@idaheritier

Dina Dončević 28.03.2025.

Što je ultimativni luksuz danas? Svi se slažu oko jedne stvari…

Ono što su nekad bili ludi izlasci, beskrajna putovanja, radno vrijeme od 0 do 24, danas je – odmor. San je trenutačno najjača valuta na svijetu te se smatra ultimativnim luksuzom. “Nemam vremena” više nije rečenica kojom se hvali svojoj okolini oko uzbudljivog načina života na koji se živi, već se kao prioritet stavljaju slobodno vrijeme, odmor i san.

Jeste li primijetili da se sve manje noćnih klubova otvara, a da se tulumari na brunchevima ili u craft pekarnicama? Dio je to globalne promjene koja u prvi plan stavlja wellbeing, kulturu mirnog življenja, u kojoj svi više pazimo na to kako se osjećamo, a ne ganjamo FOMO osjećaj zbog kojeg moramo biti prisutni na svim eventima, kavama i izlascima na koje smo pozvani.

Krajem prošle godine na društvenoj mreži TikTok niknuo je novi trend. I ne, nije bilo riječ o modi ili beautyju, već upravo o snu. Sleepmaxxing nametnuo se kao trend koji potiče zdravlje i brigu o samome sebi, a usmjeren na maksimiziranje kvalitete i dobrobiti sna. Da nam je prije pet godina netko rekao da će san biti trend, vjerojatno bi se svi samo nasmijali, no wellbeing kao apsolutni luksuz preuzeo je naše živote.

Investiranje u vlastitu dobrobit postao je statusni simbol 21. stoljeća.

Među self-care trendovima koji su se u posljednje vrijeme iznjedrili nalazi se i bed rotting, nešto što smo u prošlosti čak pripisivali lijenosti, danas je ono što ne želimo preskočiti vikendom. A taj se trend toliko ustalio da je čak dobio i svoju službenu definiciju na Wikipediji. Riječ je o provođenju vremena u krevetu, na duži period, a da pritom ne spavate. Trend je to koji je zavladao među pripadnicima generacije Z koji često osjećaju burnout zbog posla, očekivanja društva i ekonomske situacije u kojoj se nalaze. I doista nekad stvarno dan proveden u krevetu smatramo apsolutnim luksuzom i potrebom koja nadmašuje onu za socijalnim kontaktom, boravkom u prirodi i slično. No, ništa nije dobro kad je ekstremno, pa tako ni dani provedeni u krevetu.

Hatch – gadget za spavanje je it komad, suplementi koji pomažu u boljem snu nalaze se na svačijem noćnom ormariću, takav brend – Lemme, lansirala je i Kourtney Kardashian, prijateljice si međusobno dijele savjete oko toga koji magnezij kupiti, umjesto toga u koji noćni bar izaći, a sleepy girl mocktail je recept koji su svi, koji žele mirno i cijelu noć spavati, probali. S popularnošću Oura prstena, porasla je i popularnost praćenja kvalitete sna i razgovora o tome, a generaciji Z su prioritet slobodno vrijeme, work-life balance i spavanje 8 sati svaku večer.

Upravo zato industrija pomagala za spavanje ove godine raste do nevjerojatnih 115,4 milijardi američkih dolara, a na tržištu možete pronaći čak i kategoriju koja se zove sleep fitness, a unutar koje možete pronaći madrace koji optimiziraju način na koji spavate, podižu vam glavu ako hrćete te zagrijavaju ili hlade podlogu ovisno po potrebi.

Više ne glorificira činjenica da si konstantno zaposlen i “na sve strane”, te se san ne žrtvuje radi hustle načina života i rada. Slobodno vrijeme, odmor i san su prioriteti, ali ne samo to, već su i ultimativni luksuz koji većini nedostaje, a zna se da se luksuznim smatra ono što je većini nedostižno. Oni koji uspijevaju kontinuirano spavati 8 sati dnevno, a prije i poslije toga uspjeti posvetiti se sebi, kao da znaju tajnu šačice onih najimućnijih ljudi, koji jednostavno mogu sve.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Dupe, Instagram