor kuće predstavio pet novih linija torbi, uključujući Le Cagole baguette model. Zaobljena verzija neo-classic siluete, ima sve poželjne značajke kao što su robusni detalji srebrne boje, kopče na kopčama, ukrase s kopčama, patentne zatvarače i detalje na naramenicama, kožu s teksturiranom završnom obradom… Sve što pridonosi prepoznatljivom maksimalističkom stilu marke.
Torbica je preplavila društvene mreže, a nakon što je lansirana kampanja s Kim Kardashian, uspjela je baciti Hourglass liniju u zaborav. Na kratko ili stalno – to ćemo još vidjeti. Stilu s početka milenija, s malom torbicom na ramenu (u ovom slučaju, Le Cagole) koji se vraća u naše ormare, u kombinaciji s trapericama ili suknjom niskog struka (poput one s potpisom Miu Miu) ove godine nećete moći odoljeti.
U protekloj godini primijetili smo kako se estetika Y2K vraća i ponovno smo prihvatili plišane trenirke, haljine ukrašene kristalima i jarke boje, a sada se fokusiramo na detalje, pa je tako i dizajnerski tim brenda Balenciaga usavršio Le Cagole torbicu i do kraja razradio elemente kako bi zadovoljila sve norme generacije Z u onome što bi bila poželjna estetika 2000-ih godina. Malom detalju na torbici, privjesku za ogledalo u obliku srca, posvećene su retci i retci medijskog prostora i upravo to je detalj zbog kojega – vjerovali ili ne – se većina zaljubljenica u modu odluči za kupnju Balenciaga Le Cagole torbice. Samo u posljednjih mjesec dana tu su torbu nosile i pripadnice celebrity svijeta kao što su Kendall Jenner, Bella Hadid, Dua Lipa i Alexa Demie.
Stil s početka milenija nosit će se i u nadolazećoj sezoni, a sve fashionistice pomno su odabiru idealnu boju svoje nove torbice, s obzirom na to da je lansirana u svim opcijama. Koju god da boju odaberete, nećete pogriješiti. A ja opet gledam onu narančastu…
Fotografije: Privatna arhiva, Balenciaga, Instagram