MagMe MagMe 19.02.2025.

Razgovarali smo s Anom Maritom Brant, uspješnom poslovnom ženom koja luksuz ima u malom prstu

Rijetki su oni koji razumiju neprestano razvijajući svijet luksuza i ponašanja potrošača kao Ana Marita Brant. Globalno priznata strateginja brendova i konzultantica, Brant je posvetila karijeru seciranju načina razmišljanja i očekivanja najprobirljivijih klijenata na svijetu. S bogatim iskustvom u luksuznom ugostiteljstvu – pomoću rada u The Ritz-Carlton, Dorchester Collection i, u posljednjih nekoliko godina, kao potpredsjednice u Wynn & Encore luksuznim resortima – savladala je umijeće kreiranja korisničkih iskustava koja pojedince visoke neto vrijednosti pretvaraju u predane zagovornike pojedinog brenda.

Rođena u Hrvatskoj, Brant sad živi između Los Angelesa i Las Vegasa, a njezino putovanje utjelovljuju ambicija, prilagodljivost i samopouzdanje. Njezino doktorsko istraživanje bavi se ideološkom potrošnjom ultra-bogatih, pomažući brendovima da dekodiraju motive koji stoje iza njihovih izbora. Kao predavačica, spisateljica i govornica, svoju stručnost dijeli s institucijama poput Harvarda, Cornella i Whartona, o tome što danas doista znači pružiti luksuz.

Uoči njezinog nastupa na Women’s Weekend Festivalu u Hrvatskoj, razgovarali smo s ovom inspirativnom damom o njezinom putu do uspjeha, njezinom pogledu na svijet luksuza i ključnim lekcijama koje je naučila radeći s nekim od najmoćnijih svjetskih brendova. Što nam je sve otkrila, otkrijte u intervjuu.

Ana Marita Brant

MagMe: Imate zaista bogatu karijeru u kojoj ste nanizali brojne uspjehe. A što vam je bilo najteže u karijeri?

AMB: Kad ste dio luksuzne marke, lako je zamagliti granice između vlastitog identiteta i identiteta marke koju predstavljate. Ovo je uobičajena zamka u koju upadaju mnogi ljudi, a ja nisam bio iznimka. Tijekom mog rada u Ritz-Carltonu, cijeli moj identitet postao je isprepleten s brendom.

Ali onda si morate postaviti ključno pitanje: činite li vi brend ili brend čini vas?

Najteži dio je priznati sebi da će brendovi i tvrtke za koje radite nastaviti napredovati s vama ili bez vas, koliko god se trudili.

MagMe: Kako vam je bilo kao Hrvatici graditi karijeru u Sjedinjenim Američkim Državama. Iako postoji termin “američki san”, što biste vi rekli, jesu li zaista svi u sličnoj startnoj poziciji?

AMB: Američki san je pravi koncept. Moje doktorsko istraživanje otkrilo je zanimljivo otkriće: oni koji sami postižu uspjeh često utjelovljuju američka transcendentalna uvjerenja, ističući individualizam nad kolektivizmom, samopouzdanje nad institucionalnim oslanjanjem i idealizam nad materijalizmom. Te su ideologije ključne u ostvarivanju američkog sna.

Ova ideja potječe od Horatija Algera, koji je vjerovao da svatko može marljivo raditi, postati bogat i prevladati prepreke kako bi ostvario svoj san.

Jedan od mojih omiljenih pjesnika, Ralph Waldo Emerson, ključna figura u transcendentalistički pokretu, rekao je: “Postoji trenutak u obrazovanju svakog čovjeka kada dođe do uvjerenja da je zavist neznanje, da je imitacija samoubojstvo.”

Ilustracije radi, moja me majka, pijanistica, sa šest godina upisala u glazbenu školu. Svirala sam violončelo i klavir više od desetljeća, pohađala satove pjevanja i koncerte klasične glazbe s njom. Unatoč tome, ne znam svirati ni pjevati, što mnoge čudi s obzirom na moje glazbeno okruženje odrastanja. Prema teoriji racionalnog izbora, trebala sam maksimizirati ta iskustva i razviti vještine u glazbi, ali to nije bio slučaj.

Posvećenost moje majke mom glazbenom obrazovanju temeljila se na uvjerenju da će me institucija i društveno okruženje na kraju oblikovati. Međutim, nastojala sam biti pojedinac, a ne samo još jedan glazbenik. Njezin pristup, oblikovan njezinim odgojem u socijalizmu, naglašavao je institucije i tradiciju. Nasuprot tome, cijenila sam individualizam i samopouzdanje, što me navelo da slijedim američki san, posebno kalifornijski san, počevši od nule.

