
Istraživanja su pokazala da čak 38 posto ljudi prije zajedničkog života ne razgovara s partnerom o financijama
Novac je sastavni dio svakodnevnog života, ali unatoč njegovoj važnosti, mnogi i dalje oklijevaju razgovarati o njemu. Od deset građana samo četvero redovito priča o novcu s bližnjima, iako ih 61 posto smatra kako bi razgovarajući o financijama donosili bolje odluke.
Da se pristup financijskoj pismenosti u Hrvatskoj treba mijenjati pokazali su rezultati istraživanja koje je provela agencija MASMI za Addiko banku. Čak sedam od deset hrvatskih građana razgovor o novcu gleda kao tabu temu te ga povezuje s osjećajima zavisti i srama.
Inspirirana ovom potrebom za promjenom, Addiko banka pokrenula je inicijativu “Glasno o novcu”, kojom potiče otvorene razgovore o financijama kako bi se poboljšala financijska pismenost i osobna stabilnost građana.

Još je zanimljiviji podatak da 20 posto ispitanika priznaje kako imaju “tajni fond” – skrivenu ušteđevinu ili potrošnju o kojoj partner ne zna ništa. Upravo zato Addiko banka kroz kampanju “Glasno o novcu” potiče parove da razgovaraju o financijama jednako iskreno kao o svojim snovima i planovima.
Razgovor o novcu između roditelja i djece
Iako žele prenijeti umijeće pametnog upravljanja novcem svojoj djeci, više od dvije trećine, to ne čine jer ih svakodnevne obaveze u tome sprečavaju. 41 posto roditelja otkriva da su kao djeca bila svjedoci svađa o novcu, a 47 posto kaže da su sami bili svjedoci roditeljskih svađa o novcu u djetinjstvu.
Razgovor o novcu sa starijim roditeljima
Planiranje budućnosti i razgovori s roditeljima o njihovim financijama mnogima su neugodni, no izbjegavanje te teme može donijeti nepredviđene izazove. Istraživanje pokazuje da samo 43 posto građana razgovara s roditeljima o njihovim planovima za treću dob, dok 44 posto nije upoznato s njihovim primanjima i troškovima. Još zabrinjavajuće – tek petina građana zna jesu li njihovi roditelji napravili oporuku, a samo 13 posto ispitanika napisalo je vlastitu.

„Glasno o novcu“ kao poticaj za razgovor
Već samo ovi dijelovi rezultata sveobuhvatnog istraživanja svjedoče o nedovoljnoj osviještenosti građana o ulozi razgovora o novcu te o tome da tretiranje financija kao tabu teme može negativno utjecati na svakodnevicu i životne planove.
Kao odgovor na zabrinjavajuće izazove hrvatskog društva otkrivene istraživanjem, Addiko banka otvorila je platformu „Glasno o novcu“ i ponudila konkretne financijske teme za raspravu s bližnjima, prijateljima i djecom.
Štoviše, banka se obvezala da će do 2028. godine povećati postotak građana koji redovito razgovaraju o novcu s trenutačnih 36 posto na 56 posto. Kroz kontinuiranu edukaciju, motivaciju i inspirativne priče, Addiko banka dokazuje da je vrijeme da novac prestane biti tabu tema i postane alat za bolji i ispunjeniji život.
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: Pinterest