Hoće li Daniel Lee uspjeti oživjeti Burberry kao što je to učinio s kućom Bottega Veneta?
Stigao je i dan koji se u modnom svijetu s velikim nestrpljenjem očekivao, dan u kojem ćemo napokon saznati što je to Daniel Lee, jedan od omiljenih modnih kreatora današnjice zamislio za britansku kuću Burberry – u sklopu revije za sezonu jesen/zima 2023. koja je sinoć održana u sklopu Tjedna mode u Londonu. Lee je postao kreativni direktor britanske kuće nakon što je napustio istu poziciju u talijanskom brendu Bottega Veneta, a fama koja se stvorila oko ovog nesumnjivo talentiranog dizajnera jedina je koja je konkurirala onoj koja prati kreatoricu Phoebe Philo – s kojom je Lee usko surađivao dok je bila kreativna direktorica Celinea, kao direktor ready-to-wear linije.
Lee se posebno iskazao u segmentu modnih dodataka – kreirao je daleko najpopularnije modele talijanske kuće poput The Pouch i Jodie, no njegov je utjecaj bio puno veći od samih komada jer je brend doživio comeback kakav se ne viđa često. Upravo je zato bio i angažiran za kreativnu ulogu u brendu kojem je revival prijeko potreban. No, je li u tome uspio? Bilo bi zaista previše očekivati da netko u prvoj kolekciji za brend bogatog naslijeđa u potpunosti “okrene ploču”, a i uvriježena je činjenica u modnoj industriji da je druga revija, odnosno kolekcija prikazana na njoj, ona u kojoj novoimenovani kreativni direktor u punom sjaju otkriva svoj pravi smjer za brend.
To ne znači da je Lee podbacio nego samo na pisti nije servirao ono što se od njega očekivalo, a zašto i bi, kada radi za brend čija se estetika u potpunosti razlikuje od one brenda za koji je prethodno radio. U modnim kuloarima se pričalo kako je Lee osoba koja voli imati prste u svakom kreativnom segmentu brenda, ne samo onome što se šalje na pistu ili prodaje u dućanima, pa se može naslutiti i da je sudjelovao u odabiru nove tipografije – koja izlazi iz okvira populanih Sans Serif logotipova koje koriste Saint Laurent, Balenciaga, Balmain i, donedavno, Burberry te lansiranju nove verzije loga s motivom “Equestrian Knight” koji je korišten na početku 20. stoljeća, a koji nosi zastavu s natpisom “Prorsum” što na latinskom znači “naprijed”. Zvuči simbolično, zar ne?
Novu eru brenda je tako odlučio obilježiti s tradicionalnim motivima: motivom viteza konjanika na logu, a predimenzioniranom verzijom Burberry uzorka, koji se koristi od 20-ih godina prošlog stoljeća, na pisti. Uz taj uzorak, u novoj kolekciji za sezonu jesen/zima 2023. prisutan je i uzorak engleske ruže, ponovno jedan od tradicionalnih simbola za kuću koja korijene vuče iz Velike Britanije, baš kao i uzorak patke. Čudio vas takav uzorak na komadima luksuzne modne kuće ili ne, treba imati na umu da je Lee Britanac te je upotrijebio aluzije na svoje podrijetlo i na naslijeđe britanske kuće na zanimljiv i drugačiji način.
Muški i ženski komadi koje je poslao na pistu, pogotovo prva dva looka, kad se ogole od detalja od umjetnog krzna i predimezionirane siluete, istinski su britanski, Burberry i funkcionalni – riječ je o balonerima koji su diljem svijeta obožavani zbog svoje izdržljivosti i svevremenskog dizajna.
Uz oversized siluetu, dodao je Burberry komadima i boje – žutu, ljubičastu, crvenu, no pogotovo se istaknula jarkoplava boja (kakav je i logo na društvenim mrežama), što može značiti da nas očekuje fenomen “Bottega Veneta zelene” u obliku “Burberry plave”. Burberry Daniela Leeja je moderan pristup tradicionalnom i britanskom, a u ulozi kreativnog direktora ove modne kuće, mogao bi postati još cijenjeniji nego što je jer nam se čini da se samo zagrijava. Uz to što je tu modnu kuću uveo u novo poglavlje, s promjenom loga i odabirom nove it boje, vjerojatno je nametnuo i nove trendove koji će utjecati i na druge modne kuće.
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: Burberry