Dina Dončević 16.12.2025.

Nives Borko stoji iza Selectedda, važne zagrebačke destinacije koja okuplja arhitekte, dizajnere i ljubitelje skandinavskog namještaja

Ako ste ljubitelj skandinavskog dizajna, pogotovo brendova kao što su Frama, Vipp, New Works, Louise Roe, Stoff Nagel i sličnih, onda je Selectedd destinacija koju jako dobro poznajete. Odnedavno funkcionira i na novoj, većoj adresi u Martićevoj ulici, a povodom toga razgovarali smo sa ženom koja je najzaslužnija za to da se Zagreb može pohvaliti concept storeom u kojem se nalazi pomno birana selekcija skadinavskih brendova namještaja, rasvjete i detalja za dom – Nives Borko.

Selectedd je u krugovima arhitekata, dizajnera interijera i njihovih klijenata već godinama omiljen, kao i kod onih koji su u potrazi za nekim posebnim darom – izbor komada s kojima ne možete pogriješiti u Selecteddu je stvarno bogat, a sad su i veći komadi brendova u novom prostoru, izloženi onako kako to zaslužuju biti, kako bi se prezentirali na pravi način.  Upravo je to offline iskustvo kupovine ono koje najbolje nadopunjuje online istraživanje koje mnogi obavljaju prije nego se zapute u Selectedd, otkriva nam Borko.

Kako se odlučila na otvaranje novog prostora, na koji način bira brendove i vodi li se trendovima, koje bi poklone iz Selectted ponude preporučila i na što je najponosnija kad je u pitanju njezin concept store, otkrila nam je u intervjuu.

MagMe: Otvoren je novi Selectedd – koja je bila najveća motivacija za otvaranje većeg dućana i koji su noviteti najvrjedniji spomena?

Nives Borko: Kako predstavljamo zaista bitne brendove namještaja i rasvjete, spomenut ću one ključne – Vipp, Frama, New Works i Astep. Već smo dulje vrijeme tražili prostor u kojem bismo njihove komade mogli prezentirati onako kako to takvi brendovi i zaslužuju. Ne samo vizualno, nego i prostorno, s dovoljno “zraka oko svakog komada. Iskreno, nismo samo mi osjećali da je vrijeme, i sami brendovi su nas suptilno poticali da požurimo. Danas, u novom prostoru, možemo pokazati najvažnije komade svakog brenda, ali još važnije: ovo je mjesto gdje arhitekti i dizajneri interijera mogu dovesti klijente da sjednu, dodirnu materijale, osjete proporcije i razumiju dimenzije u stvarnom prostoru.

Postav nije statičan – mijenjat će se, nadograđivati i otvarati prostor za nova imena. Jedno od novih imena u Selecteddu je Caia Leifsdotter, švedska dizajnerica s adresom u Kopenhagenu, koja dizajnira namještaj, rasvjetu, art objekte, ali i kuhinje po mjeri, pri čemu spaja skandinavsku suzdržanost s naglašenim osjećajem za teksturu. U ponudi su i komadi brendova Louise Roe, Transparent, Skargaarden, Santa & Cole, Detale

MagMe: A koji je plan za Selectedd u Ratkajevom prolazu?

NB: Selectedd u Ratkajevom prolazu naši klijenti izuzetno vole. Često kažu da je intiman, ugodan i da znaju kako će ondje uvijek pronaći nešto s čim neće pogriješiti. S vremenom smo upoznali svoje klijente gotovo “u dušu” – znamo njihov ukus, što su ranije birali i kako ih dalje usmjeriti.

Naravno, jednako se veselimo i svakom novom klijentu koji nas slučajno otkrije ili s namjerom dođe. Selectedd u Ratkajevom ostat će concept store s pomno odabranim brendovima, pretežito skandinavskog dizajna, ali ne isključivo. Uskoro ga očekuje i jedan lijepi makeover – suptilan, ali promišljen, s još boljom prezentacijom postojećih i novih brendova.

MagMe: Kako birate brendove za Selectedd? Koliko je u tom procesu bitno da se nešto vama svidi naspram toga što mislite da će komercijalno dobro proći?

NB: Ovo mi je najdraže pitanje.

Kod odabira brendova nema kompromisa.

Vodim se isključivo osjećajem i svojom estetikom te sam tu jako teška u smislu slušanja sugestija ili preporuka koga što bih možda trebala dovesti. Wishlista brendova koje želim u Selecteddu dugačka je, ali se ostvaruje polako i organski.

