Tara Grbčić 18.04.2022.

Ni logo, ni dizajn, ni naziv – boje postaju najprepoznatljivi znak modnih brendova!

Brendove uglavnom prepoznajemo po logu ili dizajnu. Godinama je logomanija bila jedan od ključnih trendova, a u posljednje vrijeme ključne brendove sve više prepoznajemo po boji. Izraz “Tiffany plava” dobro je poznat, no iako brend postoji od 1837. godine tek je 1998. ta boja registrirana kao zaštitni znak, a 2001. godine standardiziran od strane instituta za boje Pantone (“1837 Blue”) kao prilagođena boja isključivo za upotrebu draguljarske kuće.

Danas kuća Tiffany čak nudi i nakit u svojoj prepoznatljivoj boji, uključujući umetak za manšete Elsa Peretti Bone s tirkiznim umetkom za i par naušnica s akvamarin dijamantima.

Neke su boje već zapisane u glavama kupaca kao one koje predstavljaju naslijeđe modnih brendova. Hermèsova kutija citrusno narančaste boje, primjerice, prvi je put rođena iz nužde u nacistički okupiranom Parizu u četrdesetima, kada je materijala nedostajalo, a jedine dostupne kutije bile su narančaste.

Kutije su postale kolekcionarski predmeti, a narančasta nijansa je nastavila krasiti proizvode i postala kultna boja francuske modne kuće.

U posljednje vrijeme brend koji plijeni najviše pozornosti prepoznatljivom bojom definitivno je Bottega Veneta. Talijanska kuća je tijekom proljetne sezone 2021. predstavila zelenu kolekciju potaknuvši zanimanje publike i podignuvši razigranu nijansu zelene na naziv “Bottega Green”.

Ove sezone, Bottega Veneta predstavila je novi logotip koji je jednostavno kvadrat zelene boje, a svoje revije i predstavljanje novih kolekcija uglavnom označavaju zelenom bojom, a nedavno su i Kineski zid obojali u zeleno kako bi označili početak Kineske nove godine, ali i novu Bottega kolekciju.

Glasnogovornik brenda ističe da kuća koristi boju desetljećima. Arhivski polaroidi prikazuju zelenu boju na izlozima brenda devedesetih godina prošlog stoljeća, a pojavljuje se i na markiranim vrećicama za prašinu u filmu iz 1985. koji je napravio Andy Warhol i time dodaju povijesnu dimenziju i tradiciju.

“Boje, kada to traže modni brendovi, mogu djelovati kao vrsta vizualne stenografije za brend koji se lako može uočiti iz daljine – ili u Instagram Storyju. Mogu nadopuniti ili čak zamijeniti logotipe, a pokazuju se kao korisni alati kako se moda dalje kreće online. Boja se može koristiti na mnogo više načina nego što to može logotip. To je mnogo lakše prevesti u sva ova vizualno vođena digitalna okruženja”, izjavila je Emily Safian-Demers, urednica u Wunderman Thompson Intelligence, kreativnoj i konzultantskoj agenciji.

 

Prije nekoliko tjedana mogli smo vidjeti predstavljanje fantastične nove Valentino kolekcije koja je gotovo u potpunosti bila sastavljena od jarkoružičaste boje. Iako Valentino odavno asocira na jarko crvenu boju, čini se da ovom kolekcijom žele napraviti veliki zaokret, odnosno promjenu vizualnog identiteta brenda.

Nijansu, nazvanu “Valentino Pink PP”, razvili su kreativni direktor brenda Pierpoalo Piccioli, njegov dizajnerski tim i stručnjaci za boje u Pantoneu. Sada se nalazi na web stranici modne kuće i platformama društvenih medija. Hrabar odmak od crvene koju obožava osnivač brenda Valentino Garavani i velika odluka o ružičastoj dolazi jer sve više modnih brendova traži specifične boje kako bi komunicirale tko su i za što se zalažu.

Zanimljivo je pratiti koji će se brendovi okrenuti ovoj zanimljivoj taktici brendiranja bez prikazivanja samog brenda i koje ćemo sve zanimljive nijanse imati prilike nositi kao dio brenda.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.