MAGnificent Women: Tanya Golesic, Hrvatica koja je uspješno pokorila svijet luksuzne mode
Malo tko se može pohvaliti tako impresivnom karijerom u luksuznoj industriji kao Tanya Golesic, Hrvatica s kanadskom adresom koja je pokorila modni svijet. Korijene vuče iz Zagreba iz kojeg su njezini roditelji emigrirali u Kanadu, a s modnom “karijerom” započela je već u djetinjstvu – njezina majka bila je vlasnica dvaju butika u kojima je Golesic radila tijekom ljeta. Čini se kako ju je upravo to i formiralo jer je nakon toga radila u brendovima Ralph Lauren, Marc Jacobs, Canada Goose, Jimmy Choo i Michael Kors, i to većinom na vodećim pozicijama, zbog čega definitivno odnosi titulu najmoćnije Hrvatice na globalnoj modnoj sceni.
Nedavno se, pak, upustila u novi izazov i mogućnost građenja globalnog brenda pa svoj fokus usmjerila na luksuznu kanadsku marku Mackage, koji obožavaju rapperi, NBA košarkaši, pa i Meghan Markle, u kojoj se nalazi na poziciji izvršne direktorice. Mi smo dobili priliku privesti je na kratak razgovor, a evo što nam je otkrila o poziciji žena u vodstvu i modnoj industriji generalno te koje savjete ima za druge koje žele nastaviti njezinim putem.
MagMe: Doimate se kao dinamična i tolerantna osoba koja se ne boji rizika, pa što mislite koje su vaše osobine najviše utjecale na uspješno vođenje svjetski poznatih brendova kao što su Canada Goose, Jimmy Choo, Michael Kors, pa sad i Mackage?
Tanya Golesic: Po mojem mišljenju te osobine su strastvenost, marljivost i neumoljivost. Nikad nemojte prihvaćati “ne” kao odgovor, a uvijek prihvaćajte nove izazove kako biste se mogli razvijati.
MagMe: Neposredno prije Mackagea, radili ste za modne kuće Jimmy Choo i Michael Kors. Kako ste se odlučili na idući korak u vaš karijeri i postoji li razlika između rada za te brendove.
TG: Provela sam više od 5 godina na poziciji predsjednice uprave Jimmy Chooa za američki tržište te sam postigla što sam trebala osobno i za brend te je bilo vrijeme za nove izazove, nakon čega sam radila kao globalna direktorica brenda Michael Kors Women. U usporedbi s navedenim brendovima, Mackage je isto prava modna kuća i luksuzan lifestyle brend koji se prodaje u najboljim robnim kućama na svijetu. Luksuzni outerwear je jedna od najbrže rastućih kategorija u svijetu mode danas zbog znanja i vještine koji su potrebni za kreiranje outweara, savršenog balansa između mode i funkcionalnosti. Jedina razlika je što su Jimmy Choo i Michael Kors brendovi koji postoje 30 i više godina, ali sve ostalo je gotovo isto.
MagMe: Jeste li oduvijek bili zaljubljenica u modu, i prije nego što ste počeli raditi u toj industriji ili ste sasvim slučajno završili u ovom svijetu?
TG: Oduvijek sam bila ljubiteljica mode, kao i moja majka, koja je uvijek bila ponosno na to kako izgleda i pratila je modu. Isto tako, moja majka je bila vlasnica dvaju butika u kojima sam radila tijekom ljeta, tako da sam ubrzo i ja ubrzo stekla zanimanje za modu.
MagMe: Koji je bio vaš put u karijeri i biste li nešto napravili drugačije?
TG: Kao što sam rekla, rad u majčinim buticima vodili su me do toga da otputujem u New York 2001. godine i počnem ganjati karijeru u modnoj industriji. Mislim da ništa ne bi napravila drugačije, možda bi izbor između Pariza i New Yorka doveo do toga da radim za druge dizajnere od onih s kojima sam radila, ali mislim da bi mi put izgledao isto.
MagMe: Inspirativna ste figura za brojne žene, koji biste savjet dali ženama u 20-ima i 30-ima?
TG: Najvažniji savjet koji bi im dala je da budu sigurne da vole ono što rade jer je strast ključna jer ako ste strastveni možete nadvladati sve izazove. Rad u modnoj industriji nije za sve. To je jako kompetitivna sredina i teško je, ali ako zaista duboko vjerujete u to što radite, samo nastavite i sve će se posložiti.
MagMe: Koji je najbolji savjet koji ste dobili?
TG: Najbolji savjet koji sam ikad dobila je da ne tražim nikoga da napravi nešto što i sama ne bi napravila.
MagMe: Modu konzumiraju ponajviše žene, no najviše kreativnih direktora i CEO-ova u luksuznim brendovima su muškarci. Jeste li ikad osjetili rodnu nejednakost u modnoj industriji na svojoj koži?