MAGME: Jeste li vi ostvarili svoj “američki san”?

AMB: Svakako sam ostvarila mnoge snove, ali nastavljam sanjati veće i hrabrije. Osjećam se sretnom zbog svega što sam uspjela postići, ali u isto vrijeme osjećam da je toliko toga pred nama. Također je vrijeme da vratim ono što znam, podijelim svoje iskustvo s drugima i pomognem im da rastu. Kao što je R.W. Emerson rekao: “biti ono što jesi u svijetu koji od tebe neprestano pokušava napraviti nešto drugo, najveće je postignuće”.

MAGME: Koja je vaša definicija luksuza?

AMB: Luksuz je kad počnete brinuti o nečemu što niste mislili da je moguće. Manji detalji mogu promijeniti vaše iskustvo. Ilustracije radi, sjećam se kako sam večerala u Los Angelesu u restoranu poznatom po posluživanju holivudske elite. Bila sam odjevena u crno. Restoran je bio jarko osvijetljen, s odgovarajućim svijetlim namještajem i stolom. Kad sam zauzela svoje mjesto i stavila bijeli ubrus u krilo, konobar je brzo prišao, u bijelim rukavicama, da mi ponudi crni ubrus.

Ova promišljena gesta ne samo da je odgovarala mojoj odjeći, već je i spriječila da se dlačice zalijepe za moju baršunastu haljinu.

U tom sam trenutku shvatila da je luksuz empatija, iščekivanje i briga. Radi se o centriranju potreba kupaca u vašem svemiru i uočavanju detalja koje bi drugi mogli previdjeti.

Dok je sam obrok bio prosječan, a ambijent ugodan, iskustvo je postalo doista luksuzno jer je konobar promijenio moju percepciju o tome kako mali detalji mogu napraviti značajnu razliku.

MagMe: Koje su marketinške strategije najuspješnije u publici čiji su pripadnici neki od najbogatijih i najuspješnijih ljudi na svijetu?

AMB: Najučinkovitija marketinška strategija za ovu kulturu potrošača je marketing odnosa, koji se fokusira na izgradnji osobnih veza. Ovaj pristup zahtijeva interakciju sa svakim kupcem pojedinačno i razumijevanje konteksta u kojem oni stupaju u interakciju s vašim brendom. Clayton Christensen, pionir disruptivnih inovacija i jedan od mojih akademskih idola, ovo naziva teorijom “poslova koje treba obaviti”.

Sjećam se iskustva s vjernim gostom u hotelu u Los Angelesu u kojem sam prije radila. Zvat ćemo ga David. Često je odsjedao kod nas zbog posla i cijenio je besprijekorno iskustvo. David je napredovao u rutini, svakodnevno je vježbao i uživao u istom doručku svako jutro. Za njega je hotel bio mjesto za podršku njegovim poslovnim potrebama i osobnim navikama.

Onda mu se jednog dana pridružila Davidova obitelj, uključujući i njegovu punicu Beatrice. Odjednom se usredotočio u potpunosti na osiguravanje Beatriceine sreće. Postala je središte pažnje, a naša je uloga bila ne samo održavati Davidovu rutinu, već i predvidjeti i zadovoljiti Beatriceine potrebe, oduševiti je i iznenaditi. Za Davida je hotel bio dom daleko od doma i želio je pokazati svojoj obitelji koliko se dobro brine o njemu.

MagMe: A što točno čini jedan luksuzni hotel zaista luksuznim po vašem mišljenju?

AMB: Mnogo je komponenti koje definiraju ono što luksuzni hotel čini doista luksuznim. Prvo, dizajn mora biti jedinstven, nuditi posebnu estetiku koja ga izdvaja od ostalih objekata. Objekti moraju biti besprijekorno održavani i uvijek kirurški čisti, čime svaki kutak hotela odiše savršenstvom.

Luksuzni hotel mora imati dušu, koju često stvara njegova restoranska ponuda. Sjajni hoteli imaju restorane koji postaju omiljena mjesta lokalnog stanovništva, dodajući živu i autentičnu notu iskustvu gostiju. Prisutnost velike fluktuacije zaposlenika obično je crvena zastavica koja ukazuje na to da vodstvo možda ne ispunjava svoje odgovornosti učinkovito.

Vlasništvo također igra značajnu ulogu. Hoteli u vlasništvu trofejnih vlasnika obično dobivaju više ulaganja i pažnje u usporedbi s onima u vlasništvu institucija. Ovo ulaganje često se odražava na kvalitetu usluge i pogodnosti koje pruža.

