vrijeme za pauzu

5 znakova da je vrijeme za pauzu

Uzimanje pauze trebala bi biti normalna aktivnost koje se netko prihvati kad shvati da je baš svega dosta. Zbog čega je tako neobično da netko uzme odmor od svega, a ne ode na putovanje, ljetovanje ili kod obitelji? Svatko bi si trebao moći priuštiti pauzu barem od onih aktivnosti koje dovode do situacije u kojoj se osjećamo da nam je svega dosta. Čak i u godini kad je nemoguće raditi planove i aktivnosti su svedene na minimum, burnout je i dalje jedan od najčešćih uzroka fizičkih i psihičkih problema.

Unutarnji mir je cilj svakog pojedinca i već smo pisali o tehnikama kojima ga je moguće postići, ali rijetko primjećujemo znakove da je vrijeme za pauzu i traženje tog mira.

Street art umjetnik Banksy svojim je grafitom poslao snažnu poruku koje se dobro prisjetiti kad osjećamo da jurimo prema burnoutu: “Naučite se odmoriti, a ne odustati!”

Kako bi na vrijeme prepoznali da je vrijeme za pauzu, dobro je osluškivati svoje raspoloženje, tijelo, i promatrati navike. Ovih pet znakova u kombinaciji dovode do burnouta, ili, čak, depresije i anksioznosti, ako na vrijeme na njih ne reagiramo i ne odmorimo se. Ako ih primijetite u kombinaciji, vrijeme je za pauzu!

Stalni umor

Stres je jedan od najčešćih uzroka osjećaja umora. Pod stresom se tijelo puno više bavi izlučivanjem hormona i upravljanjem fokusom pa se jako brzo umara. U takvom stanju i jedan krivi mail može izazvati potrebu za ležanjem ili spavanjem.

stalni umor

Problemi sa spavanjem

Bez obzira na umor, kad dođe vrijeme za san, ne možete zaspati? Tek nakon što legnemo u krevet, počinje prava borba, razmišljanje o svim obvezama, to-do listama, propuštenim prilikama… Pročitajte kako se lakše uspavati u ovakvim situacijama i zaista odmoriti do jutra.

Nedostatak motivacije

Puno ljudi u periodu jeseni i zime teže pronalazi motivaciju zbog niskih temperatura, kraćeg dana i općenito sivila koje gledamo kroz prozor. Kad i aktivnosti koje su nas veselile postanu teške i problematične, vjerojatno je pad motivacije povezan s potrebom za odmorom. Na linku provjerite kako se motivirati čak i za vrijeme sivog dana.

Prehrana je neuravnotežena

Izostanak apetita ili pretjerana želja za slatkim mogu biti posljedice neuravnoteženog i stresnog života. Osvještavanjem odnosa s hranom započinje zdraviji život, a samom promjenom doručka učinci na tijelo i um mogu biti veliki. Započinjanje dana zdravim doručkom učinit će čuda za motivaciju, a imamo i nekoliko ideja za kvalitetan doručak.

nedostatak motivacije

Sve je problem

Kad je sve problem, svaki ton je krivi te je svaki razgovor na rubu nervoze – definitivno je vrijeme za pauzu. Percepcija svijeta oko nas ovisi o tome u kakvoj smo emociji, a kad nismo u pozitivnoj emociji velike su šanse da ćemo negativno utjecati i na svoju okolinu. Kako bi izbjegli nepotrebne prepirke, nervozu i kasnije žaljenje zbog svojih reakcija, bolje je uzeti pauzu na vrijeme.

Pauza od svega nije sebičan čin, već znači brigu za sebe i druge. Tek odmorni i zdravi možemo biti korisni, raspoloženi, dobri prijatelji, kvalitetni zaposlenici i podrška najbližima.