Lijepo mi je danas gledati stare bilješke i vidjeti da se ta lista kroz godine gotovo nije promijenila. Nikad se nisam vodila trendovima. Kod odabira pojedinih proizvoda unutar brenda ponekad razmišljam i racionalno, o value for money, ali kod samog odabira brendova, potpuno sam beskompromisna.

MagMe: Kako balansirate između trendova i svevremenskog dizajna?

NB: Najbolji primjer je kolekcija Rivet brenda Frama. Nudimo je od prvog dana suradnje, otprije sedam godina. Tad su ljudi te komade uglavnom promatrali – materijal im je bio hladan i teško su ih zamišljali u vlastitim interijerima. Danas, sedam godina kasnije, Rivet je “u trendu” i interes je sjajan. To zna biti pomalo frustrirajuće, ali i potvrda da svevremenski dizajn uvijek dođe na svoje.

Slična je priča i s metaliziranim zavjesama koje vise u Martićevoj. Željela sam ih godinama, još otkako sam ih prvi put vidjela na 3 Days of Designu u Kopenhagenu. Čekale su pravi prostor i visinu stropa, a sad se samo poklopilo da je metal ponovno aktualan.

MagMe: Kako ste se odvažili na otvorenje Selectedda uopće, je li to bio “skok na glavu” iz strasti ili ste vidjeli rupu na tržištu

NB: Da sam vidjela jasnu rupu na tržištu, to bi bila racionalna, ekonomski promišljena odluka. Znala sam da postoji potreba za brendovima kojih do tada nije bilo u Hrvatskoj, ali nisam se bavila analizama i procjenama. Selectedd je nastajao organski – od online trgovine, preko showrooma u Preradovićevoj, zatim trgovine u Ratkajevom prolazu i sada većeg prostora u
Martićevoj ulici. Može se reći da je to bio “skok na glavu”, ali uz snažnu i podržavajuću zajednicu koja me ohrabrivala na svakom koraku.

MagMe: Zašto mislite da je bitno da Zagreb ima mjesto poput Selectedda?

NB: Zagreb se po tom pitanju počeo buditi.

Svaki veći grad mora imati četvrt u kojem znaš da ćeš pronaći poseban odabir – bilo da je riječ o cvjećarni, kafiću, restoranu ili concept storeu.

Takve četvrti rijetko su u formalnom centru grada, treba ih otkriti. Takav je i naš mali design district u i oko Martićeve, koji iz dana u dan postaje sve bogatiji takvim sadržajem.

MagMe: Na što ste najponosniji kad je Selectedd i priča iza njega u pitanju?

NB: Najponosnija sam kad mi ljudi svakodnevno ulaze u trgovinu i iskreno zahvaljuju što smo im uljepšali kvart. To se događa i u Ratkajevom i u Martićevoj.

Tu smo da bismo ljudima uljepšali svakodnevicu, a ako ih pritom možemo i educirati, upoznati s novim svijetom dizajna i pomoći im u odabiru – tad smo najsretniji.

Posebno sam ponosna na zajednicu vjernih kupaca kojima smo podigli ljestvicu očekivanja, ali i na one koji možda nemaju izražen dizajnerski senzibilitet, a dolaze po poklon za prijatelja s rečenicom: “znam samo da želi bilo što iz Selectedda”.

MagMe: Funkcionirate i online, a sada i na dvije lokacije. Kako ljudi najčešće kupuju namještaj i rasvjetu?

NB: Kupci su još uvijek oprezni kod online kupnje većih komada namještaja ili rasvjete. Webshop im često služi kao platforma za informiranje, a nakon istraživanja dolaze u trgovinu vidjeti odabrani komad uživo prije konačne odluke.

Ta sinergija online istraživanja i offline iskustva izuzetno je važna – dimenzije, materijali i osjećaj u prostoru teško su zamislivi bez stvarnog kontakta.

Postoji i skupina kupaca koja točno zna što želi i dolazi ciljano, kao i veliki broj arhitekata i dizajnera interijera koji biraju za projekte i često dovode klijente sa sobom.

MagMe: S obzirom na to da je Selectedd i jedna od omiljenih destinacija za kupovinu poklona, kojih su top 5 poklona koje ove sezone možemo kupiti u Selecteddu za “ispod bora”?

NB: To su definitivno gramofon ili zvučnik Transparent, zatim aluminijski minimalistički difuzor s tri mirisa Difuse, skulpturu ili vazu Louise Roe te skulpturalni vadičep i otvarač za boce Frama.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Marko Mihaljević