Kultura mobilnosti izložena u Tehničkom muzeju
U Tehničkom muzeju Nikola Tesla možete pogledati odličnu izložbu pod nazivom Automobil – kultura mobilnosti. Izložba je otvorena od 11. siječnja do 6. ožujka 2016. godine.
Hrvatska je sredina bogate kulturne povijesti, a to potvrđuje i postava ove nesvakidašnje izložbe koja tome pridodaje novi kontekst. Naša kultura ovom izložbom sagledana je kroz prizmu svima nam bliskog automobila – spoja tehnoloških rješenja i dostignuća određenog vremena. Automobil se predstavlja kao dizajnerska kreacija te centar moderne kulture, umjetnosti i dizajna u razdoblju od 1920-ih do kraja 1960-ih godina.
Na izložbi su izloženi automobili Ford T iz 1922., Hansa 1100 iz 1939., Citroën DS iz 1966. te Jaguar E type Ser 2 iz 1969. godine. Svi su oni na sebi svojstven način obilježili povijest automobila u kulturološkom, tehničkom ili dizajnerskom aspektu te predstavljaju simbol industrijske estetike i modernog doba kao i mjesto automobila u definiranju moderne kulture.
Stoga se automobili prezentiraju u kontekstu kojemu pripadaju, odnosno dimenziji vremena i prostora. Riječ je primarno o automobilima koji su bili u upotrebi u Hrvatskoj te se ovdje i danas nalaze, potvrđujući činjenicu da je automobil na našim prostorima imao važnu društvenu funkciju koju je imao i u svjetskim razmjerima iako Hrvatska nikada nije imala vlastitu automobilsku industriju.
Ključni događaji naše kulturne povijesti kao što su izložbe automobila na Zagrebačkom zboru, Concours d’elegance, međunarodne automobilske utrke ili djelovanje automobilističkog kluba te osoba koje su s njime bile povezane ono je s čime se možete ovom izložbom upoznati. Osim automobila, vizualnoj atraktivnosti izložbe pridonose reklamni oglasi u novinama i časopisima, plakati, filmovi i fotografije, odjeća i modni pribor koji ilustriraju ulogu automobila u nastajanju urbane kulture. Cilj je na uvjerljiv i vizualno atraktivan način pokazati različite segmente kulturne produkcije; od vrhunskog reklamnog grafičkog oblikovanja zagrebačkih agencija, fotografija najpoznatijih autora na kojima se pojavljuju automobili kao simboli modernizma (Doneganija, Toše Dabca, Đure Janekovića, Franje Mosingera), odnosno scena s prizorima gradskih ulica, automobilskih utrka, do arhitekture i urbanizma (garaže, benzinske crpke).
Ovakav kompleksni prikaz automobila i njegova utjecaja na društvo do sada nikada nije prezentiran hrvatskoj javnosti, koja će prvi put imati priliku vidjeti neke eksponate te arhivsku građu koja je do sada bila nedostupna u privatnim kolekcijama. Izložbu prati katalog s uvodnim tekstom dr. sc. Jasne Galjer i katalogom izložaka.