Dina Dončević 13.06.2024.

Žena na čelu Porschea: Razgovarali smo sa Silvijom Berger, brend menadžericom automobilske marke, koja bi trebala biti svačiji (poslovni) idol

Uspješne poslovne žene najveća su nam inspiracija, pogotovo one koje ruše predrasude. Iako u modernom poslovnom svijetu gender-balanced vodstvo igra veliku ulogu, ponekad nam se čini da ono ipak nije u potpunosti ostvareno, pogotovo kad je riječ o industrijama koje su još uvijek smatrane “muškima”. Među njima se nalazi i automobilska, a jedna od najvažnijih žena u hrvatskoj automobilskoj industriji je Silvija Berger, brend menadžerica marke Porsche u Hrvatskoj.

Berger nije samo primjer toga kako žena itekako uspješno može voditi jedan brend poput Porschea, čime sigurno nadahnjuje mnoge mlade žene koje o radu za taj brend ili, općenito, u automobilskoj industriji sanjaju, već svojim radom podupire žene i na drugi način. Naime, u njezinom se timu nalazi zavidan broj žena – iako će uvijek istaknuti da isti taj tim ne bi funkcionirao bez muškog dijela – te kao brend menadžerica sudjeluje u stvaranju Porsche SHIFT zajednice, koja je kreirana s namjerom da inspirira žene i potakne ih da nadahnu zajednicu pojedinaca vođenih snovima, kako bi napravile promjenu za buduće generacije mladih liderica.

Iako se, promatrajući Berger, biti lidericom čini zaista jednostavno, iza toga se nalazi mnogo truda, rada i ulaganja u znanje – kod nje nije bilo “preskakanja stepenica”, već je na svakom koraku svojeg poslovnog puta davala svoj maksimum, koji se na kraju i isplatio. Njezin poslovni put tako je primjer i mlađim generacijama koji se, odmah po dobivanju diplome vide u “direktorskom stolcu”. Danas ju, zato, najviše ispunjava činjenica da radi zanimljiv posao te da je pronašla balans između poslovnog i privatnog, a ne titula koja piše uz njezino ime.

Što nam je još ova inspirativna žena zarazne energije otkrila, saznajte u intervjuu.

MagMe: Brzi automobili uvijek su se smatrali “muškim sportom”, no vi definitivno rušite tu tezu. S obzirom na to da se nalazite na čelu automobilske kuće u Hrvatskoj, osobno ste zaslužni za probijanje granica. Jeste li se ikad susreli s predrasudama i kako ste se nosili s time?

Silvija Berger: Od samih profesionalnih početaka ušla sam u muški svijet poslovanja odnosno financiranje za segment transporta i građevinskih strojeva. Mislim da tada nisu postojale predrasude, ali se svakako nisam obazirala na tuđa mišljenja već sam se uvijek trudila i radila kako bih ostvarila rezultate. Zbog toga sam uvijek zapravo i bila dobro prihvaćena.

MagMe: Svoju karijeru u Porsche Inter Auto kompaniji započeli ste prije osam godina, a za brend Porsche radite tri godine, od kojih godinu dana kao Brand Manager. Koji su glavni izazovi s kojima se susrećete svakodnevno kao brend menadžerica?

SB: Prvi izazov su dinamika i brzina poslovanja, a zatim promjena, provođenje i lokalizacija strategije. Nešto što je sigurno zahtjevno je usklađivanje različitih karaktera i generacija unutar našeg Porsche tima. Te različitosti nose iskustvo, ideje i nove perspektive, ali to ne znači da ponekad takve situacije nisu izazovne, haha.

MagMe: Imate zaista zaraznu energiju i čini se da je imate napretek. Kako izgleda jedan vaš tipičan dan? Što radite u slobodno vrijeme?

