MagMe Stories: Milena Prodanić Tišma, predvodnica modernog obrazovanja

Kako je, s obzirom na trenutnu situaciju uzrokovanu koronavirusom, moderno školovanje djece postalo važnije nego ikad do sada, razgovarali smo s predvodnicom hrvatskog modernog obrazovanja, Milenom Prodanić Tišmom.

Kada je 2013. godine osnovala Međunarodnu osnovnu školu Vedri obzori (Bright Horizons), Milena Prodanić Tišma razmišljala je samo o jednome – osigurati učenicima obrazovanje potrebno za zanimanja budućnosti. Svjesna toga da zanimanja budućnosti zahtijevaju inovativna znanja i vještine, ravnateljica ove osnovne škole, čiju nastavu pohađa ukupno 116 učenika, od samog je početka znala da svoj obrazovni koncept neće temeljiti na klasičnom frontalnom podučavanju nakon kojeg učenik ide kući i uči za ocjenu. Upravo zato, pokrenula je koncept obrazovanja koji učenike tretira kao aktivne sudionike i tako postala predvodnicom hrvatskog modernog obrazovanja.

MagMe: Kako ste došli na ideju otvaranja škole?

Ideja za ovaranje osnovne škole došla je jer sam željela omogućiti vertikalno obrazovanje od rane predškolske dobi do polaska u srednju školu. Vjerovala sam u ideju otvaranja škole koja bi učenicima mogla pružiti mogućnost da budu aktivni sudionici u odgojnom procesu. Ponuditi mogućnost odgojno-obrazovnog rada u kojima je i jedna od važnih uloga, osim akademskih, i osobni rast svakog učenika u međunarodnom okruženju u kojima slavimo različitosti, ali isto tako njegujemo vlastiti identitet.

MagMe: Koliko je vremena proteklo od ideje do realizacije?

Od same ideje do realizacije i samog otvaranja škole prošlo je pet godina. Dugo vremena sam provela istražujući i uspoređujući različite kurikulume te posjećivala škole u inozemstvu. Pored toga, administrativni dio zahtijevao je dodatni angažman, a poseban izazov predstavljao je i pronalazak adekvatnog prostora za školu.

MagMe: Po čemu je posebna Međunarodna osnovna škola Vedri obzori?

Međunarodna osnovna škola Vedri obzori posebna je po tome što svoj odgojno-obrazovni program temelji na International Primary School programu. Ovaj međunarodni kurikulum za osnovne škole, koji je usklađen s britanskim nacionalnim kurikulumom, u svojoj redovnoj nastavi primjenjuje preko 750 međunarodnih i nacionalnih škola u više od 95 zemalja diljem svijeta. Korelacija predmeta unutar Međunarodnog kurikuluma (IPC) im omogućuje širu sliku te povezivanje unutar predmeta, koji vodi učeničkom lakšem zaključivanju. Osobitu važnost pridajemo psihofizičkom zdravlju naših učenika, stoga je naša prednost i u tome što je stručna služba Međunarodne osnovne škole uvijek na raspolaganju učenicima i roditeljima.

MagMe: Kako izgleda nastava u Međunarodnoj osnovnoj školi Vedri obzori?

Pozitivnu atmosferu i dinamiku zajednice, koje su nam od izrazite važnosti, potičemo tjednim susretima cijele škole. Svako jutro učenici od prvog do petog razreda započinju zajedničkim plesom u koji su uključeni učitelji i cijeli stručni tim. Tih pet minuta nazivamo „Wake and Shake“ i zaista nam je svima zabavno. Učenici, osim engleskog jezika, na kojem se podučava, te hrvatskog jezika koji nam je u rasporedu četiri puta tjedno, imaju i dodatan strani jezik od prvog razreda. Također među dodatnim jezicima koji su u ponudi nakon redovne nastave su talijanski, kineski i francuski. Na zabavan i inovativan način djeci prenosimo nastavno gradivo pa, tako, primjerice, za izvođenje glazbene kulture koristimo inovativni glazbeni kurikulum Charanga,  jedan od vodećih pristupa glazbene kulture koja kombinira tehnologiju u edukativnom procesu. Materijali su vizualno atraktivni i potiču dječji interes za glazbu. Za matematiku koristimo i program Mathletics koji kroz online igrice omogućuje učenicima da na zabavan način vježbaju ovaj, nekima „najmrži“ predmet. Nakon redovne nastave u ponudi imamo raznovrsne dodatne aktivnosti kao što su robotika, tenis, nogomet, šah, bridge, zbor, glazbene i likovne radionice.

MagMe: Jedina ste hrvatska škola koja uvodi Mindfulness program.

S obzirom da je Međunarodna osnovna škola Vedri obzori već 7 godina prepoznata kao lider hrvatskog modernog obrazovanja, usmjereni smo na zadržavanje visokog stupnja kvalitete i inovativnosti odgojno-obrazovnog programa. Upravo smo zato odlučili ovu krizu iskoristiti kao priliku za razvijanje našeg programa za sljedeću godinu. On će uključivati Mindfulness i Wellbeing program, a primjenjivat ćemo ga uz redovan program kao podršku učenicima u njihovom svakodnevnom radu za razvoj koncentracije, njihove fokusiranosti i produktivnosti.

Za više informacija o Međunarodnoj osnovnoj školi Vedri obzori posjetite njihovu web stranicu