MagMe Classics: Bally
Švicarski luksuzni brend Bally, specijaliziran za kožnatu obuću i modne dodatke, imenovao je Rhuigija Villaseñora kao svojeg novog kreativnog direktora i time označio sasvim novu eru ove kuće, iza koje se krije zanimljiva i inspirativna priča.
Bally je osnovan 1851. godine, u podrumu kuće osnivača, braće Carla Franza i Fritza Ballyja, etablirao se kao proizvođač kvalitetne kožnate obuće te se Bally na službenoj stranici etiketira kao “arhitekt kože”.
Neosporno je da je kuća vrlo vješta u kreiranju kožnate obuće, s obzirom na to da je riječ o zanatu koji bruse više od 170 godina, a sada će se tome dodati i moderna vizija Villaseñora, poznatijeg kao vlasnika losanđeleškog luksuznog streetwear brenda Rhude.
Mnogo je posebnosti modne kuće Bally, ali ono što se baš ističe su dvije činjenice – riječ je o brendu s tradicijom na čijem je čelu dugo sjedio netko iz obitelji Bally ili je, barem, bio uključen u kreativni proces te o luksuznoj marki koja ne pripada ni Keringu ni LVMH grupaciji, nego je kao vlasnik navedena grupacija JAB Holding Company, sa sjedištem u Luksemburgu.
Sve je počelo s Carlom Franzom Ballyjem koji je, sa 17 godina nakon posjete Parizu, odlučio napustiti obiteljski biznis izrade svilenih vrpci i okušati se u stvaranju obuće, a to je bio dobar potez: u trenutku njegove smrti, 48 godina od osnutka brenda, kompanija Bally proizvodila je oko dva milijuna pari cipela godišnje i zapošljavala 3200 ljudi. Švicarski Bally je definitivno bio pionir svojeg doba s obzirom na to da je u roku tri godine od osnutka industrijalizirao svoju proizvodnju te 1879. godine i otvorio butik u Parizu.
I danas u svijetu prepoznatljiv po vrhunskoj izradi, bogatom naslijeđu i marketinškoj strategiji koja većinski počiva na tome da je kvaliteta proizvoda najbolja reklama, Bally i dalje pojedine komade – poput muških cipela Scribe, koje je za 100. godišnju brenda kreirao unuk osnivača Max Bally – izrađuje u potpunosti ručno, u Švicarskoj i uz pomoć 240 različitih tehnika koje je potrebno upotrijebiti za jedan par.
Prilikom dizajniranja uvjeti su dugovječnost i otpornost, a za to su zaslužne ruke zanatlija svih generacija koje ručno izrađuju cipele i kožnate modne dodatke s posvećeno, konzistentno i bez pada kvalitete, s čime se brojni brendovi ne mogu pohvaliti. A da zaista stvaraju cipele koje pomiču granice govori i činjenica da su čizme Reindeer bile na nogama Tenzinga Norgaya 1953. kad se upisao u povijest kao jedan od dvojice ljudi koji su prvi osvojili Mount Everest.
S obzirom na to da je brend nastao u švicarskim Alpama, briga o prirodi čini dio DNA-a Ballyja – 2020. godine osnovana je zaklada Bally Peak Outlook, koja se bavi očuvanjem alpskog planinskog okoliša koji je inspiracija za dio kolekcija. No, nadahnuće kreativci kuće pronalaze i u modernoj arhitekturi i umjetnosti, stvarajući funkcionalne, ali lijepe modele, koje su relevantni i otporni.
Od početka 20. stoljeća kuća surađuje sa renomiranim svjetskim umjetnicima kao što su francuski ilustrator Bernard Villemot zaslužan za prepoznatljive vizualne kampanje brenda ili, pak, s vodećim arhitektima Corbusierom, Karlom Moserom, Robertom Mallet-Stevensom i Andrée Putmanom. Tradicija je nastavljena i danas pa je tako 2019. godine Bally Haus u Milanu, osmislio nagrađivani arhitektonski biro Casper Mueller Kneer Architects.
Imajući na umu sve ovo – povezivanje umjetnosti, vrhunsku izradu i inovativnost, nimalo ne čudi činjenica što se na čelu jednog, naoko sasvim tradicionalnog brenda, nalazi jedan streetwear dizajner, kako bi bio kategoriziran Villaseñor. U skladu s imenovanjem je i najava osnutka Bally Heleneum Lab – nove destinacije koja spaja dizajn, održivost, inovaciju i vrhunsku izradu pod jednom krovom. Kroz interaktivne izložbe, obrazovne aktivnosti i evente, Bally Heleneum Lab će ponuditi jedinstveno, iskustvo, smješteno u povijesnoj vili Heleneum na jezeru Lugano.
Villaseñor će biti zadužen za to, ali i mrežu od 311 butika i 500 multibrand prodajnih mjesta u više od 66 zemalja diljem svijeta. No, glavnu će ulogu zauzeti kao nositelj vala svježine u tradicionalnu kuću, a svoje prve komade pokazat će u sklopu kolekcije za proljeće/ljeto 2023.
Da je odluka dobro promišljena, iako potpuno neočekivana, govori i činjenica da je Bally pet godina funkcionirao bez kreativnog direktora, Pablo Coppola napustio je brend 2017. godine, a od tada su kreativne uzde preuzeli voditelji odjela obuće, modnih dodataka i ready-to-weara. Imenovanje kreativnog direktora bilo je prijeko potrebno, a izbor Villaseñora pokazao je da ono nije napravljeno pod svaku cijenu. Pred njim je, naime, veliki zadatak revitalizacije brenda.
Prepoznatljiva metalna kopča, simbol koji krasi kožnate torbice i ženske cipele, te klasični prugasti crveno-bijeli logo brenda odoljeli su zubu vremena, integrirani su i na modernije modele poput tenisica, a jedan od najpopularnijih modela, cipele Scribe, nosili su i poslovnjaci, ali i rapperi.
No, od početka milenija prodaja u Sjedinjenim Američkim Državama, najvećem svjetskom tržištu, je padala, što se iz brenda nadaju da će Villaseñor, čije su varsity jakne, visoke tenisie i hoodiji među najtraženijim komadima na tom teritoriju, popraviti. Uz to, Villaseñor ne skriva svoju ljubav prema luksuzu, u svim sferama, bilo da je riječ o odjeći, automobilima i satovima čime pokazuje da je spreman za svoju novu ulogu.
Prostora za još jedan luksuzni brend koji će se isticati kvalitetom proizvoda, a dodati svojem idenitetu streewear vibru svakako ima, jer su upravo takvi komadi – koji se nalaze na sjecištu klasika i trendova – trenutačno najpopularniji, pogotovo u segmentu muške mode.
Bally je brend koji je utjecao na generacije i u čijem će asortimanu, nakon Villaseñorovog utjecaja, za sebe pronaći nešto i otac i sin, bez da itko mora odustati od svojeg stila, generacijskog odijevanja ili, pak, kvalitete. Talentirani kreativni direktor dašak je svježeg zraka koji će zasigurno poštivati tradicionalni kodeks Ballyja jer priču s takvim temeljima i povijesti te vrhunskom izradom, nema potrebe mijenjati – treba je samo nadograditi.
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: Bally.eu, Instagram (@bally)