Jedanaesti Weekend Media Festival i ove je godine opravdao sva očekivanja. Uz mnoštvo kvalitetnih predavača i diskusija, ni zabavnog programa nije nedostajalo. Mi vam donosimo kratki rezime nama najzanimljivijih poruka.

Da na mladima svijet ostaje, kolokvijalno znamo svi, međutim naglasak je nikad veći i na tome da se od mladih može puno naučiti. Kako je to sažeo voditelj video odijela 24sata i JoomBoosa Matej Lončarić, stariji bi trebali slušati mlade, naučiti nešto od njih i mijenjati svoje ponašanje prema njima. Jer mladi sa sobom donose nove trendove, ideje i puno se bolje prilagođavaju svim promjenama koje digitalno doba svakodnevno donosi.

Najbolji primjer je Ante Toni Debelić, izvršni direktor GrowCity platforme. On je osmislio ideju za razvoj sustava uzgoja hrane u svim uvjetima, bez obzira na vanjsku okolinu. Radi se o patentu koji omogućava da se hrana proizvede i u Sahari, ali i na Antarktici. Ante ima samo 17 godina.

Promjene koje najbolje vide mladi pogađaju i medije općenito. Brendovi danas i dalje društvene mreže ne doživljavaju jednako vrijedno kao televiziju, radio ili billboarde, kada se radi o oglašavanju. A odavno su postale ne samo jednake, nego možda i važniji kanal kojim brendovi dolaze do svojih kupaca. Vrijeme je da shvatimo koliku moć društvene mreže imaju. Najbolji primjer toga je Uber – taxi platforma koja se gotovo nigdje osim na društvenim mrežama nije oglašavala, a čim je došla na hrvatsko tržište, napravila je ogroman boom.

Kada razgovaramo o promjema kod brendova, odličan primjer komuniciranja je i duhanska industrija. S obzirom na zakone koji brane da se ova industrija oglašava, ona mora pronaći alternativne puteve do svojih kupaca. Digitalna transformacija potpuno je promijenila principe djelovanja, a najbolje dokazuje GLO, brenda British American Tobacco – uređaj za zagrijavanje duhana koji svojim potrošačima daje potpuno novu sferu uživanja u duhanu. Radi se o električnoj konzumaciji duhana, koja koristi sofisticirane tehnologije i njima zamjenjuje sagorijevanje klasične cigarete, čime se štetnost smanjuje i za 95% naspram klasične cigarete. Govorimo o potpuno novoj eri tehnologije i inovativnom proizvodu koji svojom kvalitetom s lakoćom sam dolazi do kupaca.

Promjena treba pratiti i druga područja. Na panelu Igre gladi tako je naglasak stavljen na poljoprivredu. Sada nam nedostaje poslovni model da bismo kao zemlja mogli prehraniti sebe, a onda i izvoziti. Potrebna je izrada strategije na razini zemlje, a ona uključuje i brendiranje destinacije, rekao je Denis Matijević, vlasnik agencije Smarter. Davor Bruketa iz Bruketa&Žinić&Grey naglasio je da kada radiš i imaš nešto zanimljivo – cijeli svijet će te slušati, što nije teško u doba interneta, uz efort koji je potrebno napraviti da poruka stigne do ključnih publika. To je naglasak ponovno stavilo na marketing.

Pokret Levijatan dokazuje da se promjena događa i u načinima humanitarnog djelovanja. Radi se o pokretu za spas životinja u najtežim stanjima, Čine ga tetovirani dečki s fantomkama na glavi koji se ne boje upotrijebiti i alternativne načine rješavanja zlostavljanja ljubimaca i životinja općenito. Kada vide nepravdu, uzimaju stvar u svoje ruke i na taj način pomažu onima koji se sami ne mogu braniti, Mnogo se preispitivao njihov pristup, no činjenica je da iza sebe imaju bezbroj spašenih četveronožnih prijatelja koji vjerojatno bez njih ne bi preživjeli.

Transformacija. Možda je to ključna riječ ovogodišnjeg vikenda – promjena dosadašnjih modela operiranja, komunikacije, poimanja publike i svijeta oko sebe. Ako je prigrlimo i ulovimo brzi vlak promjene koji juri unutar digitalnog doba, samo je nebo granica za stvaranje nikad zanimljivijeg sadržaja i sretne publike.

Foto: Weekend Media Festival