TG: Često me pitaju za rodnu jednakost. Moram priznati da nisam sigurna da sam je ikad osjetila, a činjenica je da su u većini industrija na vodećim pozicijama dominantno muškarci. No, da sam se fokusirala na to u svojoj karijeri ne bi bila tamo gdje jesam danas i, isto tako, imala sam sjajne muške i ženske mentore u karijeri, na kojima sam zahvalna.
MagMe: Što se po vašem mišljenju mora promijeniti za to da žene budu jednake, kao su u pitanju pozicije i razlika u plaći?
TG: Stvarno ne znam što bi se trebalo promijeniti, ono što znam je da su žene napredovale u rodnoj ravnopravnosti, ali ne dovoljno brzo, što je tužno.
MagMe: Često se, čak i danas, žene koje se nalaze na vodećim pozicijama proglašava karijeristicama, ali s negativnim prizvukom. Jeste li ikad dobili takav komentar?
TG: Da, proglašena sam karijeristicom, i u to negativnom aspektu. No, to se samo događa zbog ranije navedene rodne nejednakosti. Sve do trenutka dok žene ne postanu jednake, uvijek će se na nas gledati kao karijeristice, dok se muškarce na istim pozicijama gleda kao moćne i snažne. Nažalost, takvi komentari na račun žena potkopavaju svaki naš napredak u karijeri i osobnom životu, a iskreno – nemam vremena za ovakve komentare.
MagMe: Što vas ipak drži motiviranom? Što biste rekli nekome tko se osjeća demotivirano u svojoj radnoj sredini?
TG: Ono što me drži motiviranim je beskrajan izazov razvoja brenda kroz proizvode, marketing, razne druge aktivacije i, naravno, sveukupni rast. Nevjerojatno je vidjeti ljude na ulicama, slavne osobe i sportaše koji nose proizvod u čijem ste stvaranju sudjelovali.
Ako se ne osjećate motivirano, vjerojatno ne radite posao koji je za vas.
MagMe: Imate zaista pregršt ostvarenja, ali na što ste najponosniji?
TG: Najponosnija sam na to što sam majka i što sam, nadam se, odgojila ljubaznu, pametnu i pažljivu kći. A drugo je moja karijera, ponosna sam na uloge koje sam do sada imala te sam posebno ponosna i zahvalna što sam imala prilike raditi s fantastičnim brendovima kao što su Ralph Lauren, Marc Jacobs, Jimmy Choo i, sad, Mackage.
MagMe: Oko čega ste posebno strastveni?
TG: Strastvena sam oko svojeg života općenito – volim svoju kći, voli svoj posao, volim putovati i istraživati nove kulture i upoznavati nove ljude.
MagMe: Što smatrate najvećim izazovom u svojem poslu, a što je najveća prednost?
TG: Ono što smatram najvećim izazovom u mom poslu je i najveća prednost, isti su! Izazov rada u modnoj industriji je “krajolik” koji se stalno mijenja, svaka tri mjeseca lansira se nova kolekcija, nova marketinška kampanja ili, pak, novi proizvod. Taj tempo nije lagan. Mnogi rade na poslu koji se nikad ne mijenja i rade jedno te istu stvar svaki dan. novo lansiranje. Ovo nije lako .. većina ljudi radi na poslu koji se nikada ne mijenja, ista stvar svaki dan. Moda je brza i stalno se mijenja pa morate biti spretni i otvoreni za promjene. Volim raditi na ovaj način i to je najveća prednost. Naravno, i imati privilegij nositi najchic outerwear na svijetu!
MagMe: Kao istinska modna insajderica, sigurno znate u što se najviše isplati uložiti kad su odjeća i modni dodaci u pitanju. Što biste vi preporučili?
TG: Preporučila bi ženama da investiraju u ključne, staple komade, i to ovisno o tome gdje su zaposlene. Smatram da je jako bitno, i u poslovnom okruženju, izgledati profesionalno, uglađeno i biti samopouzdan vezano uz svoj izgled.
MagMe: Koje su vam modni brendovi trenutačno “na radaru”?
TG: Brendovi koje trenutačno volim su, jasno, Mackage, kao i Saint Laurent, Rick Owens, Marc Jacobs i Prada.
MagMe: Kako izgleda vaš tipičan dan? Kako se opuštate nakon napornog radnog dana i kako se nosite sa stresom?
TG: Tipičan dan izgleda tako da ostavljam kći u školi, zatim idem na pilates – koji mi pomaže u rješavanju stresa te potom odlazim na posao. Jako je važno znati nositi se sa stresom, i moram priznati da nisam najbolja u tome, no zato sam se i okrenula pilatesu. Važno je i uzimati pauze kako bi se vaš um mogao fokusirati na nešto drugo. Provodim puno vremena sa svojom kćeri koja se natječe na konjičkim showovima što mi omogućava da mi se um fokusira na nešto drugo i da ne mislim na posao. Isto tako, volim skijanje, ribarstvo i boravak na plaži.
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: PR