Dina Dončević 07.02.2024.

Porsche predstavio novi Taycan

Porsche je iznimno opsežno aktualizirao model Taycan. Nove verzije odlikuje veća snaga, veći doseg, veće ubrzanje te kraće i stabilnije punjenje. Style Porsche je k tomu izoštrio dizajn i jače diferencirao Turbo modele. Sve verzije Taycana raspolažu još opsežnijom serijskom opremom, a najmlađa generacija cockpita Porsche Driver Experience konceptom prikaza i rukovanja koji je poboljšan u brojnim segmentima.

Od brojnih modifikacija profitiraju sve tri varijante karoserije već pri samom lansiranju na tržište – Taycan sportska limuzina, svestrani Taycan Cross Turismo s offroad paketom te sportski i praktičan Taycan Sport Turismo. Raspoložive su po četiri izvedbe motora u varijantama sa stražnjim pogonom ili pogonom na sve kotače. Aktualizirane verzije stići će u Porscheove centre tijekom proljeća 2024.

Razvojni inženjeri i testni vozači prešli su u kamufliranim testnim vozilima oko 3,6 milijuna kilometara oko svijeta na putu prema stupnju razvoja za serijsku proizvodnju. Pritom je jasan cilj nastaviti s poboljšanjima prvog potpuno električnog sportskog vozila marke Porsche. Ovaj proizvođač sportskih vozila dosad je proizveo gotovo 150.000 Taycana. Najvažnija pojedinačna tržišta za Taycan trenutačno su SAD, Velika Britanija, Njemačka i Kina.

“S Taycanom smo krajem 2019. kročili u doba električne mobilnosti. On se od samog početka pokazao nositeljem promjena i predvodnikom u pogledu inovacija u segmentu e-vozila”, govori Kevin Giek, voditelj nadležan za ovu seriju modela. “S opsežno aktualiziranim Taycanom nastavljamo pisati ovu priču o uspjehu. Što se tiče performansa, ova modelska linija dostiže novu razinu s izvanrednom dinamikom vožnje i užitkom u vožnji. Istodobno smo u velikoj mjeri uspjeli poboljšati učinkovitost, doseg, prikladnost za svakodnevicu i komfor”.

Još izraženija sportska vozna svojstva

Svi aktualizirani modeli znatno brže postižu ubrzanje u odnosu na njihove prethodnike. Dva primjera na donjem i gornjem kraju portfelja: Taycan i Taycan Turbo S kao sportske limuzine postižu ubrzanje do 100 km/h iz mirovanja za samo 4,8 odnosno 2,4 sekunde. Time su brži od svojih prethodnika za 0,6 odnosno 0,4 sekunde. 

Uz novu funkciju Push-to-Pass u sklopu paketa Sport Chrono ovisno o modelu pritiskom na gumb možete pozvati dodatnu snagu od čak 70 kW u trajanju od deset sekundi. Izraženije sportske vrijednosti ubrzanja rezultat su generalno veće sistemske snage. Tako osnovni model Taycana daje 60 kW više nego prije. U Taycanu Turbo S to povećanje iznosi čak 140 kW kada se koristi Launch-Control program. Time se sistemska snaga ovog vrhunskog modela povećava na 700 kW (952 KS).

Do 35 posto veći doseg u odnosu na prethodne modele

Ovisno o varijanti karoserije i izvedbi motora doseg prema WLTP-u povećao se na 678 kilometara, što predstavlja povećanje od 175 kilometara odnosno 35 posto. U odnosu na prethodni model aktualiziranom je Taycanu s jedne strane potreban manji broj zaustavljanja radi punjenja na dugim dionicama, a s druge strane on se može također brže napuniti: na DC agregatima za punjenje s 800 V vozilo se primjerice može puniti s čak 320 kW. To je 50 kW više nego prije. Istovremeno je znatno povećan vremenski okvir za brzo punjenje nove baterije Performance. Time se može postići snaga punjenja veća od 300 kW u trajanju do pet minuta. Čak i na niskim temperaturama može se brže postići iznimno velika snaga punjenja. 

Ovisno o individualnom profilu vožnje potrebno vrijeme punjenja od deset do 80 posto napunjenosti može se upola smanjiti u odnosu na prethodni model. Vrijeme punjenja od 10 do 80 posto napunjenosti za Taycan prve generacije pri temperaturi baterije od 15 Celzijevih stupnjeva iznosi 37 minuta. U jednakim okvirnim uvjetima redizajniranim modelima Taycana potrebno je samo 18 minuta unatoč većem kapacitetu baterije. Baterija Performance Plus sada ima bruto sadržaj energije od 105 umjesto 93 kWh.

