Iva Marušić 10.04.2025.

Prada je kupila Versace. Što to znači za budućnost talijanske mode?

Talijanska kuća Prada je danas objavila da kupuje kuću Versace za 1,25 milijardi eura od Capri Holdingsa. Potvrda je to koja nastavlja “Made in Italy” vrijednost proizvoda u vrijeme kad su financijska tržišta u kaosu zbog oštrih carinskih politika predsjednika Trumpa. Ova akvizicija istvoremeno označava i kraj Caprijevog pokušaja da stvori američku luksuznu grupaciju koja bi bila konkurent europskim grupacijama LVMH i Kering.

Radi se o hrabrom i ambicioznom potezu Prade koja će omogućiti talijanskoj grupaciji Prada S.p.A. da diverzificira svoj portfelj i natjeće se na široj globalnoj pozornici modnih grupacija.

Versace će se pridružiti brendovima Prada i Miu Miu, kao i Luni Rossi, jedriličarskom timu America’s Cupa i brendu slastica Marchesi kao dijelu Prada grupe, stvarajući “najbolji u klasi” mozaik talijanskog savoir-fairea. Grupacija također uključuje brendove obuće Car Shoe i Church’s. Također daje kritičnu masu modnom holdingu Prada grupe, dodajući modni brand s znatno drugačijim identitetom od onih Miu Miu i Prada – kao i onaj koji ne ovisi o dizajnerici Miuccia Prada.

Dario Vitale, nedavno imenovani kreativni direktor kuće Versace

U priopćenju za javnost, Andrea Guerra, izvršni direktor Prada grupe, rekao je da će akvizicija dodati “novu dimenziju, koja je drugačija, ali i komplementarna”. “Versace ima ogroman potencijal”, dodao je, napominjući da će “putovanje biti dugo”. Prada planira financirati akviziciju dugom, posudivši više od milijardu eura. Plan su odobrili upravni odbori obje kompanije i očekuju da će se posao zaključiti u drugoj polovici godine.

Grupacija Prada bila je rijetka priča o uspjehu tijekom općeg pada na tržištu luksuznih proizvoda, izvijestivši o prihodima u 2024. godine od 5,4 milijarde eura, što je povećanje od 17 posto, djelomično potaknuto nedavnim nevjerojatnim uspjehom brenda Miu Miu, koji je prošle godine doživio rast maloprodaje od 93 posto.

Prada i Versace su, na površini kontrastni. Versace je svoje ime stekao na seksepilu i fantaziji, dok je nasuprot tome Prada prihvatila kontradiktorno istraživanje značenja ženstvenosti, rodne politike i ugly chic pristupa odijevanju.

No, CEO graupcije Prada, Patrizio Bertelli je izjavio u priopćenju da brendovi “dijele snažnu predanost kreativnosti, izradi i nasljeđu”, kao i razumijevanje brenda – i uvjerenje u važnost obitelji koja je i brend stvarala (upravo kao i sam brend Prada). U konačnici, radi se o uspjehu koji kultni talijanski brend ostavlja u Italiji i nastavlja poticati “Made in Italy” oblik modnog stvaralaštva!

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Instagram