Ako ste već odustali od novogodišnjih odluka, ovi vam savjeti mogu pomoći da ih ipak ostvarite
Prema istraživanju provedenom na američkom sveučilištu University of Scranton, do 12. siječnja 80 posto ljudi “zaboravi” na svoje novogodišnje odluke, što je poražavajuća statistika. Mnogi si zadaju ciljeve koji su neostvarivi u čemu leži dio problema, a samo 8 posto do kraja godine i postigne ono što si je zadalo na početku.
Manjak motivacije ono je što muči mnoge, ali uz par jednostavnih trikova, možete uspjeti u ostvarivanju novogodišnjih odluka. Kako biste živjeli onako kako ste zamislili 1. siječnja, možete poslušati emisiju podcasta Jayja Shettyja “On Purpose” o efektivnom postizanju postavljenih ciljeva ili, pak, neke od savjeta koje dijeli pročitati u nastavku.
Vještine koje su vam potrebne za ostvarivanje cilja
Shetty govori kako je jedna od prvih stvari koje se trebate zapitati kada postavljate cilj – koje su mi vještine potrebne da to ostvarim? Tako ćete se fokusirati na to što morate naučiti kako biste postigli cilj, na to koje kvalitete morate razviti te na to koje navike morate promijeniti. Iza svakog cilja mora postojati konkretna vizija i podloga pomoću koje ćete ga moći ostvariti.
Sustav iznimaka
Definirajte svaki korak u planu
Nakon što se odredili vještine koje su vam potrebne te vrijeme koje ćete odvajati za ostvarivanje svojih ciljeva, točno utvrdite i sve ostale korake i postupke koji su vam potrebni za to. Do kranjeg cilja je dugačak put, ali ćete ga lakše preći ako znate svaki korak koji trebate napraviti kako biste došli do cilja. Neka neki od koraka koje morate poduzeti budu oni koje možete poduzeti odmah, kako biste odmah počeli s ostvarivanjem svojih ciljeva. Plan akcije ima određeno vrijeme, određene zadatke, načine izvršavanja i odgovor na pitanje zašto to radite, a upravo vam je to potrebno za lakše ostvarivanje novogodišnje odluke – shvatite je kao projekt.
Odaberite “temu godine”
Karijera, edukacija, obitelj – bilo što od toga može biti vaša tema godine, ono čemu ćete u 2023. posvetiti svu svoju pažnju i učiniti taj segment života prioritetom. Lansiranje vlastitog brenda ili, pak, kreativno izražavanje, sve to mogu biti lajtmotivi kojima ćete se voditi tijekom godine. Nakon što odredite svoju temu, imajte na umu i “3 L” koje morate integrirati u svoj život u idućih 12 mjeseci. Prvo je učenje (learning) tijekom koje ćete se educirati specifično za vašu temu, primjerice, ako je tema obitelj, možete se posvetiti čitanju literature o odgoju djece. Drugo L je lansiranje – pronađite to oko čega se strastveni, primjerice, stvaranje kreativnih djela, i za što vam je potreban fokus kroz čitavu godine te učenje i razvijanje novih vještina. Treće L je ljubav (loving), koje može, ako je riječ o obitelji, biti stabilnost, a ako je riječ o kreativnom izražavanju, snimanje videozapisa. Metoda “3 L” pomoći će vam u tome da ostvarite ciljeve i osjećate se ispunjeno dok ih ostvarujete.
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: Instagram