U koje se torbice stvarno isplati investirati?

Prije nekoliko godina istraživanja su pokazala kako više vrijedi u svojem ormaru imati Hermès torbu, nego sakrivene zlatne poluge, odnosno da luksuzne torbice vrijede više od zlata. Time su takvi komadi zacementirali status stvari u koje se isplatiti uložiti ispred dionica i nekretnina jer ima cijena ne pada!

Ako vam je uopće trebao dodatni razlog za kupnju torbice luksuzne modne kuće, sada ga imate, ali treba napomenuti da taj slučaj ne vrijedi za sve modele. Postoje određene torbice u koje se zaista isplati investirati jer ne samo da im vrijednost s vremenom ne pada, nego ćete ih vrlo vjerojatno moći prodati po većoj cijeni nego što ste ih kupili, a da ste ih prethodno nosili nekoliko godina. Iako je teško odvojiti se od takvih komada koji su brojnim ženama sveti gral i nešto za što štede čak i one koje nikad ne štede, Chanel torbica koju danas kupite, za nekoliko godina će vrijediti puno više – što znači da pripada u kategoriju pametne investicije.

Naime, najpoznatiji model Chanel Flap srednje veličine 1990. godine koštao je 1150 američkih dolara, dok se danas u Chanelovim buticima može kupiti po cijeni od 7800 dolara. U 2021. francuska modna kuća je čak dva puta povisila cijenu svojih torbica, opravdavajući je velikom potražnjom, a cijene Chanel Flap modela na re-sale platformama, nisu ništa manje nego originalne cijene. Iako gledajući period od 30 godina godišnji porast iznosi svega nekoliko posto, samo u posljednjih 5 godina cijene su višestruko narasle za Flap, Boy i Chanel 19 modele, a cijena Hermès Birkin torbica svake godine raste za nevjerojatnih 14 posto.

Fotografija: Sothebys

Nije tajna da su kožnati modni dodaci, većinom torbice, ono na čemu modne kuće kao što su Hermès, Louis Vuitton i Gucci najviše zarađuju, a upravo je to segment u koji će žene i najprije uložiti, jer im se isplati. Trendovi dolaze i odlaze, a dizajnerske torbice ipak su vječni komad, koji se nosi uvijek i stalno i za koji se mjesecima razmišlja o kupnji. Uz torbicu navedenih kuća dolazi i osjećaj luksuza, za koji se također mora izdvojiti određena količina novca i koji je nešto što ne nose sve torbice s dizajnerskim potpisom.

U “sveto trojstvo” ubrajaju se Chanel, Louis Vuitton i Hermès, kao modne kuće u čije se torbice najviše isplati investirati, a približava im se talijanska marka Gucci, na čelu s Alessandro Micheleom, koja u posljednje vrijeme predstavlja redizajnirane stare modele torbica, čime automatski i tim vintage modelima diže cijenu na re-sale platformama.

Vrijednost Chanel Boy torbice, predstavljene u 2011. godini, u proteklih je nekoliko godina narasla za 70 posto, Louis Vuitton Neverfull može se prodati po cijeni većoj od 80 posto nego one za koju ste je kupili, a taj postotak za Hermès Kelly iznosi čak 96 posto.

Jasno je stoga u koje se torbice zaista isplati investirati, ali i činjenica da to morate učiniti brzo, jer brendovi konstantno povećavaju njihove cijene. I ne samo to, povećanje retail cijena, snažno utječe i na cijene na re-sale tržištu, stoga ne možete očekivati da ćete Chanelicu – najtraženiji brend kad su torbice na re-sale platformama u pitanju – uloviti po pristupačnoj cijeni, s tim danima je gotovo, čak i da je torbica u lošem stanju, a ne savršenom. To je začarani krug koji tjera kupce da ipak ulože u nove Chanelicu, s obzirom na to da znaju da će Chanel utjecati na to da je onda mogu preprodati po višoj cijeni. Pitanje je samo do koje će visine cijene rabljenih torbica rasti, i hoće li i uz ova konstanta povećanja ipak pratiti cijenu u retailu.

No, ima li toliko pumpanje cijena svoj smisao? Brendovi žele zadržati ekskluzivnost, čemu viša cijena zaista pridonosi, ali možda je bolji alat onaj koji je Chanel ovih dana uveo – a to je da se određen model torbice može kupiti samo jednom godišnje. Chanel i dalje ne odustaje od približavanja ekskluzivnosti kojom odiše Hermès, no čini se kako je glasna TikTok zajednica sve više opsjednuta pronalaskom Birkin i Kelly modela te čitavom potragom i trudom koji ide uz to. Zbog nedavne novosti iz Chanela teško će biti doći do Flap modela – što će ih učiniti još poželjnijima. Tajna uspjeha Chanel Flap i Hermès Birkin je da imaju kultni status te da će zbog toga uvijek biti traženi, a modne kuće će to itekako unovčiti, a od toga će profitirati i re-sale platforme te svi oni koji se torbica koje su im dosadile, žele riješiti.

Fotografije: Instagram

Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0