Novi aktivni vozni postroj

Svi aktualizirani modeli Taycana serijski su opremljeni adaptivnim voznim postrojem s pneumatskim opružjem. Opcijski se za verzije s pogonom na sve kotače može naručiti novi vozni postroj Porsche Active Ride. Ovaj sustav nudi takvu raznolikost komfora u vožnji i dinamike vožnje kao nikad dosad. 

Vozni postroj kontinuirano drži karoseriju Taycana u vodoravnom položaju, također kod dinamičnog kočenja, upravljanja i ubrzanja. Tijekom ravnomjerne vožnje sustav apsorbira gotovo sve neravnine na kolniku. U dinamičnim situacijama u vožnji vozni postroj Porsche Active Ride jamči gotovo savršeno prianjanje na cesti zahvaljujući ujednačenoj raspodjeli opterećenja na kotačima. Ako je aktiviran odgovarajući modus, vozni postroj može u većoj mjeri kompenzirati posrtanje i valjanje vozila kako bi se smanjila ubrzanja koja djeluju na putnike.

Opsežne mjere povećanja učinkovitosti

Za istovremeno poboljšanje performansa i učinkovitosti zaslužno je više čimbenika: dodatno razvijeni pogonski sklop s novim motorom na stražnjoj osovini snažnijim za do 80 kW u svim modelima, modificirani izmjenjivač s optimiziranim softverom, snažnije baterije, aktualizirani toplinski koncept, toplinska pumpa iduće generacije i promijenjena strategija rekuperacije i pogona na sve kotače. 

Maksimalna snaga rekuperacije kod usporavanja iz velikih brzina povećala se za više od 30 posto s 290 na 400 kW. Svi derivati sada imaju serijski aerodinamički optimizirane kotače i optimizirane gume sa smanjenim trošenjem. Za dimenziju od 21″ specijalno su razvijeni novi kotači i nove gume.

Znatno bolja oprema uz manju masu

Iako je serijska oprema opsežnija nego prije, masa ovih modela manja je za čak 15 kilograma. Tako sada u sklopu serijske opreme dolaze ambijentalno osvjetljenje, potpora pri parkiranju uključujući kameru za vožnju unatrag, električno priklopiva vanjska zrcala s osvjetljenjem okoline zrcala, grijanje sjedala sprijeda, Porscheov inteligentni upravitelj dosega (PIRM), toplinska pumpa s novim konceptom hlađenja, pretinac za smartphone za bežično punjenje, električni poklopac priključka za punjenje na vozačevoj i suvozačevoj strani, prekidač za modus vožnje i servoupravljač Plus. 

Osnovni modeli Taycana sada također raspolažu adaptivnim pneumatskim opružjem i aluminijskim letvicama u pragovima u sklopu serijske opreme. Osim povećane vrijednosti opreme dio poboljšanja samog proizvoda je i baterija s većim sadržajem energije i manjom masom.

Još atraktivniji dizajn

S novim dijelovima na prednjem i stražnjem kraju vozila te novim glavnim svjetlima stručnjaci za Style Porsche dodatno su izoštrili jasan, pročišćeni dizajn Taycana. Novi blatobrani s plosnatijim glavnim svjetlima još jače naglašavaju širinu Taycana. 

Nova opcijska glavna svjetla s HD matrix tehnologijom visoke oštrine imaju sofisticiranu izvedbu te odsada i tijekom noći nude grafiku s četirima točkama tipičnu za marku. Natpis Porsche u svjetlosnoj traci na stražnjem dijelu vozila oblikovan je trodimenzionalno u staklenoj optici. Prvi je put po želji dostupan u osvijetljenoj verziji s pozdravnim animacijama pri ulasku i izlasku iz vozila. 

Modeli Turbo i Turbo S sada se u vanjskom i unutrašnjem dizajnu vizualno još više ističu od drugih verzija zahvaljujući akcentnoj turbonit boji. 

Aktualizirani koncept prikaza i rukovanja

Kombinirani instrument, središnji zaslon i opcijski suvozačev zaslon raspolažu optimiziranim korisničkim sučeljem s dodatnim funkcijama. Prekidač za modus na kolu upravljača sada dolazi u sklopu serijske opreme. U modelima Taycana koji su opremljeni paketom Sport Chrono i baterijom Performance Plus na prekidaču za modus postoji poseban gumb za funkciju Push-to-Pass. 

Zahvaljujući novoj ručici za rukovanje lijevo iza kola upravljača moguće je još intuitivnije upravljati sustavima potpora za vozača. Apple CarPlay sada je još više povezan s prikazima i funkcijama vozila. Nova funkcija In-Car videozapisa omogućuje streaming videozapisa na središnjem i suvozačevom zaslonu.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: PR