Koje nam trendove po pitanju vježbanja i zdravlja donosi ova godina? Za vas smo izdvojili najzanimljivije za koje mislimo da će imati najveći odjek.

Prehrana koja (uglavnom) ne sadrži meso

Sve više i više ljudi prelazi na vegetarijanski način prehrane, kako iz humanih tako i iz razloga vezanih za očuvanje okoliša. Neki će tvrditi da je nezdravo i puno hormona, a netko pak ne može zamisliti dan bez mesa. U kojoj god da ste kategoriji, činjenica je da izbor alternativa mesu i mliječnim proizvodima nikada nije bio veći, a ovaj trend je poprilično uzeo maha. Postaje nezamislivo u kafiću ne imati biljnu alternativu mlijeku, a u restoranu mesu. Od kada je Beyond Meat stvorio biljno ‘meso’ koje izgleda i ima okus gotovo kao pravo, ovaj je način prehrane znatno olakšan onima koji su mu se htjeli prikloniti, ali nisu mogli bez mesa.

Usporavanje životnog ritma radi hormonalne ravnoteže

Svi smo mi pod stresom, kako poslovnim tako i životnim. Kortizol, hormon ‘stresa’, koji regulira imunosustav i metabolizam neumoljivo diže svoju razinu u krvi pa svi danas živimo s apsolutno prevelikim količinama kortizola. Upravo zato, meditacija, yoga i mentalno zdravlje bit će prioriteti u ovoj godini kako bi uravnotežili hormone i usporili malo sa životom i izazvanim stresom.

Nosiva tehnologija

Pametni satovi i uređaji koji prate koliko spavamo i koliko se krećemo postaju sve popularniji. Ljudi žele pratiti sve aspekte svog života kako bi imali bolji uvid u način na koji žive i djeluju. Pametni satovi također nas potiču i da se ustanemo, prošetamo, odradimo tih 10.000 koraka dnevno, podsjećaju nas da idemo u krevet i spavamo, a preko njih možemo pratiti i što i kako jedemo te paziti da ne zaboravimo popiti vodu.

Cirkadijurni ritam jedenja

Prošle su godine svi brujali o famoznom fastingu iliti postu, pa su nebrojeni članci ukazivali na dobrobit 8:16 načina prehrane, u kojem se u vremenu od 8 sati jede, a 16 sati posti. Sigurno da to ima dobrobiti jer čim ne jedemo ne podižemo razinu inzulina u krvi, a tako i lakše mršavimo (ako je to cilj) ili se pak hranimo ujednačenije i zdravije. Pa ipak, nije lako ne doručkovati do 12 sati ili paziti da je zadnji obrok popodne.
Cirkadijurni ritam jedenja ima slična, ali pojednostavljena načela. Jedemo kad je dan, ne jedemo kad padne mrak. Iako ćete i dalje postiti popriličan broj sati u danu, ciklus jedenja će više biti prilagođen radnome danu.