Priča iza brenda Dyson je pokazatelj da bez neuspjeha nema uspjeha
Dyson je jedan od najpoznatijih brendova u beauty svijetu, a najčešće ga prepoznajemo upravo po inteligentnim uređajima za oblikovanje kose ili pak po najboljim usisavačima na tržištu. Iza ovog popularnog brenda stoji jedan čovjek s vizijom i godine razvoja i inovacije, a danas kompanija ima godišnji prihod preko 7 milijardi američkih dolara. Britanski brend nije dostigao kultni status preko noći, već kroz dugi niz godina, a priča o Dysonu je pravi pokazatelj da je put do uspjeha popločen pokušajima i ponekad promašajima.
Početak kroz inovaciju i pokušaje
Priča o Dysonu počinje krajem 70-ih godina prošlog stoljeća kad je James Dyson, tad mladi industrijski dizajner, bio nezadovoljan kvalitetom svog tradicionalnog usisavača. Primijetio je da se vrećice za usisavač brzo napune i začepe što je iznimno nepraktično i skupo. Inspiriran tehnologijom ciklonskog razdvajanja koju je vidio u industrijskim pilanama, odlučio je primijeniti sličan princip u kućanskim aparatima. Iako je James Dyson prije razvoja usisavača već radio na razvoju drugih proizvoda poput kolica s kuglastim kotačima, usisavač je prvi proizvod kojem je posvetio toliko vremena i pokušaja da ga dovede do granice savršenstva.
1983. godine, nakon 5 godina i 5126 prototipa koji nisu radili kako je zamislio, Dyson je konačno lansirao svoj prvi proizvod, usisavač bez vrećice G-Force. Upravo zbog ovog proizvoda je priča o Dysonu priča o tome kako bez neuspjeha nema pravog uspjeha. Za Dysona je svaki prototip bio prilika za učenje kako doći do savršenog proizvoda koji je imao u glavi, a funkcionalnost i dizajn, odnosno kvaliteta proizvoda je uvijek bila najvažnija.
“Napravio sam 5127 prototipova svog usisavača prije nego što sam ga napravio kako treba. Bilo je 5126 kvarova. Ali od svakoga sam učio. Tako sam došao do rješenja. Tako da mi ne smeta neuspjeh. Oduvijek sam mislio da školarce treba obilježiti brojem neuspjeha koje su imali. Dijete koje pokušava čudne stvari i doživljava mnogo neuspjeha da bi došlo do rješenja vjerojatno je kreativnije”, James Dyson
Model G-Force je na prvu bio popularniji u Japanu nego u Velikoj Britaniji. James Dyson prodao je prava na distribuciju japanskim kompanijama, gdje je proizvod stekao kultni status i nagradu za najbolji dizajn. G-Force je u to vrijeme imao cijenu od čak 2000 američkih dolara i možemo ga nazvati statusnim simbolom tog vremena. Dobit od tih prodaja omogućila mu je da osnuje vlastitu tvrtku i razvije proizvod za zapadno tržište i tako je nastao prvi usisavač s imenom Dyson.
Prvi usisivač koji je nosio prezime Jamesa Dyson – DC01, u čijem nazivu DC označava Dual Cyclone, bio je preokret za industriju. Prije dvostrukog ciklonskog sustava, svaki usisivač na tržištu imao je vrećice ili filtre koje je povremeno trebalo ukloniti ili zamijeniti. Činjenica da nije potrebno mijenjati vrećicu bila je glavna prodajna prednost, ali istina je da je Dyson DC01 jednostavno radio ono što bi svaki usisavač trebao raditi, samo puno bolje i jednostavnije.
Osnivanje Dysona i uspon tvrtke
Kompanija Dyson Ltd. osnovana je službeno tek 1991. godine u Malmesburyju u Engleskoj. Prvi službeni proizvod tvrtke bio je DC01, prvi usisavač bez vrećice dostupan u Ujedinjenom Kraljevstvu. Model DC01 je brzo stekao popularnost zahvaljujući svojoj usisnoj snazi i jedinstvenom dizajnu. Marketinška kampanja fokusirala se na prednosti tehnologije bez vrećica, što je privuklo kupce nezadovoljne tradicionalnim modelima.
“Kao i svi, frustrirani smo proizvodima koji ne rade ispravno. Kao inženjeri dizajna radimo nešto po tom pitanju. Fokusirani smo na izume i poboljšanja”, James Dyson
Dysonov slogan, “Recite zbogom vrećici” ili “Say goodbye to the bag”, pokazao se kao pravi marketinški trik, koji je zanimljiv kupcima, te je Dyson Dual Cyclone postao najbrže prodavani usisavač ikada proizveden u Velikoj Britaniji. Nadmašio je prodaju nekih tvrtki koje su odbacile njegovu ideju i postao jedan od najpopularnijih brendova u Velikoj Britaniji.
