Adidas vs. Puma: kako je svađa između dva brenda dovela do gubitka tržišne utakmice
Adidas i Puma jedni su od najpopularnijih brendova sportske odjeće i obuće danas, te su samim time međusobno konkurenti. Malo ljudi zna da su ova dva brenda potekla iz iste obiteljske kuće.
Naime, daleke 1920. godine, braća Adolf i Rudolf Dassler osnovali su zajedničku tvrtku cipela u maminoj smočnici. Adolf je izrađivao cipele i tenisice, dok je Rudolf bio majstor prodaje.
Njihovo poslovanje naglo je procvalo nakon što su izradili tenisice za pobjednike na Olimpijadi 1936. godine. Kako je prodaja skočila, tako su tenzije među braćom bile sve očitije.
Dolaskom 2. svjetskog rata, braća su u potpunosti zaratila međusobno, te su odlučili podijeliti firmu i krenuti odvojenim stranama 1948. godine.
Adolf, čiji je nadimak bio Adi, nazvao je novu firmu prema kombinaciji svog imena i prezimena- Adidas. Rudolf je pokušao isto sa svojim imenom, no kako Ruda nije zvučalo dobro, kasnije je to izmijenio u Puma.
Navodno braća više nikad nisu progovorili jedan s drugim, a njihovo rivalstvo podijelilo je cijeli grad. U Herzogenaurachu su sagradili odvojene tvornice, na suprotnim stranama rijeke Aurach koja dijeli grad te se i stanovništvo priklonilo podjeli koja je trajala 60 godina.
Adidas i Puma u Herzogenaurachu
Rivalstvo između iznimno uspješnih brendova Adidas i Puma odlično je iskoristio Nike koji ih je prestigao u tržišnoj utakmici te kroz godine postao dominantan brend u sportskoj odjeći i obući.
Tek 2009. godine su zaposlenici oba brenda obilježili kraj svađe prijateljskom utakmicom, no to se desilo nekoliko godina nakon smrti braće Dassler.
U posljednjih 10 godina i dalje najveću zaradu ostvaruje Nike, koji je prošlu godinu završio s vrijednošću od 28 milijuna eura, iza njega je cijelo vrijeme Adidas sa 17 milijuna eura. Puma se tek u posljednjih godinu dana pozicionira u svijetu mode, pogotovo sa suradnjom brenda i Rihanne, te je godinu završila s 3,4 milijuna eura.