SB: Rekla bih da nemam tipičan dan u svom životu. Osim svakodnevnih obveza i poslovnih sastanaka koji su sve osim “standardizirani”, majka sam dvoje tinejdžera i oni zahtijevaju određen angažman. Svoje slobodno vrijeme koristim za provođenje vremena s obitelji i volim pozivati bliske prijatelje u naš dom. Mogla bih reći da sam dobra domaćica koja uživa u organizaciji i pripremi takvih druženja. Uz to, obožavam putovanja i putujem kad god imam priliku kao i provoditi vrijeme u prirodi. Ženska druženja i putovanja mi pune baterije.

MagMe: Koje su to navike koje su pomogle da dođete na vodeću poziciju na kojoj ste danas?

SB: Mislim da sam znala prepoznati sve prilike koje su mi se pružale u životu. Prije bih to istaknula nego što bih istaknula neke posebne navike.

Te prilike bih u pravilu iskoristila jer sam uvijek davala svoj maksimum, radila sam iz želje i uvjerenja.

Također bih spomenula da sam “all-rounder” – zanimaju me razne stvari pa sam tako pristupala poslu. To mi je dalo jednu širinu.

MagMe: U čemu ste u svojem karijernom putu pronalazili najveću motivaciju?

SB: Sigurno to što se cijenilo i vrednovalo moje mišljenje, uvažavalo se. Imala sam sreću da su moji nadređeni bili otvoreni za sugestije, čak i kad sam bila mlada. Motivacija je bilo to što se moj glas čuo.

MagMe: Kako ste završili u automobilskoj industriji, recite nam nešto više o svojem karijernom putu.

SB: Išla sam u školu pod nazivom “Gottlieb Daimler Gymnasium”, gimnazija koja nosi ime osnivača Mercedesa. Očito me to dosta rano definiralo! Šalu na stranu, odrasla sam na jugu Njemačke, u Stuttgartu, koji je na neki način središte automobilske industrije. Praksu sam recimo radila u Mercedesu, napisala diplomski u suradnji s istim brendom, a zatim je došlo i prvo zaposlenje u – Mercedesu. Svaki sljedeći posao bio je povezan s automobilskom industrijom i leasingom, a naposljetku sam došla do Porsche Inter Auta u Hrvatskoj.

MagMe: Ljubav prema automobilima je, dakle, postojala i prije nego što se počeli raditi u Porscheu?

SB: Dok sam radila u Mercedesu, moja ljubav (suprug) je bio u Zagrebu. Imala sam opciju svakog vikenda uzimati sve tada dostupne modele i raditi 1500 kilometara – vjerojatno možete pogoditi za što se to koristilo. Tako da me ljubav prema suprugu očito navukla i na ljubav prema automobilima.

MagMe: Iako radite u industriji kojom dominiraju muškarci, radite na osnaživanju žena kroz projekt Porsche Shift te se u vašem timu nalazi velik broj žena. Što je, po vama, najveća snaga žena u poslovnom svijetu?

SB: Morat ću odmah srušiti predrasude – unutar našeg PIA i Porsche tima postoji dobar dio voditeljskih pozicija na kojem su žene.

Žene donose strukturiranost, generalno imamo veću empatiju, pedantnije smo i manje je ega.

Da me se krivo ne shvati, naše kolege ne bih mijenjala i smatram da je balans između muškaraca i žena iznimno bitan unutar jednog tima.

MagMe: Koji su vaši ženski uzori? Na koji način su vas žene koje susrećete u poslovnom i privatnom životu definirale i utjecale na vaš karakter ili vrijednosti koje njegujete?

SB: Na mene su najviše utjecali moji direktni nadređeni sa svojim stilom vođenja, rada i znanja, neovisno o tome jesu li muškarci ili žene. Vrijednosti mi je usadila mama i cilj mi je prenijeti te vrijednosti na moju djecu. S druge strane su moje prijateljice. Zaista imam krug inspirativnih, različitih i uspješnih žena te se svakodnevno motiviramo, nadopunjujemo i učimo jedna od druge. Mislim da je to jako bitno.

MagMe: Okruženi ste, dakle, brojnim uspješnim ženama, a koja je vaša definicija uspjeha?

