Jesenska depresija, sve kraći dani i sve manje vremena za privatni život, obično su početak demotivacije. Jako puno ljudi u ovom periodu godine teško pronalazi motivaciju da s osmijehom ustanu i odu na posao ili čak da obavljaju osnovne zadatke u privatnom životu. Iznimno je teško ponekad pronaći motivaciju, no nije nemoguće, a vježbanjem samomotivacije stječemo vještinu koja će nam koristiti cijeli život.

Kako bi sami sebe motivirali, potrebno je poduzeti nekoliko koraka.

1. Zapitajte se što vas motivira

Sjetite se situacija kada ste bili najmotiviraniji u svom životu, što je tada bio izvor motivacije? Nekima je motivacija osjećaj postignuća, drugima mir, nekima pohvala, a nekima čak i konstruktivna kritika. Kada shvatite svoj izvor motivacije, možete za njim posegnuti u trenucima kad vam je to potrebno. Ako vas motivira osjećaj postignuća, a toliko ste motivirani da vam se ne da, budite uspješni u sitnicama, postignite uspjeh u igrici na mobitelu ili tako što ćete uspjeti pronaći odličan film za pogledati. Ako vas motivira nagrada, kupite si nešto što već dugo vremena želite, počastite se! Motivacija se najčešće krije u osjećaju, a ne veličini događaja.

2. Dajte si vremena

U redu je biti demotiviran. I najpozitivnije osobe si mogu dozvoliti periode u kojima imaju manjak volje, i kad demotivacija nastupi u redu je prepustiti se. Nekoliko dana odmora od motivacije može biti i korisno, no trebamo paziti da se ne prepustimo i da ne padnemo u depresiju. Uživajte u osjećaju demotivacije kao da se nalazite u filmu u kojem to djeluje holivudski- gledajte filmove i serije, odgodite kave i druženja, posvetite se sebi.

3. Krenite sitnim koracima

Kako biste se motivirali, ključno je za početak postaviti si sitne zadatke s točnim rokom rješavanja. Na primjer: “do sutra navečer ću kupiti sve sa liste za shopping, a za vikend ću se posvetiti čišćenju.” Ili ako se motivirate tražiti novi posao: “u sljedeća dva dana ću pronaći primjere lijepih životopisa i krenuti dizajnirati svoj template“. S konkretnim zadacima s realnim rokovima lakše ćemo se pokrenuti i organizirati. Nemojte uzeti preveliki zalogaj jer ćete se još više demotivirati ako ne uspijete, na primjer: “Do sutra ću kupiti sve za kućanstvo, napraviti generalku i posebno se posvetiti garderobi i preslagivanju ljetne u zimsku odjeću.” No way, Jose!

4. Stvorite si “pritisak”

Ponekad nam je potrebno da nas netko vodi i kontrolira, sve zadatke izvršavamo na poslu jer moramo i jer znamo posljedice ako ne izvršimo. Motivacija ponekad ne dolazi iznutra te ju je potrebno potražiti u vanjskom utjecaju. U takvim situacijama najbolje je svoje ciljeve ili želje podijeliti s najbližima, ako ih ne izvršimo, znamo da ćemo ih razočarati ili ćemo se osjećati kao da nismo dosljedni. Ako razmišljate o prestanku neke loše navike, podijelite razmišljanje sa svima i natjerat ćete sami sebe da se toga držite. Na primjer, prestajete pušiti – razglasite svima da ste odlučili prestati pušiti, prestanite i ako se ne budete držali toga nećete razočarati samo sebe nego i ostale te će time vaša motivacija da se držite te odluke biti veća. Ako razmišljate o velikim promjenama u životu, pitajte svoje bližnje mogu li vam pomoći u ostvarenju.

5. Razmišljajte pozitivno

Odakle dolazi motivacija? Motivacija je želja za izvršenjem, poticaj koji izaziva, usmjerava i održava željeno ponašanje ljudi. Motiviranje sebe ponekad može biti veoma jednostavno kroz tehnike afirmacije. Umjesto da na sve što nam se događa gledamo negativno, možemo u svakom događaju pronaći nešto pozitivno za nas. Ono na što stavljamo fokus najčešće je ono što nam se u konačnici i događa. Na primjer, nakon iznimno napornog poslovnog tjedna u kojem sam se iscrpila do krajnjih granica na poslovnom putu, avion za povratak kući je odgođen 5 sati. U tom trenutku tih 5 sati mi je sve, postajem iznimno demotivirana za život i najradije bih propala u zemlju. Zapitam se što ja sad tu mogu drukčije napraviti, mogu li išta promijeniti? U većini ovakvih situacija odgovor je “Ne, tako je kako je…”.

Uvijek možemo nešto promijeniti, čak i kad ne možemo utjecati na okolinu možemo promijeniti svoj pogled na svijet. To nije 5 sati muke nego 5 sati u kojima ću pročitati knjigu do kraja, kupiti si nešto na aerodromu i stići doma s odmakom od posla. Svaku čašu možemo vidjeti kao napola praznu ili punu, put do motivacije je natjerati se i i istrenirati da bude napola puna.

Jer sami biramo svoj pogled na situaciju i to je sve što nam treba kako bismo u sebi našli ovaj vrijedni resurs – motivaciju!