Kada vidite zaposlenike kako se smiješe, sjećaju vas se i predviđaju vaše potrebe, to dovoljno govori o predanosti hotela izvrsnosti. Gosti su također ključni u održavanju reputacije luksuznog hotela. Kad negdje odsjednete i osjećate se kao da možete postati prijatelji s ljudima koje tamo upoznate, to je bit luksuza.

MagMe: Tijekom građenja karijere u hotelskoj industriji imali ste prilike odsjedati u brojnim hotelima diljem svijeta. Možete li izdvojiti svoje najdraže?

AMB: Tako je teško odabrati favorite, jer sve ovisi o kontekstu. Volim odmor na plažama, pa su mi mjesta kao što su Four Seasons, Lanai, posadas u Fernando de Noronha, mali B&B u Nantucketu, Nobu u Cabo San Lucasu i St. Regis Bora Bora neka od mojih favorita. Na mojoj je listi još uvijek The Brando u Francuskoj Polineziji. Od gradskih hotela, Aman Tokyo, Peninsula u Hong Kongu i gotovo svi hoteli Palace u Parizu među mojim su najboljim izborima. Također, volim Montage Healdsburg u Napa Valleyju, Hotel Jerome u Aspenu, San Ysidro Ranch u Montecitu i Post Ranch Inn u Big Suru, CA.

MagMe: Što je vama bitno kad putujete ili shoppingirate u nekoj luksuznoj modnoj ili watch & jewellry kući? Možete li se u potpunosti opustiti u tom iskustvu ili zbog profesionalne deformacije pronalazite načine unaprijeđenja?

AMB: Volim istraživati ​​kulture kroz modu, umjetnost i modne dodatke. To je jedan od načina da svjedočim nacionalnoj slobodi kreativnog izražavanja. Kad putujem, izbjegavam globalne brendove i uronim u izgubljenu umjetnost izrade. Nedavno smo u Madridu naletjeli na atelje Oliviera Bernuoxa, koji on naziva “oružjem zavođenja”. Također obožavam atelje Stephena Jonesa u Londonu – ono što radi sa šeširima čista je umjetnost ekstravagancije. Što se tiče očekivanja, stvarno ovisi.

Kad kupujem od svjetski poznatog brenda, očekujem da me uvaže kao kupca, uslugu i učinkovitost – vrlo transakcijsko iskustvo.

Međutim, kad se upuštam u kupnju u malim zanatskim radnjama, nastojim saznati priču koja stoji iza inspiracije za proizvode, razumjeti kako tvrtka funkcionira i otkriti gdje i tko proizvodi proizvod. Drugim riječima, očekujem naučiti nešto novo i dodati još jedan sloj okusa svojoj paleti.

MagMe: Bavite se i predavanjem – uskoro ćete gostovati i na Women’s Weekend Festivalu u Hrvatskoj i pisanjem znastvenih radova. Imate li i neki hobi? Kako provodite slobodno vrijeme?

AMB: Možda zvuči kao klišej, ali kao što je Mark Twain rekao: “Nađite posao koji uživate raditi i više nikada u životu nećete morati raditi ni dana.” Danas je vrlo teško povući razliku između osobnog i profesionalnog života, a ja sam vrlo sretna što volim ono što radim.

U slobodno vrijeme vježbam jogu i igram tenis, iako ne onoliko koliko bih htjela. Također, uživam čitati i pisati. Međutim, moja najveća strast je vraćanje zajednici.

Provodim puno vremena mentorirajući studente i mlade lidere, a dio sam i nekoliko neprofitnih organizacija.

Kao rukovoditelji u Wynnu, od nas se zahtijeva da volontiramo određeni broj sati svaki tjedan, a naši sati u zajednici se obračunavaju. Veliku radost nalazim u volontiranju u skloništima za beskućnike, zakladama za spašavanje životinja i obrazovnim ustanovama.

MagMe: Što možemo očekivati od vašeg gostovanja na Women’s Weekend Festivalu?

AMB: Podijelit ću svoje viđenje toga što je luksuz kroz svoju osobnu i profesionalnu priču. Na luksuz ne gledam samo kroz atribute brenda, nasljeđe određenog brenda ili stjecanje materijalnih stvari – naprotiv, i dalje sam fascinirana načinima na koje ljudi definiraju luksuz u životu, kako se ovaj koncept promijenio posljednjih godina i kako stjecanje luksuza utječe na osobni i društveni identitet ljudi.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: PR