Louis Vuitton predstavio novi monogram: Može li u popularnosti nadmašiti klasiku?

Prvi pogled na novi monogram kreativni direktor kuće Nicolas Ghesquière dao je na reviji za sezonu jesen/zima 2020. početkom ožujka u Parizu, a sada je napokon predstavljena i čitava nova linija pod nazivom “Since 1854”. Hommage je to bogatom naslijeđu francuske modne kuće koja je osnovana baš te godine, a kako bi ga dostojno proslavio dizajner je osmislio monogram u vintage stilu kojeg krasi miks prepoznatljivog Louis Vuitton motiva cvijeta i print koji je stvoren od godine nastanka brenda.

Najnoviji monogram prekriva omiljene siluete torbica kao što su Keepall, Dauphine, Speedy, Pochette Metis i druge, a izrađen je od žakarda u kombinaciji prljavobijele i tamnoplave, odnosno bordo nijanse. Novi uzorak zaista torbicama daje dozu rafiniranosti te odaje dojam elegancije, a ako se nas pita, izgleda puno bolje od klasičnog monograma.

Iako je zaštitni znak kuće od 1896. godine, otkako se prvi put pojavio na kovčezima, koji su ujedno bili i prvi proizvod Louis Vuittona, tek je u 50-ima i 60-ima, kad su holivudske glumice putovale samo s LV prtljagom doživio istinsku popularnost. Već u sedamdesetima se fokus kuće prebacuje s praktičnih kovčega na torbice te njihovi modeli postaju jedni od najpoželjnijih. Utjecaj na slavu imao je i Dapper Dan, ikona njujorške modne scene, koja je u devedesetima u svojem studiju u Harlemu upoznao LV monogram s rastućom rapperskom scenom. Krajem 90-ih godina prošlog stoljeća Marc Jacobs postao je kreativni direktor Louis Vuittona, što je značilo da su komade s monogramom nosile neke od najvećih zvijezdi poput Naomi Campbell i Kate Moss, a dizajner je zaslužan i za suradnju s Takashijem Murakamijem.

Početkom milenija popularnost monograma toliko je narasla da je počeo krasiti i druge proizvode kuće, a otprilike je tada postao i ekstremno popularan u Hrvatskoj. Iako je to donijelo i neke negativne konotacije ikoničnom uzorku printanom na platnu, novi život udahnuo mu je Nicolas Ghesquière koji se odmaknuo od kreiranja najpoznatijih silueta i predstavio neke nove klasike, poput Petite Malle torbice.

Svjež i moderan monogram, sa snažnim utjecajem povijesti kuće i njezinih simbola, sigurno neće zamijeniti ikonični, prepoznatljiv i jedan od najkopiranijih motiva u povijesti mode, ali svakako je sjajna opcija za sve one koji traže nešto drugačije. Kolekcija “Since 1854” u prodaji će se naći od 25. rujna, a osim torbica, novi monogram krasi i tenisice, sandale, bucket šeširiće  i marame.

Fotografije: @louisvuitton, Louis Vuitton