Gucci i Balenciaga predstavili zajedničku kolekciju!
Početkom tjedna modni svijet zatresle su glasine da će modne kuće Gucci i Balenciaga predstaviti zajedničku kolekciju. Iako nevjerojatno da će se dva snažna brenda spojiti u ovoj povijesnoj suradnji, uzrečica “gdje ima dima, ima i vatre” pokazala se točnom. Prije nekoliko sati, u sklopu modne revije na kojoj je talijanska marka Gucci predstavila novu kolekciju pod nazivom “Aria”, mogli smo vidjeti i komade koje su zajedničkim snagama dizajnirali kreativni direktor te kuće Alessandro Michele te Demna Gvasalia, koji se od 2015. nalazi na kreativnom čelu brenda Balenciaga.
Ova je kolekcija zaista bombastična, ne samo zbog komada već i zato jer predstavlja nešto što dosad nismo vidjeli, ali nešto za što su temelje prošle godine postavili Miuccia Prada i Raf Simons kada su objavili da će od sad zajedno i ravnopravno kreirati kolekcije za talijanski brend Prada. Doživjeli smo tada spajanje dva kreativca, prvi put u povijesti na takav način, koji su ne samo tim činom, već i porukama koje su odaslali putem intervjua koje su tada davali rekli da je vrijeme za promjene u modi. “Miuccia i ja smatramo da bi naša suradnja mogla biti ojačati ili vratiti fokus na kreativnost, što će voditi u poboljšanje biznisa”, izjavio je Simons o kreativnosti u veljači 2020. godine, u tada veoma konzumeristički nastrojenoj modi.
https://www.instagram.com/p/CNsMB46nY5y/?utm_source=ig_web_copy_link
A čini se kako su te riječi odjeknule i dotaknule Gvasaliju i Michelea, koji su i sami inovatori u svijetu mode. Ono što su modni brendovi naučili prošle godine je da je iznimno važno prilagoditi se situaciji, a upravo je ovakva zajednička kolekcija jedan od načina prilagodbe i zadržavanja uzbuđenja u pomalo posrnuloj industriji. Budimo realni, moda u proteklih godinu dana nije bila u fokusu, niti smatramo da je trebala biti, ali je već i ranije postala pomalo dosadna. Sada je pravo vrijeme za nove početke, za vraćanje korijenima i pravo vrijeme za dizajnere da promijene način na koji kupci konzumiraju mode i učine komade poželjnima ne samo jer su trenutačno hot, viđeni na celebritijima ili se oko njih sustavno gradi hype na društvenim mrežama, već zato što stvaraju komade koji će pažnju privući već na prvu i postati predmetom žudnje bez obzira na to tko ih ima (ili nema).
https://www.instagram.com/p/CNsOWTIA9rv/?utm_source=ig_web_copy_link
Zajednička kolekcija modnih kuća Gucci i Balenciaga – čija se estetika i publika razlikuju, svakako je korak u tom smjeru. Netko kome se sviđaju slavne Gucci Horsebit mokasine možda nikad u svojem ormaru ne bi želio imati Balenciaga tenisice Triple S, ali ova kolekcija dopire do oba kupca, bez obzira na to jesu li im se komadi pojedinog od brendova dosad sviđali. Da, riječ je o dva brenda koja su obožavana od strane insajdera industrije i ljubiteljica mode diljem svijeta i to različitog stila, ali i o dva brenda koji već godinama kontinuirano predstavljaju jedno te istu viziju te koji su na ovaj način pokazali da su spremni izaći iz okvira kako bi svojim klijentima ponudili nešto novo. Život počinje izvan zone komfora, rečenica je koju su poslušali Michele, vječiti maksimalist te Gvasalia, vjeran streetwear stilu od 2014. godine. Ono što je zajedničko ovoj dvojici kreativaca da uvijek pronalaze način za prodrmati publiku, a to je učinila i kolekcija predstavljena danas.
https://www.instagram.com/p/CNsMkw9Hgj7/?utm_source=ig_web_copy_link
Balenciaga silueta s (pre)naglašenim ramenima i strukom povezala se na pisti s detaljima u Gucci stilu poput sjajnih kristalića koji su visili s komada te monogramom kuće. Najveće oduševljenje izazvala su odijela koja stvaraju iluziju pješčanog sata u maksimalističkom stilu, outerwear na kojem su se nalazila oba logotipa te torbice koje su bile miks najpopularnijih komada oba brenda.
Obje modne marke nalaze se u vlasništvu konglomerata Kering te su već ranije surađivala s brojnim drugim brendovima poput The North Facea ili, pak, Crocsa, međutim nikada se nisu povezala s drugom, konkurentskom modnom kućom. Ovo postavlja važan presedan u svijetu mode – dvije kuće na vrhu svoje popularnosti, od kojih se svaka bori za svoj dio kolača i kupce, od kojih nijednoj nije potreban push kako bi postigla bolje rezultate prodaje, povezale su se u zajedničkoj kolekciji. Bez obzira na to što se zarada jednog i drugog brenda u konačnici slijeva u istu blagajnu, riječ je o dvije modne kuće koje postoje više od sto godina te se nikad ranije nisu povezale s nekim drugim, sličnim, “neprijateljskim” brendom. Nakon ovog sa sigurnošću možemo zaključiti da svijet mode više nikada neće biti isti. I moramo priznati da nam se to jako sviđa.
Reviju možete u cijelosti pogledati u nastavku.
Fotografije: Instagram (@milkxtaiwan)