Kći trgovca dijamanata otvorila draguljarsku kuću i postala najmoćnija žena u toj industriji. Upoznajte Valérie Messiku!
Prije gotovo 20 godina, u Parizu, Valérie Messika ispisala je povijest, kad je osnovala draguljarski brend Messika koja je u kratkom roku postala konkurencija kućama koje postoje stoljećima kao što su Cartier i Bvglari – koje su, kao i većinu ostalih, osnovali muškarci. Ne samo da je postala jedna od rijetkih žena osnivačica i čelnica draguljarskog biznisa, već je njezin brend osnovan u 2005. godini, doživio planetarnu popularnost u jako kratkom roku, što je zaista dvostruki uspjeh.
Već nakon dvije godine od osnutka draguljarske kuće Messika, predstavila je danas kultnu kolekciju Move, čiji komadi krase i zapešća svjetskih celebrityja poput Beyoncé, Selene Gomez, Adele, Dakote Johnson, Mile Kunis i Charlize Theron. Iako je od djetinjstva bila okružena i fascinirana dijamantima, s obzirom na to da je kći poznatog francuskog trgovca dijamantima Andrea Messike, do odrasle dobi nije pokazivala interes za rad u očevoj industriji te se nakon završenog studija zaposlila je u marketinškom odjelu modne kuće Chanel.
No, do promjene smjera u karijeri došlo je 1999. godine, kada nije mogla pronaći komade nakita koji joj se sviđaju. Tu je “proradila” zaljubljenost prema dijamantima koju ima od malih nogu, točnije 1972. godine kada se njezin otac počeo baviti trgovinom tog dragog kamenja. Godinama je od oca učila kako proučavati dijamante i prepoznati njihovu kvalitetu, a kroz to je dobila vještinu oštrog zapažanja i počela posvećivati pažnju detaljima – što će joj kasnije, prilikom kreiranja kolekcije, jako dobro doći.
Njezin je cilj bio stvoriti dijamantan nakit koji bi mogla uklopiti u svoj svakodnevni stil, koji je pomalo edgy, a ne zastario i koji žene nikad ne bi skidale sa sebe, danju ni noću. Željela je unijeti dašak svježeg zraka u industriju luksuznog nakita te biti suprotnost mnogim prestižnim draguljarskim kućama, stvarajući dijamantne komade koji su dostupni mnogim žene. Bilo joj je važno da dijamant bude glavno obilježje njezinog nakita te on uvijek predstavlja izvor inspiracije i polazište za nove kreacije. Uspjela je stvoriti komade koji se nose s lakoćom i oživljavaju dijamante na novi i ležeran način. Sa svojim nakitom dokazala je kako nema pravila te je donijela suvremenu i pristupačnu interpretaciju dijamanata.
Ono po čemu se posebno ističe nakit koji kreira je činjenica da dijamanti djeluju poput tetovaže na koži, a njezina prednost je bila i to što u trenutku pokretanja biznisa, unatoč obiteljskoj pozadini, zaista nije znala mnogo o izradi nakita i postavljanju dragulja, pa je upravo zahvaljujući tome, skicirala poseban i drugačiji nakit te je sve zamisli i obistinila.
Kolekcija Messika Move, primjerice, posebna je po tome što svaki komad u sebi ima tri pomična dijamanta, a to je samo jedan primjer toga koliko je pomaknula granice onog što je do tad bilo tehnički neizvedivo.
Za ovu moćnu ženu u draguljarskoj industriji pravila nisu postojala.
Odlučila je kreirati baš onakav nakit kakav se njoj sviđa i koji će ženama koje ga nose dati samopouzdanje i naglasiti njihovu ljepotu i stil, a u ostvarivanju tog cilja se povezivala i s drugim ženama poput Kate Moss, Gigi Hadid i Kendall Jenner, koje su postale ambasadorice brenda Messika i širile njezinu priču. “Žene danas odabiru što žele biti: cool, retro, punk, konzervativne, moćne, strastvene, diskretne, ekstrovertirane, muževne, ženstvene, klasične, ultramoderne ili, pak, sve to odjednom”, izjavila je. Svojim je nakitom odlučila srušiti i modne zakonitosti te ženama odagnati strah miješanja boja zlata ili kombiniranja različitih komada nakita, koji nisu u kompletu.
Uz kolekciju s pomičnim dijamantima, koja se i danas ističe kao bestseller, iako je nastala 2007. godine i dobila brojne reinterpretacije u linijama Move Classique, Move 10th, Move Noa, Move Romane i Lucky Move te Move Uno koju krasi jedan dijamant, napravila je i potpuni stilski zaokret nekim hrabrijim, statement kreacijama. Komadi iz kolekcije Glam’azone odišu egzotičnim stilom za senzualnu i samopouzdanu ženu, a ovo prstenje je jedan od omiljenih komada glazbenice Beyoncé. Stvorila je i dijamantne talismane za žene u liniji Lucky Eye te pokazala inovativnost putem gracioznih linija dijamanata s fleksibilnim dizajnom iz kolekcije Skinny.
Valérie Messika prava je inspiracija i primjer žene koja ne slijedi tuđa pravila nego stvara svoja, a njezin uspjeh je zaista višestruk. Srušila je brojne tabue unutar industrije i pokazala kako draguljarska kuća koju je osnovala žena bez dubokog iskustva ili obiteljskog backgrounda u dizajniraju nakita, može itekako biti uspješna, pa čak i uspješnija od nekih koje postoje stoljećima. Ako vas njezina priča nije inspirirala na to da slijedite svoju strast, onda ne znamo što hoće!
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: PR