Iva Marušić 31.10.2023.

Napokon smo dočekali lansiranje brenda Phoebe Philo. Evo naših prvih dojmova!

Nakon što je lipnju 2021. godine najavila povratak na modnu scenu i lansiranje novog brenda pod svojim imenom, obožavatelji dizajnerice Phoebe Philo s velikim su nestrpljenjem očekivali kako će izgledati “nova Phoebe”. Modna kreatorica koja je začetnica minimalističkog stila i čije vrijeme provedeno u francuskom brendu Celine mnogi i dalje oplakuju, navodeći da se njezine kreacije svrstavaju u sam vrh modnog stvarlaštva. Tome doprinosi i činjenica da je fraza “Old Celine” već odavno ušla u modne rječnike i slavi opus Philo danima koje je provela kao kreativna direktorica te kuće, a komadi iz kolekcija koje je za francuski brend stvarala od 2008. do 2017. godine prodaju se po vrtoglavim cijenama na brojnim resale stranicama.

No, napokon smo dočekali i “novu Phoebe”, koja je, nakon pet godina pauze jučer predstavila novi brend modnoj sceni uz snažne vizuale prve samostalne kolekcije.

Otkako je prije dvije godine otvoren Instagram profil brenda, ne mora se ni posebno naglasiti da je već unutar nekoliko dana sakupio više od 200 tisuća pratitelja, unatoč tome što na profilu nije stajala niti jedna fotografija (zanimljivo, profil i dalje. nema fotografija, a broj followera iznosi 342 tisuće). Naravno, odmah nakon pokretanja profila, započele su mnoge diskusije i očekivanja o novom projektu slavne dizajnerice koja je tad najavila da će njezin brend funkcionirati po principu digital first, što je naravno oduševilo modne insajdere i sve obožavatelje koji povezanost s modnim brendovima više ostvaraju uz vizuale, nego uz odjeću koju kreiraju. Ukratko, dobra fotografija i moodboard brenda, ono su što javnost najviše zanima – a time je Philo jučer oduševila.

Iza ovog novog luksuznog brenda uz slavnu dizajnericu stoji i konglomerat LVMH, grupacija koja zasigurno uživa u tome što u svojoj već bogatoj kolekciji dodala i dizajnericu koja već godinama izrazito utječe na modni svijet.

Prva kolekcija brenda pod nazivom A1, nudi komade koje će nositi samouvjerena žena. Na prvo gledanje, Philo je poručila ono čemu smo se nadali: fotografije i siluete koje će pokrenuti razmišljanje, uz prizvuk neobičnosti, erotike i humora koji se skrivaju među savršeno nosivom odjećom. Na vizualima su prikazani modeli jasnog stava i beskompromisnog samopouzdanja, snažne žene koje promatrača gledaju svisoka.

Vizuali koji su jučer predstavljeni prikazuju slavne manekenke, uključujući dugogodišnju suradnicu dizajnerice Dariju Werbowy, ali i stariju ženu i muškarca te su svi fotografirani bez šminke. Gledajući vizuale možemo zaključiti da se ne radi o modnoj fantaziji, već o modnoj stvarnosti u kojoj dizajnerica uvijek uživa. Da se Philo i ovim projektom želi odmaknuti od pravila modne industrije, pokazuje i činjenica da se ne radi o klasičnoj modnoj kampanji, već o različitim “običnim” ljudima koji prikazuju novu viziju onoga što se sad već zove “philofilija” (ljubav prema dizajnerici i kreacijama koje stvara).

U kolekciji se nalazi čak 150 komada koji su dostupni samo za kupnju putem online trgovine u Ujedinjenom Kraljevstvu, Sjedinjenim Američkim Državama i diljem Europe. Unatoč tome što bi se o svakom komadu mogao posvetiti članak, istaknuti komadi u kolekciji uključuju lepršavi kaput od kozje dlake, cipele s četvrtastim vrhom, chic krojene hlače koje se mogu u potpunosti otvoriti zatvaračem, upečatljive sunčane naočale i torbe XXL dimenzija. Torbe su neke od njezinih najuspješnijih kreacija za kuću Celine te se može zaključiti da će biti i forte ovog brenda. Kolekcijom dominiraju dekonstruirani klasični komadi i svaki od njih iskazuje hrabrost dizajnerice koja definitivno ovim projektom nije igrala za sigurno.

Sasvim očekivano od dizajnerice koja zazire od javnih istuša, Philo je odbila sve intervjue prilikom lansiranja novog projekta, međutim uz kolekciju je istaknula i cilj brenda na stranici: “Naš cilj je stvoriti proizvod koji odražava trajnost. Poslovni model Phoebe Philo osmišljen je za stvaranje odgovorne ravnoteže između proizvodnje i potražnje. Za nas to znači proizvodnju znatno manju od očekivane želje”.

Kreatorica ovim projektom ne pokušava izgraditi svjetski brend, jer ona to već i sama jest.

Komadi su rezervirani za žene višeg platežne moći s obzirom na to da se radi o vrtoglavim cijenama, čak i višim od onih brendova Celine i Loewe, čije se klijentice mogu ubrojiti u publiku brenda ove modne kreatorice. Philo je svoju moć pokazala time da je stavila dvostruko više cijene od navedenih brendova, no to nije spriječilo činjenicu da se većina komada već unutar nekoliko sati rasproda. Ipak, valja naglasiti da to pritom ne mora ništa značiti, s obzirom na to da ne postoje informacije u kolikoj prozvodnji su komadi kreirani. Nedvojbeno je da se radi o izrazito visokom cjenovnom rangu, a na društvenim mrežama kruže pitanja o tome je li možda slučajno cijeni svakog komada nadodana jedna nula. Doista, malo tko si ovako nešto može priuštiti i vjerujemo da će ipak velika većina uživati samo u vizualima kojima će se barem malo približiti ovom brendu.

Svoju individualnost dizajnerica potvrđuje i time što će se kolekcija moći kupiti samo putem službene stranice brenda. Kupci neće moći isprobati odjeću, a povrat će morati biti plaćen unaprijed i dopušten u roku od dva tjedna. Nove kolekcije neće se vezati uz klasične sezone i predstavljat će se bez utvrđenog rasporeda. Sljedeća kolekcija A2, trebala bi biti dostupna u proljeće i nadamo se da ćemo je lakše dočekati nego ovu prvu. 

 

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Pheobe Philo