SB: Moj vlastiti je to što mi je sve u poslovnom svijetu dolazilo kao rezultat mog truda, rada i ulaganja u znanje. Nikad nisam trčala za pozicijama i titulama, jednostavno sam se trudila i davala svoj maksimum. Za mene je uspjeh imati zanimljiv posao, ali i balans s privatnim životom. To nikako ne bih uspjela bez podrške supruga i baka-servisa. Na tome sam im neizmjerno zahvalna.

MagMe: Koji biste savjet dali Silviji na početku karijere?

SB: Imam ih nekoliko! Budi svoja, cijeni sebe i cijenit će te i drugi. Ako ne znaš kako, nauči. Vjeruj u sebe i to što radiš, što misliš i to napravi.

MagMe: Na što ste najponosniji u svojoj karijeri?

SB: Kroz cijeli svoj put sam ostala autentična, kako privatno tako i poslovno.

MagMe: Otkrili ste nam da ste živjeli, školovali se i radili u Njemačkoj – na koji način je to obilježilo vaš poslovni život? Koje su tri stvari koje vas je život u inozemstvu naučio?

SB: Obilježio me na način da sam od samog početka dvojezična stoga sam imala mogućnost savladavati više jezika. Moji roditelji su mi kao gastarbajterskom djetetu htjeli omogućiti sve što mi se pruža, pa sam tako mogla iskoristiti sve prednosti njemačkog obrazovanja. Puno je tu stvari, ali kad bih morala sumirati, to bi bilo – sloboda izbora, samostalnost i snalažljivost.

MagMe: Brend Porsche stavlja velik naglasak na inovacije i održivost te je nedavno predstavljen još jedan potpuno električni model – novi Macan. Priča tu ne staje, već je globalna strategija usmjerena ka tome da do 2035. godine 911 ostane jedini sportski automobil marke koji nije električan. Koji su po vama najveće prednosti ove strategije i, općenito, električnih automobila?

SB: Generalno se Europska Unija okreće prema održivosti i zelenoj budućnosti. Porsche kao pionir automobilske industrije želi biti primjer i u ovom segmentu. U tom smislu, prednosti nisu nužno vidljive nama trenutno već će biti budućim generacijama. Znate što se kaže, Zemlju smo preuzeli od predaka, a posudili od budućih naraštaja i kao takvu ju trebamo očuvati. Svatko od nas ima određen zalog u toj izreci.

MagMe: Što jedan Porsche čini Porscheom i u električnoj verziji?

SB: Imam jedan izazov za sve skeptike – sjednite u električni Porsche i probajte ne ostati bez daha! To riječima nije moguće opisati.

Vožnja Porscheom je posebna i u električnoj verziji je jednako uzbudljivija.

Električni Porsche je Porsche po prepoznatljivim vozačkim performansama koje oduvijek bude emocije, ali donosi i futuristički dizajn. Usudila bih se reći “još nabrijaniji”.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MagMe (@magme.hr)

MagMe: Što je po vama najprivlačnija stvar kod Porschea?

SB: Doživljaj, sa svim osjetilima.

MagMe: Omiljeni Porsche model?

SB: Ovisno o prilici. Vikend sa suprugom u Istri – 911 Cabriolet. Putovanje s curama – Cayenne (treba nam puno prostora). Svakodnevica – električni Macan ili Taycan Cross Turismo. Na trkaćoj stazi Automotodrom Grobnik volim voziti 718 Cayman GT4RS. A za dušu? Panamera koja spaja luksuz s vožnjom 911-ice.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Ivona Bezmalinović

Video: Kiwi produkcija

Kosa: Salon Tinalicious

Makeup: Iva Kraljević

Styling: Mateja Sučević

Odjeća: Heraldi for Men & Women, Garderoba Store

Lokacija: Trika

Zahvaljujemo se concept dućanima Herladi for Men & Women i Garderoba Storeu na posudbi odjeće i modnih dodataka za snimanje te Trika showroomu na ustupanju prostora za snimanje.