Dyson je tijekom devedesetih nastavio inovirati i proširivati svoju liniju proizvoda. Uveo je niz novih modela usisavača koji su nudili različite tehnologije, kao što su Ball Technology, koja je omogućavala lakše manevriranje i HEPA filtere za bolje pročišćavanje zraka.
Lansiranje sušila za ruke, ventilatora i sušila za kosu
Početkom milenija, Dyson je počeo diverzificirati svoje proizvode, šest godina kasnije predstavljen je Dyson Airblade, sušilo za ruke koje koristi snažan mlaz zraka za brzo sušenje ruku. Airblade je bio energetski učinkovitiji i higijenskiji od tradicionalnih sušila za ruke, što ga je učinilo popularnim u komercijalnim prostorima.
Nekoliko godina kasnije, 2010. godine Dyson je lansirao ventilator bez lopatica, Air Multiplier. Ovaj proizvod nije samo bio tehnološki napredan nego i vizualno privlačan, utvrđujući Dysonovu reputaciju u industrijskom dizajnu.
Dyson je transformirao industriju osobne njege lansiranjem svojih uređaja za sušenje i oblikovanje kose. Ovi proizvodi, koji spajaju znanstveni pristup i vrhunsko korisničko iskustvo, postali su simbol luksuza i učinkovitosti u svijetu ljepote, a danas se ističu tri najpopularnija uređaja: sušilo za kosu Dyson Supersonic, uređaj za oblikovanje Airwrap Styler i uređaj za ravnanje kose Corrale.
Dyson Supersonic, lansiran 2016. godine, je još jedan inovativni proizvod koji je redefinirao kategoriju, u ovom slučaju u području sušila za kosu. Supersonic je iznimno tih, lagan i moćan. Za razliku od tradicionalnih sušila, Supersonic koristi Dysonov digitalni motor V9 koji je smješten u dršci, što uređaj čini laganim i ergonomskim.
Dyson Airwrap Styler prepoznat je kao inovativan zbog toga što koristeći Coanda efekt, oblikuje kosu bez potrebe za ekstremnom toplinom, što ga čini zdravijim izborom za kosu. Prema kosi je nježna i prva bežična pegla za kosu, Dyson Corrale, zahvaljujući svojoj patentiranoj tehnologiji.
Globalna ekspanzija, električna vozila i fokus na budućnost
Kroz diverzifikaciju proizvoda Dyson je postao globalna kompanija s prisutnošću u više od 70 zemalja.
Osim što je vizionar i inovator, James Dyson je gorljivi zagovornik važnosti inženjerskog obrazovanja i osnovao je Zakladu James Dyson 2002. godine kako bi nadahnuo više mladih ljudi da nastave karijeru u inženjerstvu i znanosti. Zaklada James Dyson svojim radom u školama i na sveučilištima nadahnjuje sljedeću generaciju inženjera. Tvrtka je investirala milijarde dolara u istraživanje i razvoj, otvarajući istraživačke centre diljem svijeta, uključujući Singapur, Malmesbury i Hullavington. Dyson je zapošljavao tisuće inženjera, znanstvenika i tehničara kako bi nastavio gurati granice tehnologije.
Jedan od najambicioznijih projekata Dysona bio je razvoj električnog automobila koji je predstavljen 2017. godine sa željom da automobil bude predstavljen javnosti tri godine kasnije. Kompanija je uložila velika sredstva u ovaj projekt, vjerujući da mogu revolucionirati industriju vozila kao što su to učinili s kućanskim aparatima. Projekt razvoja električnog automobila ipak je obustavljen 2019. godine zbog visokih troškova, ali Dysonova ulaganja u baterijsku tehnologiju ostaju ključna za buduće proizvode.
Dyson i danas nastavlja ulaganja u održive tehnologije te ide u korak s vremenom istražujući primjenu umjetne inteligencije u kućanskim aparatima, kao što su roboti usisavači i pametni sustavi za upravljanje domovima.
“Neumorno projektiranje boljih strojeva je ono što nas pokreće. To je opsesija. Zato ništa drugo ne radi kao Dyson”, James Dyson
Od svojih skromnih početaka kao jedne ideje Jamesa Dysona, kompanija je izrasla u tehnološkog giganta s globalnim utjecajem. Dysonova priča je primjer snage inovacije, upornosti i vizije. Danas Dyson ostaje na čelu industrije, spreman suočiti se s izazovima budućnosti i nastaviti mijenjati način na koji živimo i koristimo tehnologiju.
Uz sve što je postigao, ono što posebno oduševljava kod Jamesa Dysona je upravo količina pokušaja i pogrešaka, ali i neodustajanja, koje je prošao dok nije kreirao savršen proizvod, u svakom segmentu koji je pokrenuo.
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: Dyson, Pinterest